Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är i vecka 37 nu (36+2) och ska jobba denna vecka (ledig ungefär från lunch på fredag) och nästa. Börjar känna allt mer att det kommer bli så skönt att vara ledig. Överlämningen på jobbet tar mycket tid och ork och jag börjar känna mig tyngre. Tror också att det är sammandragningar som jag får när jag går lite för långt/snabbt.

I övrigt har vi köpt det mesta vi behöver (tror vi) och resten (bland annat babynest, amningskudde och extra vagn att använda här på grusvägarna) kommer upp tillsammans med min mamma och ena syster som kommer imorgon och stannar hela helgen! :love: Vi ska ha en riktigt härlig helg och bara umgås, pyssla och ha det skönt!

Även barnvagnen måste testa och godkännas. :D

10531385_552988984842786_652644454925118434_o.jpg

Alltså är det vanligt att bäbisar inte äter på natten när dom är en vecka gammal? Lillasyster åt rejält från båda brösten vid 22.30-23.00 sen åt hon nästa gång vid 5.30 i morse:p
Jag har haft två sånna sjusovare! Sen vet jag inte hur vanligt det är. Så länge hon går upp i vikt så borde det vara lugnt. En sovande bebis är en nöjd bebis lyder mottot här hemma. Missnöjda eller hungriga bebisar sover inte ;)

Njut så länge det varar, det kan ändra sig på en millisekund :nailbiting: :D

Mvh Miks

Mina katter gottar också ner sej i barnvagnen, de är jättenöjda och slåss om vem som ska få mysa däri. Fäller nu också så jag har fått stängt för
:angel:
INTE populärt!!:cool:

Mina katter gottar också ner sej i barnvagnen, de är jättenöjda och slåss om vem som ska få mysa däri. Fäller nu också så jag har fått stängt för
:angel:
INTE populärt!!:cool:

Barnvagnen var en engångsgrej, den kommer stå nere i barnvagnsrummet sen så den kommer klara sig rätt bra ändå. :p Sängen är det värre med (inatt har Isola alternerat mellan min höft och lillsängen :p ), men jag får helt enkelt tvätta lakanen en gång till innan nedkomst.

Jag har haft två sånna sjusovare! Sen vet jag inte hur vanligt det är. Så länge hon går upp i vikt så borde det vara lugnt. En sovande bebis är en nöjd bebis lyder mottot här hemma. Missnöjda eller hungriga bebisar sover inte ;)

Njut så länge det varar, det kan ändra sig på en millisekund :nailbiting: :D

Mvh Miks

Haha ja jag tänker inte väcka henne bara för att, bättre hon fortsätter så :D BVC sköterskan tyckte också vi skulle njuta och hoppas på att det håller i sig! Hon har ju gått upp i vikt och äter väl ikapp på dagen, eller iallafall på kvällen då hon är väldigt snuttig :p

Dottern sov också bra på nätterna från dag 1, men hon åt 2ggr på natten i början och gick sen snabbt över till 1gång per natt. Så att lillasyster inte äter alls nattetid vde flesta nätter var en överraskning :)

Suck, följetongen om min önskan att mini föds NU fortsätter :p

Varning för slemmiga detaljer ;)
Idag hade jag en mycket slemmigare flytning, som dessutom inte var vit utan blir mer beige/brun aktig = där är liiite blod i den.
Jag har dessutom börjar läcka mer mjölk idag märkte jag när jag stötte till ena bröstet.
Visst måste detta betyda att slemmproppen är på g och att förlossningen snart drar igång? :angel:

(att där kommit någon droppe blod efter att bm varit och rotat där ignorerar vi, samma sak med att det är ganska vanligt med att man läcker lite mjölk sista veckorna (och vi snackar om antal droppar/dag här, inga skydd eller så behövs...))

Men ja... :D
Jag tror fortfarande inte det kommer dra igång på ett tag ännu, men hoppet steg ju flera nivåer just :banghead::rofl::D

samma sak med att det är ganska vanligt med att man läcker lite mjölk sista veckorna (och vi snackar om antal droppar/dag här, inga skydd eller så behövs...))

Och jag som har läckt några droppar sen typ vecka 14 och behövt skydd sen typ v 25.. Snacka om att jag måste ha gått över tiden! :eek: :D

Och jag som har läckt några droppar sen typ vecka 14 och behövt skydd sen typ v 25.. Snacka om att jag måste ha gått över tiden! :eek: :D
Jamen, alltså... Det är ju du, och du är inte jag (tror jag?), så alltså gäller inte samma regler för dig :angel: :D

Jag går mest och skrattar här hemma åt mig själv, det är så löjligt att tro att något är på g, när jag har logiska förklaringar till alla mina "tecken". Men ändå kan man inte sluta hoppas.... :p

V 36 nu och jag har fått någon sorts energiknäpp sista dagarna :D
Bakar, städar, rensar garderoberna, har packat i ordning de där bbväskorna...
Känns som om jag skulle kunna springa en mil rakt av trots noll träning på evigheter. Om det inte vore för det faktum att mina fogar får mig att gå som en skadeskjuten anka och att bebisen gör så att jag knappt får luft då... :D

Känns som om jag skulle kunna springa en mil rakt av trots noll träning på evigheter. Om det inte vore för det faktum att mina fogar får mig att gå som en skadeskjuten anka och att bebisen gör så att jag knappt får luft då... :D
Vill du dela med dig? :D (av energin då!!!!!!! :p )

Det låter ju som att det kanske är dags för den att komma ut snart :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 718
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 942
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 223
Senast: Presto
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka