Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det tror jag också på! Vilket i mitt fall, de flesta dagar, betyder noll (fysisk) aktivitet... :meh:
Känner igen det där. Men som sagt, VILA tror jag också är bra. Eller ja, jag vägrar tro något annat... (om vila inte är bra, så lär vi gå gravida resten av livet - det låter väl trevligt? :p )

Man behöver alltid lite till :angel: Och börja fyll upp i de större stl redan nu!! Så slipper det bli så dyrt sen :)

Får se om jag kommer ihåg det sedan när jag kan ta mig iväg på egen hand, att få med maken på en loppis är att dra det ett steg för långt. Han säger ja och amen till ALLT jag ber honom om just nu men jag vet hur mycket han avskyr att handla kläder så jag vill inte ens fråga... :p

Känner igen det där. Men som sagt, VILA tror jag också är bra. Eller ja, jag vägrar tro något annat... (om vila inte är bra, så lär vi gå gravida resten av livet - det låter väl trevligt? :p )

Nej då, senast 22 april kommer hon vara ute, man får inte gå över mer än två veckor i mitt landsting. :p

Kunskap är makt! :D
Just nu väljer jag att bara läsa myter. Faktan/statistiken säger att jag får vänta på mini till bf och troligen lite till. Jag VILL INTE :p
Med hjälp av myter och "detta tror jag fungerar" så tror min hjärna att jag kommer ligga på bb om en vecka :angel: :p

Just nu väljer jag att bara läsa myter. Faktan/statistiken säger att jag får vänta på mini till bf och troligen lite till. Jag VILL INTE :p
Med hjälp av myter och "detta tror jag fungerar" så tror min hjärna att jag kommer ligga på bb om en vecka :angel: :p

Jag vet inte om jag tycker att det där låter riktigt sunt. ;)

Så om ni märker av att jag blir deppad nästa helg så vet ni att mina myter/önskningar inte slog in :p

Jag provade både storstädning, putsa fönster och springa i trappor förra gången (kom i en väldigt städfas :p ), men inget av det hjälpte. Det var först när jag blev sur och deppade ihop, och därmed vilade/satt i soffan som det bestämde sig för att dra igång. Så jag tror stenhårt på tipset att vila ;) Alt göra roliga saker som gör att man lyckas fördriva tiden (HA! Jag kollar den jävla appen XX antal gånger varje dag för att se hur långt jag har kvar... Men siffrorna ändras typ aldrig?! :p )

Kan i och för sig faktiskt förstå det, kroppen tolkar väl att det inte är rätt ögonblick om man stressar och är uppe och gör mycket utan det är nog säkert när man sätter sig ner och vilar som kroppen kan tycka det är bra tillfälle att kasta ut barnet. Jag läste att det var så med djur i alla fall att kroppen kan hålla tillbaka en födsel tills det är lugnt och avslappnat.

Haft en väldigt snuttig bäbis i två kvällar nu men det gör inte så mycket eftersom hon sover otroligt bra på natten än så länge :) Vi la oss vid 22 igår och då åt hon sen vakna jag och hon strax efter 4 så hon fick mat och ny blöja. Vid 7 vakna hela familjen så hon fick mat igen och vi gick upp :) Bara att hoppas på att nätterna fortsätter så!

Idag är det strålande sol så vi ska grilla korv ute till lunch :D Storfröken vill till skogen så vi får väl se hur vi får med oss lillfröken dit ;)

Kan i och för sig faktiskt förstå det, kroppen tolkar väl att det inte är rätt ögonblick om man stressar och är uppe och gör mycket utan det är nog säkert när man sätter sig ner och vilar som kroppen kan tycka det är bra tillfälle att kasta ut barnet. Jag läste att det var så med djur i alla fall att kroppen kan hålla tillbaka en födsel tills det är lugnt och avslappnat.

Finns ju en viss logik i det, man vill ju inte gärna föda när rovdjuren är en precis i hasorna.

Var taggad som tusan igår, kände energin o motivationen återvända efter en vecka ledigt från jobbet.. Så jag kunde fixa, boa o städa! Och tusen andra saker! Yay!

Bara för att få MAGSJUKA inatt. Men...nej!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 962
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Presto
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30