Känns som jag ligger mycket högre än de flesta andra..Mellan 3,8-4.0 så lågt o bra.
Hoppas det inte blir nåt av det bara
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känns som jag ligger mycket högre än de flesta andra..Mellan 3,8-4.0 så lågt o bra.
Jag har legat runt 4 innan men de senaste två gångerna har det varit något högre, runt 6-7. Dock har vi varit på besök strax efter jag ätit frukost vilket gör att blodsockret är något högre och BM sa att det är bra så länge värdet är under 8 .Känns som jag ligger mycket högre än de flesta andra..
Känns som jag ligger mycket högre än de flesta andra..
För övrigt är min unge jäkligt billig just nu. Hon har sparkat och bökat som en dåre de senaste fem timmarna. Kan riktigt känna hur hon laddar och så snärtar hon till så att det går ilningar genom hela underlivet eller så känns det som att hon ska skicka upp magsäcken genom halsen på mig.
Jäkla vilddjur!
Förstår dig, min mage har precis lärt sig konsten "kicka mot revbenen" men "fixa sura uppstötningar" har hen varit skillad i länge ...
Försöker intala mig själv att en stökig unge i magen innebär att man får en belåten unge på utsidan sen...
Från det ena till det andra (har säkert diskuterats förut men jag missade det i så fall och är alldeles för slö för att söka i tråden ): vad har ni köpt/tänker köpa för spjälsäng/bedside crib eller motsvarande?
Jag har fastnat för denna, dels för att vårt sovrum inte har oceaner av utrymme till övers och dels för att den går att få upp i jämnhöjd med vår säng (kontinentalsäng med extra höga ben):
Det som gör att jag tvekar lite är att jag blir fundersam på hur länge man kan använda den då bäddmåttet bara är 89 * 39 cm. Jag vet ju ungefär hur fort ungar växer, men jag har ingen koll på när man kommer behöva byta över till en större (vanlig) spjälsäng? Någon rutinerad som kan vägleda?
Den sängen hade jag haft i max ett halvår/tills bebisen kan sätta sig eftersom den inte går att sänka.
Ja, när bäbisen kan sätta sig så ryker den ju oavsett, men går den att använda fram tills dess känns det nog ändå värt det för att inte behöva ha en hinderbana i sovrummet.
Att utrymmet är mindre är nog inga problem alls. Man har inte så mycket i sängen mer än bebisen och den första tiden så är dom inte så rörliga. Det är först när dom lärt sig vända sig/sätta sig som dom behöver mer utrymme i sängen och då har du troligen redan bytt ut den
Sant sant. Dessutom, när jag tänker efter, vet jag flera halvåringar som verkar trivas superbra när de ligger ihoptryckta i sina babynests, så det där med "gott om utrymme" kanske är mer en vuxengrej.
Min son ville alltid vara invirad hårt i en filt i sin säng när han var liten. Tösen ville ligga på min mage tills hon var 6 månader så hon behövde ingen spjälsäng. Så var glad om du får en som vill ligga för sig själv som sonen för det är väldigt lyxigt märkte jag efter hon föddes
Det tog ett halvår innan jag kunde lägga ner henne för sig själv en stund. Vi var fastklistrade. Ett tips om du får en sån bebis är bärsele. Min räddare i nöden
Försöker intala mig själv att en stökig unge i magen innebär att man får en belåten unge på utsidan sen...
Från det ena till det andra (har säkert diskuterats förut men jag missade det i så fall och är alldeles för slö för att söka i tråden ): vad har ni köpt/tänker köpa för spjälsäng/bedside crib eller motsvarande?
Jag har fastnat för denna, dels för att vårt sovrum inte har oceaner av utrymme till övers och dels för att den går att få upp i jämnhöjd med vår säng (kontinentalsäng med extra höga ben):
Det som gör att jag tvekar lite är att jag blir fundersam på hur länge man kan använda den då bäddmåttet bara är 89 * 39 cm. Jag vet ju ungefär hur fort ungar växer, men jag har ingen koll på när man kommer behöva byta över till en större (vanlig) spjälsäng? Någon rutinerad som kan vägleda?
1 av 3 på rätt tid. Statistiken i tråden säger hittills att det är ganska stor chans till att jag föder innan bfJa de har varit små alla som fötts i tråden hittills Fast min är den enda som kommit "när den ska".
Vi funderar också på en sån, framför allt eftersom det är i princip det enda som får plats i vårt sovrum. Förhoppningsvis kommer vi inte bo i vår lägenhet mer än ca ett halvår till så vi hoppas på att ha mer plats den dagen vi måste byta spjälsäng
1 av 3 på rätt tid. Statistiken i tråden säger hittills att det är ganska stor chans till att jag föder innan bf
Eller så får vi andra "böta" för att hamna på rätt statistik och därmed gå över massor
Min kära barnmorska sa ju sist "ja ni med pproblem/sd/ massa förvärkar tror man ju alltid ska föda tidigare, men det är inte ovanligt att ni går över längst, så hoppas inte för mycket"...........