Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tar ni regelbundet stickifingret-socker (är det väl?:o) när ni är hos bm?
Vad har ni för siffror ungefär?

Jag tar varje gång och ligger nästan alltid runt 7. Bm har inte sagt något att det skulle vara alarmerande.

Men jag är onormalt törstig (jag dricker normalt väldigt lite, men tillräckligt för mej), ofta kissnödig med akuttryck på blåsan (haft bakterier i urinen med penicillin, nytt prov tagit nu) men är wg inte särskilt kissnödig väl på toan. Sen svårt hålla isär orsak, kan ju lika gärna vara bebisen..
Från och till lätt huvudvärk. Ochså nåt otroligt onormalt för mej, har i princip aldrig huvudvärk...

Ska ta upp det till veckan men undrar lite vad helt normala siffror brukar ligga på.
Jag får nästan aldrig höra några siffror utan bara att allt är normalt så jag har ingen aning :-)

Jag tar varje gång och ligger nästan alltid runt 7. Bm har inte sagt något att det skulle vara alarmerande.

Men jag är onormalt törstig (jag dricker normalt väldigt lite, men tillräckligt för mej), ofta kissnödig med akuttryck på blåsan (haft bakterier i urinen med penicillin, nytt prov tagit nu) men är wg inte särskilt kissnödig väl på toan. Sen svårt hålla isär orsak, kan ju lika gärna vara bebisen..
Från och till lätt huvudvärk. Ochså nåt otroligt onormalt för mej, har i princip aldrig huvudvärk...

Ska ta upp det till veckan men undrar lite vad helt normala siffror brukar ligga på.

Brukar ligga mellan 4,2 och 4,7 enligt journalen som råkar ligga här bredvid mig och det är normalt. Tar inte varje gång men det är för att jag brukar testa själv hemma emellanåt med karlns diabetesgrejer.

Jag dricker också mer än normalt, kissar mer än normalt men är ändå uttorkad hela tiden känns det som. Akuttrycket känner jag igen, jag skyller dock oavkortat på bäbisen.

Känns som att nästan allt som normalt sett klassas som någon form av sjukdomstillstånd är heeeelt normalt när det gäller att vara gravid... :meh:

Brukar ligga mellan 4,2 och 4,7 enligt journalen som råkar ligga här bredvid mig och det är normalt. Tar inte varje gång men det är för att jag brukar testa själv hemma emellanåt med karlns diabetesgrejer.

Jag dricker också mer än normalt, kissar mer än normalt men är ändå uttorkad hela tiden känns det som. Akuttrycket känner jag igen, jag skyller dock oavkortat på bäbisen.

Känns som att nästan allt som normalt sett klassas som någon form av sjukdomstillstånd är heeeelt normalt när det gäller att vara gravid... :meh:
Skönt att det är fler än jag som känner så ;-)
Frågade lab sist om min siffra var normal, eftersom man ser direkt,hon antydde att det var normalt men kanske lite högt ändå.

Har en jättetrevlig bm nu som tar alla mina funderingar på fullaste allvar, vilket är skönt. Mellan känner sej verkligen jobbig och nojig med alla funderingar..

• Gilla
Reactions: Lo_
En högst ovetenskaplig undran... Jag har inte druckit kaffe under graviditeten eftersom jag tyckt det varit äckligt, men nu efter hundpromenaden stod bryggaren på och jag tog en halv kopp- längesen bebisen var så vild som nu :rofl:. Kan kaffet jag drack för en timme sen redan piggat upp den så till den milda grad...:D?

Jag brukar ta varje gång och äter frukost precis innan (har ofta tid på morgonen) och jag ligger runt 6.3. En gång innan lunch hade jag 4.8 eller nåt. Bm har aldrig sagt nåt om mina värden.

Fråga! Sen igår har jag haft som "kramp" i vaderna som inte går över, det känns som vadmusklerna är spända hela tiden och musklerna är hårda. Är detta någon typ av kramp som inte riktigt går över eller är det vätska jag har samlat på mig? Mina ben ser lite tjockare ut tycker jag men det är lite svårt att avgöra då jag gärna ser mig själv som tjockare än vad jag är.

Hur tänker ni kring ytterkläder som bor runt Sthlm/Mellansverige och ska ha barn i april ungefär? Alltså vad bör man ha i vagnen tex. Har fleeceoverall, åkpåsar i olika tjocklek, jacka osv. Vad bör man räkna med?
Vi hade bara fleeceoverall hela första vintern med dottern, sen filt eller åkpåse beroende på hur kallt det var. Tror det är vanligare att de har det för varmt än för kallt. Det blir ju varmt och vindstilla när man har locket på vagnen.

Fråga! Sen igår har jag haft som "kramp" i vaderna som inte går över, det känns som vadmusklerna är spända hela tiden och musklerna är hårda. Är detta någon typ av kramp som inte riktigt går över eller är det vätska jag har samlat på mig? Mina ben ser lite tjockare ut tycker jag men det är lite svårt att avgöra då jag gärna ser mig själv som tjockare än vad jag är.
Jag fick kramp som höll i sig för några månader sen (satt i efter sendrag nattetid) och började äta magnesium efter det, testade att sluta och fick tillbaka krampen så antar att Mg hjälper iaf mig.

Hur tänker ni kring ytterkläder som bor runt Sthlm/Mellansverige och ska ha barn i april ungefär? Alltså vad bör man ha i vagnen tex. Har fleeceoverall, åkpåsar i olika tjocklek, jacka osv. Vad bör man räkna med?

Bra fråga, undrar hur vädret kommer bli? Har köpt en fleeceoverall och en annan mysoverall med något luddigt innertyg. Är helt lost på det här området, men tänkte ha fårskinn i botten av vagnen, sedan täcke eller filt beroende på temperatur. Alt köpa någon tunnare åkpåse. Har läst att det tydligen blir ganska varmt därinne om man har "locket" på över liggdelen av vagnen. Kanske ska införskaffa en termometer att slänga ner?

Tror jag har en svampinfektion på g :cry: Hatar hatar hatar.
Då jag har/haft vestibulit så har jag stränga order om att inte använda de receptfria medlen, utan det är en tablett som gäller. Och den får man såklart inte ta som gravid.... :banghead:

Jag får väl iofs vara glad, nu är jag ändå i vecka 37, förra graviditeten gick jag med svampinfektion från mitten ungefär...

Fy vad jobbigt :( Har ingen koll på vad vestibulit innebär egentligen men du kan inte använda pevarylsalva utvärtes ens? Eller det kanske inte skulle hjälpa..
Själv så har jag hunnit göra av med några paket med lactal den här graviditeten för ph-värdet blir för högt. Billigt och bra :(

Tar inte varje gång, ungefär varannan var tredje. Brukar ligga på 4,5-4,7.
Är också ofta kissnödig, men det skyller jag helt och hållet på bebisen som ligger och klämmer mig på blåsan :grin:
Tycker att jag är olika mycket törstig från dag till dag, men dricker nog lite mer än vanligt.

En högst ovetenskaplig undran... Jag har inte druckit kaffe under graviditeten eftersom jag tyckt det varit äckligt, men nu efter hundpromenaden stod bryggaren på och jag tog en halv kopp- längesen bebisen var så vild som nu :rofl:. Kan kaffet jag drack för en timme sen redan piggat upp den så till den milda grad...:D?

Säkert, jag tycker att min brukar reagera när jag druckit kaffe :D

• Gilla

När jag va gravid drack jag en gång en megastor kopp kaffe innan ett bm besök och dotterns hjärtljud va 30 slag högre än vad dom brukade vara :angel:
En halv kopp är nog lite mer lagom :up:

• Gilla
MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet

Mellan 3,8-4.0 :) så lågt o bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 722
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 963
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Presto
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka