Mitt bästa tips är att ta av ringarna innan de fastnar helt en dag
Haha det är iaf redan gjort
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt bästa tips är att ta av ringarna innan de fastnar helt en dag
jag vill ge moderkakan en egen chans att komma ut, utan yttre påverkan: jag vill inte ha någon BM som hänger på min mage eller masserar så man skriker igen Hänger i mitt tycke ihop med sen avnavling, att låta moderkakan komma själv.
Vet inte, om de anser att den behöver hjälp trodde jag i min enfald. Förra gången drog bm lite grand i navelstärängen så lossnade min (känndes knappt), så jag kan väl inte riktigt säga att jag har någon större erfarenhet på den punkten... Fråga din bm vad som är standard på ditt sjukhus!Är det vanligt, med yttre påverkan för att moderkakan ska komma ut?
Känner att jag vet väldigt lite faktiskt :-/
När vi talade om förlossningen i föräldragruppen sist så sa de att här klipper man navelsträngen när den slutat pulsera. Det lät vettigt. Det är att föredra astman gör så, eller?
Är det vanligt, med yttre påverkan för att moderkakan ska komma ut?
Är det vanligt, med yttre påverkan för att moderkakan ska komma ut?
Känner att jag vet väldigt lite faktiskt :-/
När vi talade om förlossningen i föräldragruppen sist så sa de att här klipper man navelsträngen när den slutat pulsera. Det lät vettigt. Det är att föredra astman gör så, eller?
Karlskoga bb, Örebro läns landsting.Ni som fått besked om att navelsträngen klipps först efter att den slutat pulsera, vilka sjukhus gäller detta?
Tycker det är jättebra att fler sjukhus börjat med detta igen
Har inte så mycket att bidra med till tråden då här inte händer så mycket. Dock läser jag nästan varje dag, för jag är otroligt nyfiken på vem som är nästa person.
Kan ju dock komma med ett varningens finger; säg inte "Men jag har ju i alla fall inte [valfri åkomma]!" Det har jag sagt flera gånger nu och dagen efter har jag fått det. Senast i söndags sa jag att jag har haft tur som inte känt av några sammandragningar och vad händer sedan? Jo, under gårdagen fick jag redigt smärtsamma sammandragningar och min sambo fick skjutsa hem mig från jobbet. Till slut var det så hemskt så vi t.o.m. började fundera på ifall lillpojken hade bestämt sig för att komma ut. Tack och lov avstannade det sedan, men usch vad ont det gjorde! Och så lång tid det höll på!
Först igår började jag fatta vad som faktiskt väntar vid en förlossning.
När vi talade om förlossningen i föräldragruppen sist så sa de att här klipper man navelsträngen när den slutat pulsera. Det lät vettigt.
Samma sak sa de här. Att man inte behövde skriva in det i sitt brev då det var standard, om inget oförutsett händer då.
Likadant att man inte behöver skriva in en påminnelse till personalen om att de ska vara rädda om mellangården, vilket många tydligen gör. De försöker så gott det går att undvika att man spricker i onödan.
Själv önskar jag nog inget särskilt, jag tar det som det kommer när jag väl är där. En förlossning känns som sagt väldigt svår att planera, risken är nog stor att man blir besviken när det inte blir som man föreställt sig.
@Imogen
Första kommentaren om Troll-sängen; montera inte ihop den om du är trött eller har dåligt tålamod. Det är inte många delar, men bruksanvisningen är inte direkt av Ikeastandard.
Haha vi bröt typ ihop när vi skulle ha ihop vår och slutade med att sambon hyvlade bottenplattan för att få allt att passa ihop
Så sa jag också några gånger i början, och vad hände? Jo precis, snacka om att man bad om det... Nu håller jag tyst om det fåtal saker jag sluppit undan (än så länge)
Visst är det mysigt med en liten försmak av vad som komma skall?
@Imogen
Så här ser den ut när den är på (någorlunda) plats med ena långsidan nedfälld:
(Säg till om bilderna är felvända, de är fel på min dator men rätt på andra enheter och karlns dator, så jag chansar att de blir rätt även för er.)
@Imogen
Så här ser den ut när den är på (någorlunda) plats med ena långsidan nedfälld:
(Säg till om bilderna är felvända, de är fel på min dator men rätt på andra enheter och karlns dator, så jag chansar att de blir rätt även för er.)