Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns som jag ligger mycket högre än de flesta andra..
Hoppas det inte blir nåt av det bara :down:
Jag har legat runt 4 innan men de senaste två gångerna har det varit något högre, runt 6-7. Dock har vi varit på besök strax efter jag ätit frukost vilket gör att blodsockret är något högre och BM sa att det är bra så länge värdet är under 8 :).

Känns som jag ligger mycket högre än de flesta andra..
Hoppas det inte blir nåt av det bara :down:

Så länge inte BM säger något om det behöver du inte oroa dig. De verkar vara himla noga med att agera fort om de misstänker graviditetsdiabetes. Skulle sådana misstankar uppkomma kommer du få göra en glukosbelastning, så du kommer inte få ett diabetesbesked ur det blå.

För övrigt är min unge jäkligt billig just nu. Hon har sparkat och bökat som en dåre de senaste fem timmarna. Kan riktigt känna hur hon laddar och så snärtar hon till så att det går ilningar genom hela underlivet eller så känns det som att hon ska skicka upp magsäcken genom halsen på mig.

Jäkla vilddjur!

Åh va skönt det är att orka hålla högre tempo på promenaderna nu mot när magen fanns kvar :) Och gubben sitter nöjt i soffan nu med sovande bäbis i knä och säger "Nu får du att springa när magen är borta haha ;)" när jag nattat storfröken, diskat, lagt i pannan, hängt tvätt, stoppat i ny tvätt och gått upp en extra gång till storfröken som ville ha vatten :p Sen ska stallet fixas och en kärra ved köras in ;) Men lillfröken får lov att äta före det annars exploderar mina bröst!!

För övrigt är min unge jäkligt billig just nu. Hon har sparkat och bökat som en dåre de senaste fem timmarna. Kan riktigt känna hur hon laddar och så snärtar hon till så att det går ilningar genom hela underlivet eller så känns det som att hon ska skicka upp magsäcken genom halsen på mig.

Jäkla vilddjur!

Förstår dig, min mage har precis lärt sig konsten "kicka mot revbenen" men "fixa sura uppstötningar" har hen varit skillad i länge ...

Förstår dig, min mage har precis lärt sig konsten "kicka mot revbenen" men "fixa sura uppstötningar" har hen varit skillad i länge ...

Försöker intala mig själv att en stökig unge i magen innebär att man får en belåten unge på utsidan sen... :angel:

Från det ena till det andra (har säkert diskuterats förut men jag missade det i så fall och är alldeles för slö för att söka i tråden :p ): vad har ni köpt/tänker köpa för spjälsäng/bedside crib eller motsvarande?

Jag har fastnat för denna, dels för att vårt sovrum inte har oceaner av utrymme till övers och dels för att den går att få upp i jämnhöjd med vår säng (kontinentalsäng med extra höga ben):

bedside_crib_2.jpg

Det som gör att jag tvekar lite är att jag blir fundersam på hur länge man kan använda den då bäddmåttet bara är 89 * 39 cm. Jag vet ju ungefär hur fort ungar växer, men jag har ingen koll på när man kommer behöva byta över till en större (vanlig) spjälsäng? Någon rutinerad som kan vägleda? :D

Försöker intala mig själv att en stökig unge i magen innebär att man får en belåten unge på utsidan sen... :angel:

Från det ena till det andra (har säkert diskuterats förut men jag missade det i så fall och är alldeles för slö för att söka i tråden :p ): vad har ni köpt/tänker köpa för spjälsäng/bedside crib eller motsvarande?

Jag har fastnat för denna, dels för att vårt sovrum inte har oceaner av utrymme till övers och dels för att den går att få upp i jämnhöjd med vår säng (kontinentalsäng med extra höga ben):

bedside_crib_2.jpg

Det som gör att jag tvekar lite är att jag blir fundersam på hur länge man kan använda den då bäddmåttet bara är 89 * 39 cm. Jag vet ju ungefär hur fort ungar växer, men jag har ingen koll på när man kommer behöva byta över till en större (vanlig) spjälsäng? Någon rutinerad som kan vägleda? :D

Den sängen hade jag haft i max ett halvår/tills bebisen kan sätta sig eftersom den inte går att sänka.

Den sängen hade jag haft i max ett halvår/tills bebisen kan sätta sig eftersom den inte går att sänka.

Ja, när bäbisen kan sätta sig så ryker den ju oavsett, men går den att använda fram tills dess känns det nog ändå värt det för att inte behöva ha en hinderbana i sovrummet (speciellt om det blir så som det blir för så många, dvs att sängen inte ens används eftersom bäbisen sover med föräldrarna...).

Ja, när bäbisen kan sätta sig så ryker den ju oavsett, men går den att använda fram tills dess känns det nog ändå värt det för att inte behöva ha en hinderbana i sovrummet.

Att utrymmet är mindre är nog inga problem alls. Man har inte så mycket i sängen mer än bebisen och den första tiden så är dom inte så rörliga. Det är först när dom lärt sig vända sig/sätta sig som dom behöver mer utrymme i sängen och då har du troligen redan bytt ut den :)

Att utrymmet är mindre är nog inga problem alls. Man har inte så mycket i sängen mer än bebisen och den första tiden så är dom inte så rörliga. Det är först när dom lärt sig vända sig/sätta sig som dom behöver mer utrymme i sängen och då har du troligen redan bytt ut den :)

Sant sant. Dessutom, när jag tänker efter, vet jag flera halvåringar som verkar trivas superbra när de ligger ihoptryckta i sina babynests, så det där med "gott om utrymme" kanske är mer en vuxengrej. :D

Sant sant. Dessutom, när jag tänker efter, vet jag flera halvåringar som verkar trivas superbra när de ligger ihoptryckta i sina babynests, så det där med "gott om utrymme" kanske är mer en vuxengrej. :D

Min son ville alltid vara invirad hårt i en filt i sin säng när han var liten. Tösen ville ligga på min mage tills hon var 6 månader så hon behövde ingen spjälsäng. Så var glad om du får en som vill ligga för sig själv som sonen för det är väldigt lyxigt märkte jag efter hon föddes :p

Det tog ett halvår innan jag kunde lägga ner henne för sig själv en stund. Vi var fastklistrade. Ett tips om du får en sån bebis är bärsele. Min räddare i nöden :p

Min son ville alltid vara invirad hårt i en filt i sin säng när han var liten. Tösen ville ligga på min mage tills hon var 6 månader så hon behövde ingen spjälsäng. Så var glad om du får en som vill ligga för sig själv som sonen för det är väldigt lyxigt märkte jag efter hon föddes :p

Det tog ett halvår innan jag kunde lägga ner henne för sig själv en stund. Vi var fastklistrade. Ett tips om du får en sån bebis är bärsele. Min räddare i nöden :p

Kommer bli trångt på mig i så fall, katten ligger också på min mage sedan tio år tillbaka. :D

Ska bli intressant att se hurdan hon är när det gäller "klistrighet" och vem, om någon, hon i så fall föredrar. Maken kommer vara hemma mer än jag (inte mycket mer, men det är ändå han som verkligen är föräldraledig) de första åtta månaderna och jag ska av en rad anledningar inte amma. Därmed kommer vi vara rätt så jämställda, förutom det eventuella försprång jag har genom att ha haft henne i magen och den "ojämställdhet" som kommer av att maken kommer ta alla nätter de perioder under de där åtta månaderna som jag studerar.

Det kommer att bli spännande, milt sagt! :D

bedside_crib_2.jpg

Vi funderar också på en sån, framför allt eftersom det är i princip det enda som får plats i vårt sovrum. Förhoppningsvis kommer vi inte bo i vår lägenhet mer än ca ett halvår till så vi hoppas på att ha mer plats den dagen vi måste byta spjälsäng :p

Ja de har varit små alla som fötts i tråden hittills :D Fast min är den enda som kommit "när den ska".
1 av 3 på rätt tid. Statistiken i tråden säger hittills att det är ganska stor chans till att jag föder innan bf :bump:

Eller så får vi andra "böta" för att hamna på rätt statistik och därmed gå över massor :eek:

Min kära barnmorska sa ju sist "ja ni med pproblem/sd/ massa förvärkar tror man ju alltid ska föda tidigare, men det är inte ovanligt att ni går över längst, så hoppas inte för mycket"...........
:eek:

Vi funderar också på en sån, framför allt eftersom det är i princip det enda som får plats i vårt sovrum. Förhoppningsvis kommer vi inte bo i vår lägenhet mer än ca ett halvår till så vi hoppas på att ha mer plats den dagen vi måste byta spjälsäng :p

Jag har beställt en nu, så om du vill kan jag försöka ge något sorts omdöme om den sen när den kommit och skruvats ihop. :)

bedside_crib_2.jpg

Den har vi köpt mest för att 4-åringen sover hos oss i vår säng ibland, iaf på morgonen och då blir det trångt med bebis i sängen. Annars hade vi nog bara kört på babynest till att börja med och sen fasat över till "riktig " spjälsäng.

Verkar vara högt andrahandsvärde på dom så skulle vi känna att det var ovärt att ha den får man nog tillbaka det mesta av pengarna :)

Jag är ilsken. På personen brevid mig som sov sju timmar i ett sträck, på bebisen som oavsett mina tidigare sömnsvårigheter gjort det ytterligare svårt att sova, på båda katterna som turats om att väcka mig på diverse sett natten igenom. Nu är planen att rida och motionera hund tidigt så kanske jag kan sova middag innan jobbet i em :cautious:

1 av 3 på rätt tid. Statistiken i tråden säger hittills att det är ganska stor chans till att jag föder innan bf :bump:

Eller så får vi andra "böta" för att hamna på rätt statistik och därmed gå över massor :eek:

Min kära barnmorska sa ju sist "ja ni med pproblem/sd/ massa förvärkar tror man ju alltid ska föda tidigare, men det är inte ovanligt att ni går över längst, så hoppas inte för mycket"...........
:eek:

Hoppas ni alla slipper gå över!
Jag hade massa sd med både nr 1 och nr 2 och 1an kom dagen före bf och 2an dagen efter bf så våra flickor har varit punktliga iallafall :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 722
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 963
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Presto
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka