Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag får nästan aldrig höra några siffror utan bara att allt är normalt så jag har ingen aning :-)Tar ni regelbundet stickifingret-socker (är det väl?) när ni är hos bm?
Vad har ni för siffror ungefär?
Jag tar varje gång och ligger nästan alltid runt 7. Bm har inte sagt något att det skulle vara alarmerande.
Men jag är onormalt törstig (jag dricker normalt väldigt lite, men tillräckligt för mej), ofta kissnödig med akuttryck på blåsan (haft bakterier i urinen med penicillin, nytt prov tagit nu) men är wg inte särskilt kissnödig väl på toan. Sen svårt hålla isär orsak, kan ju lika gärna vara bebisen..
Från och till lätt huvudvärk. Ochså nåt otroligt onormalt för mej, har i princip aldrig huvudvärk...
Ska ta upp det till veckan men undrar lite vad helt normala siffror brukar ligga på.
Tar ni regelbundet stickifingret-socker (är det väl?) när ni är hos bm?
Jag tar varje gång och ligger nästan alltid runt 7. Bm har inte sagt något att det skulle vara alarmerande.
Men jag är onormalt törstig (jag dricker normalt väldigt lite, men tillräckligt för mej), ofta kissnödig med akuttryck på blåsan (haft bakterier i urinen med penicillin, nytt prov tagit nu) men är wg inte särskilt kissnödig väl på toan. Sen svårt hålla isär orsak, kan ju lika gärna vara bebisen..
Från och till lätt huvudvärk. Ochså nåt otroligt onormalt för mej, har i princip aldrig huvudvärk...
Ska ta upp det till veckan men undrar lite vad helt normala siffror brukar ligga på.
Skönt att det är fler än jag som känner så ;-)Brukar ligga mellan 4,2 och 4,7 enligt journalen som råkar ligga här bredvid mig och det är normalt. Tar inte varje gång men det är för att jag brukar testa själv hemma emellanåt med karlns diabetesgrejer.
Jag dricker också mer än normalt, kissar mer än normalt men är ändå uttorkad hela tiden känns det som. Akuttrycket känner jag igen, jag skyller dock oavkortat på bäbisen.
Känns som att nästan allt som normalt sett klassas som någon form av sjukdomstillstånd är heeeelt normalt när det gäller att vara gravid...
Vi hade bara fleeceoverall hela första vintern med dottern, sen filt eller åkpåse beroende på hur kallt det var. Tror det är vanligare att de har det för varmt än för kallt. Det blir ju varmt och vindstilla när man har locket på vagnen.Hur tänker ni kring ytterkläder som bor runt Sthlm/Mellansverige och ska ha barn i april ungefär? Alltså vad bör man ha i vagnen tex. Har fleeceoverall, åkpåsar i olika tjocklek, jacka osv. Vad bör man räkna med?
Jag fick kramp som höll i sig för några månader sen (satt i efter sendrag nattetid) och började äta magnesium efter det, testade att sluta och fick tillbaka krampen så antar att Mg hjälper iaf mig.Fråga! Sen igår har jag haft som "kramp" i vaderna som inte går över, det känns som vadmusklerna är spända hela tiden och musklerna är hårda. Är detta någon typ av kramp som inte riktigt går över eller är det vätska jag har samlat på mig? Mina ben ser lite tjockare ut tycker jag men det är lite svårt att avgöra då jag gärna ser mig själv som tjockare än vad jag är.
Hur tänker ni kring ytterkläder som bor runt Sthlm/Mellansverige och ska ha barn i april ungefär? Alltså vad bör man ha i vagnen tex. Har fleeceoverall, åkpåsar i olika tjocklek, jacka osv. Vad bör man räkna med?
Tror jag har en svampinfektion på g Hatar hatar hatar.
Då jag har/haft vestibulit så har jag stränga order om att inte använda de receptfria medlen, utan det är en tablett som gäller. Och den får man såklart inte ta som gravid....
Jag får väl iofs vara glad, nu är jag ändå i vecka 37, förra graviditeten gick jag med svampinfektion från mitten ungefär...
En högst ovetenskaplig undran... Jag har inte druckit kaffe under graviditeten eftersom jag tyckt det varit äckligt, men nu efter hundpromenaden stod bryggaren på och jag tog en halv kopp- längesen bebisen var så vild som nu . Kan kaffet jag drack för en timme sen redan piggat upp den så till den milda grad...?
En högst ovetenskaplig undran... Jag har inte druckit kaffe under graviditeten eftersom jag tyckt det varit äckligt, men nu efter hundpromenaden stod bryggaren på och jag tog en halv kopp- längesen bebisen var så vild som nu . Kan kaffet jag drack för en timme sen redan piggat upp den så till den milda grad...?
Hehe, bra- då har jag ett knep när jag börjar oroa mig över stillhet i magen äNär jag va gravid drack jag en gång en megastor kopp kaffe innan ett bm besök och dotterns hjärtljud va 30 slag högre än vad dom brukade vara
En halv kopp är nog lite mer lagom
Mellan 3,8-4.0 så lågt o bra.Tar ni regelbundet stickifingret-socker (är det väl?) när ni är hos bm?
Ytterligare en minibebis