Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
:) Fått mig en liten Kik på bebis idag :)
Var hos BM och fick magen mätt... men eftersom hon var osäker på om den växt så fick jag ett Ultraljud. visade sig att bebis mår bra och växer som den ska. Kommer troligen hamna på ca 3 kg när den är klar om ca en månad.

:) Fått mig en liten Kik på bebis idag :)
Var hos BM och fick magen mätt... men eftersom hon var osäker på om den växt så fick jag ett Ultraljud. visade sig att bebis mår bra och växer som den ska. Kommer troligen hamna på ca 3 kg när den är klar om ca en månad.
Vad hade du för sf mått? :) i vilken vecka?

Jag slocknade strax före 21 igår, då funkar det att vakna 4.30 :up:, iaf än så länge, får se hur jag känner ikväll 22.30 när jag slutat jobba ;).

Senaste tiden har varje ny vecka inletts med både solsken och ridtur, så även v 36. Red lite för länge, snudd på två timmar, men det kändes först vid avskrittningen. Lägger det dock på minnet för framtiden ;). Hunden snarkar iaf gott och jag kan sitta i soffan någon timme innan jobb.

På onsdag ska vi till BM för att prata om förlossningen. Jag undrar hur ni andra ser på smärtlindring generellt och epidural specifikt?

Jag kan tänka mig all möjlig icke medicinsk smärtlindring (även kvaddlar som en vän vart väldigt hjälpt av. Enligt henne var den korta smärtan lätt värd den 1.5 timme långa lindring det gav.) I övrigt endast lustgas.

Skulle jag verkligen behöva sova så kan jag nog omvärdera lite och tänka mig nåt för att få en stunds vila.

Jag slocknade strax före 21 igår, då funkar det att vakna 4.30 :up:, iaf än så länge, får se hur jag känner ikväll 22.30 när jag slutat jobba ;).

Senaste tiden har varje ny vecka inletts med både solsken och ridtur, så även v 36. Red lite för länge, snudd på två timmar, men det kändes först vid avskrittningen. Lägger det dock på minnet för framtiden ;). Hunden snarkar iaf gott och jag kan sitta i soffan någon timme innan jobb.

På onsdag ska vi till BM för att prata om förlossningen. Jag undrar hur ni andra ser på smärtlindring generellt och epidural specifikt?

Jag ser ingen anledning att gå runt och plågas i onödan och jag har inga illusioner om att jag ska föda utan smärtlindring. Jag vill ha epiural. Och lustgas. De kan gärna stå redo med både spruta och mask i väntrummet när jag anländer :angel:
Tensen lär jag väl redan ha påkopplad när jag åker in.
Kvaddlarna hoppar jag helst över, tack :cautious:

Jag vill inte ta EDA, vill ta mig igenom förlossningen så fort som möjligt och då känns inte EDA som rätt smärtlindning. Förra gången hade jag bara kvaddlar som smärtlindning. Provade lustgas men det fungerade inte för mig.
Jag tyckte att kvaddlarna fungerade jättebra men de gjorde ju svinont att få. Tog de 4 gånger i ryggen och 2 gånger i magen. Fyra stick varje gång. Det bästa var att få de nya innan verkan från de tidigare hade gått ut men eftersom att de behövde vara två personer som stack varje gång så fick jag inte alltid som jag ville.
Annars ser jag verkligen inte fram emot förlossningen. Inte så illa att jag känner att jag behöver gå och prata med någon men jag vill verkligen helst slippa göra det här igen :( Men förhoppningsvis går det lättare den här gången. Jag hängde i ståstolen i 6 timmar för att jag inte kunde lägga mig ner under öppningsfasen för då fick jag världens värkar i magen. Sen kom någon och sa att det gick att ta kvaddlarna i magen och då kunde jag äntligen lägga mig ner.

@carmarnic
Prata med din bm i varje fall, ofta är det skönt att bara få prata igenom allt. Vad man kan göra annorlunda ect.

Sen ang EDA, ja, det kan dra ut på lite på tiden - men det innebär ju också att du får en paus från det onda och kan samla nya krafter :)

l

Lustgas kommer jag definitivt använda, men är inte säker att jag vill ha epidural denna gång. När jag ser tillbaka på min förra förlossning så hade den nog blivit trevligare utan.

Har köpt boken 'föda utan rädsla', och det lilla jag läst gillar jag.

Nämen nu vill jag klaga:wtf:. Stenhård mage med rejält tryck i övre delen, det gjorde riktigt ont. Känns som hen är på väg ut, men helt fel väg. Jag undrar vad som försiggår därinne och hoppas det är ytterst tillfälligt för jag gjorde inte min bästa arbetsinsats genom tiderna ikväll :D

Vi har varit och extralyssnat på bebisens hjärtslag. Fick för mig att den varit så lugn sedan igår att jag inte kunde släppa det riktigt. Vi bor granne med BM-mottagningen så det var bara att traska över. Det var ingen fara på taket förutom att jag var exceptionellt nära att kräkas när BM tryckte runt om på magen för att se hur hen låg. Tappade känsel i armar och ben, började kallsvettas :yuck:, men klarade mig. Sen vi kom hem har jag känt tre små buffar så hen vaknade väl också till av den omilda behandlingen;).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 063
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 778
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 982
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025