Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om vilken graviditetsmånad man befinner sig i så är jag nästan helt säker på att de har standardiserat en graviditetsmånad till 4 veckor, vilket inte stämmer med kalendermånaderna. En graviditet varar i 40 veckor och när en månad räknas som 4 veckor så är man totalt gravid i 10 graviditetsmånader :).

Lycka till med tentan @Tassetass :D!

Jag är i mitten på v36 och tycker bebisen känns mindre, hur upplever ni andra det? Antar att det är bra mycket trängre för hen därinne och det blir mer av små buffar än sparkar. Har redan varit in en extragång för att kolla så allt är bra och skulle gärna vilja sluta oroa mig för att jag inte känt bebisen tillräckligt.
Jag har också upplevt det som att rörelserna har känts mindre i några veckor nu. Började nog också runt v. 35-36 någonting. Däremot känns bebisen ungefär lika ofta som förut men att rörelserna inte känns lika tydligt.

• Gilla
Reactions: Lo_
Jag är i v nu och mår fortfarande bra. Börjar känna att det tar emot att böja sig ner längre stunder (så just nu är det lite jobbigt att den älskade hunden är två äpplen hög).

I övrigt så är nog den åkomman som jag tycker är jobbig just nu att mitt tålamod minskat drastiskt. Vet inte om någon annan märkt av det? Jag har ganska mycket humör i vanliga fall, men nu... får öva avslappning och andning (och räkna till tio) :)
Jag tycker själv inte mitt humör har ändrats (är tämligen temperamentsfull till vardags;)) men min partner har nämnt mer än en gång att jag inte alltid är en solstråle:o.

Ska på 65-årskalas idag och är så less på de få klänningar jag kan ha men har ingen lust att köpa nåt heller:cautious:. Säckväv kanske?

Blivande farfar som fyller, ska vi slå vad om att han frågar om jag fortfarande rider? Funderar på att svara med förorättad stämma " att jag självklart inte rider nu när jag är så långt gången med tanke på hur hög olycksrisken är". Eller så räknar jag till tio och svarar samma som jag gjort ca tusen gånger hittills;). Blir nog det sistnämnda.

@Lo_
Jag tycker att rörelserna känns annorlunda än tidigare. Det är inga sparkar eller sprattlande längre, utan bökande, knuffande och stökande. Däremot håller den fortfarande låda mest hela dagarna och rörelserna är tydliga och starka.
Ett par gånger har jag tyckt att det har varit lite för lugnt jämfört med normalt, men då har den alltid satt igång igen precis när jag varit på väg att ringa till förlossningen.

@Lo_
Jag tycker att rörelserna känns annorlunda än tidigare. Det är inga sparkar eller sprattlande längre, utan bökande, knuffande och stökande. Däremot håller den fortfarande låda mest hela dagarna och rörelserna är tydliga och starka.
Ett par gånger har jag tyckt att det har varit lite för lugnt jämfört med normalt, men då har den alltid satt igång igen precis när jag varit på väg att ringa till förlossningen.
Min rör sig liknande men också i mitt tycke mer sällan men jag nu på morgonen har jag känt småbuffar iaf. Blir lite stressad av att det överallt står att man vid minsta osäkerhet ska åka in.... bor väldigt nära min BM så vi var där både tis och ons och då var det starka och bra hjärtljud så det verkar ok där inne.

Jag är också så trött på mina kläder just nu, inget passar och det känns inte så kul att köpa nytt som kommer vara för stort om några veckor... Ja säckväv eller ett draperat lakan kanske? :D Ett snyggt halsband till och ett par klackar så :up:

Ring och fråga BM om de tror du behöver kollas upp igen?

Jag är också mer nojjig nu och märker att jag känner efter mycket mer än tidigare, förmodligen för att det närmar sig slutet och man läst "överallt" hur viktigt det är att det ska vara regelbundna rörelser.

Jag är också så trött på mina kläder just nu, inget passar och det känns inte så kul att köpa nytt som kommer vara för stort om några veckor... Ja säckväv eller ett draperat lakan kanske? :D Ett snyggt halsband till och ett par klackar så :up:

Ring och fråga BM om de tror du behöver kollas upp igen?

Jag är också mer nojjig nu och märker att jag känner efter mycket mer än tidigare, förmodligen för att det närmar sig slutet och man läst "överallt" hur viktigt det är att det ska vara regelbundna rörelser.
Tror jag ska känna mig lugn i att jag kände knuffar igår, inatt och nu på morgonen.

Det känns verkligen trångt därinne och jag blir rejält öm där rumpan är.

Tror jag ska känna mig lugn i att jag kände knuffar igår, inatt och nu på morgonen.

Det känns verkligen trångt därinne och jag blir rejält öm där rumpan är.
Det är säkert ingen fara, men BM vet såklart mer än vad vi på forumet gör. Nu har ju du varit och kollat upp det så tror du kan känna dig trygg :). I mitt fall resonerade jag som så att jag skapar mig en ny uppfattning om vad som normala rörelser just nu när det inte känns likadant och försöker inte jämföra det med hur det kändes innan. Då hade vi varit hos BM på rutinkontroll i samband med att rörelserna ändrade karaktär och visste således också att barnet mådde bra :).

• Gilla
Reactions: Lo_
Tycker att det har ändrats hur man känner, förut var det med disco med mycket rörelse nu är det mer bök och knöl i magen. Tycker jag att min rör sig lite brukar jag "knöla" ihop magen lite, typ luta mig framåt så det blir ännu trängre och då är det nån som inte är glad :D

Tycker att det har ändrats hur man känner, förut var det med disco med mycket rörelse nu är det mer bök och knöl i magen. Tycker jag att min rör sig lite brukar jag "knöla" ihop magen lite, typ luta mig framåt så det blir ännu trängre och då är det nån som inte är glad :D
Haha, ja, de där missnöjda knölarna som kommer när man råkar trycka magen mot något, t.ex. matbordet när man äter eller liknande. Jäklar vad arg bebisen blir då ;).

Haha, ja, de där missnöjda knölarna som kommer när man råkar trycka magen mot något, t.ex. matbordet när man äter eller liknande. Jäklar vad arg bebisen blir då ;).

Haha ja, gissa mitt problem för jag jobbar fortfarande och sitter på kontor så att luta/trycka magen mot skrivbordskanten är inte populärt ;)

Haha ja, gissa mitt problem för jag jobbar fortfarande och sitter på kontor så att luta/trycka magen mot skrivbordskanten är inte populärt ;)
Haha, det är disco stora delar av arbetsdagen gissar jag ;). Jag försöker övertala min bebis att det finns mycket mer utrymme på utsidan av livmoden om han bara behagar ta sig genom den trånga passagen, men än då länge har han inte nappat ;).

Haha, det är disco stora delar av arbetsdagen gissar jag ;). Jag försöker övertala min bebis att det finns mycket mer utrymme på utsidan av livmoden om han bara behagar ta sig genom den trånga passagen, men än då länge har han inte nappat ;).

Haha ja det stämmer :D

Ja jag försöker övertala min till det jag med men som din har den inte heller nappat på det än....;)

Haha och jag hamnade i graviditetsmånad 10 idag :D
25 dagar kvar... Hur får man tiden att gå fortare?!
Försöker hålla mig sysselsatt, men behöver samtidigt vila... Tycker jag kollar i den jäkla appen hela tiden, men dagarna ändras aldrig :p

Har i varje fall bokat in en ryggmassage och helkroppsmassage under dessa veckorna, så har man något att längta efter.
Och imorgon är det barnloppis i byn - det är alltid kul! (tills man kommer hem och inser hur ont och trött man är :p )

Någon som har några andra tips på lätta saker att sysselsätta sig med? Mina pyssel börjar ta slut... :p

Puttar upp listan!

MARS

2:a FengurLaugar, 2:a barnet
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet

Jag är "bara" i v 33 men tycker också att det är betydligt mindre sparkar och mer bökande och stökande än tidigare. Det där med sparkar som gör ont har jag aldrig upplevt. Min bebis brukar mest syssla med projekt ta sig ut genom höger ljumske O_o

Blodstänken har peppar peppar försvunnit helt sen i lördags, himla skönt! Så läkaren hade nog helt rätt i det hon trodde.

Idag har det blivit säsongens sista skidtur i strålande sol, superhärligt! Gick in i v 33 idag så det kanske är lika bra att vi nu åker hem dit det inte finns någon snö eller skidspår :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 722
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 964
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Presto
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka