Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var ska ni låta bebisen sova? Vi har tänkt att bebis ska sova i spjälsäng i vårt sovrum men kan inte släppa tanken att det hade varit förbaskat mysigt att ha den lille sovandes i sängen, och det sägs ju vara ok så länge bebisen är skyddad av t.ex. ett babynest :).

Innan dottern föddes va vi stenhårda på att ungen skulle sova i sin säng bredvid mig. Tji fick vi! Hon sov mellan oss för det mesta så länge jag ammade för den där sängen va ju inte alls lika mysig som att ligga hos mamma och pappa ;). Otroligt smidigt att kunna sova och mata samtidigt :D Så nu är vi mer inställda på att den här också kommer sova mellan oss, men spjälsängen kommer stå bredvid mig ifall att.

Var ska ni låta bebisen sova? Vi har tänkt att bebis ska sova i spjälsäng i vårt sovrum men kan inte släppa tanken att det hade varit förbaskat mysigt att ha den lille sovandes i sängen, och det sägs ju vara ok så länge bebisen är skyddad av t.ex. ett babynest :).

Vi har väl tänkt att han ska sova i spjälsängen brevid våran säng. Men vi har köpt ett babynest så att vi kan ha honom sovande mellan oss i sängen också. Det blir väl lite blandat i början antar jag, beroende på hur det går :)

Vi hade spjälsängen ståendes bredvid min sida av sängen, men oftast så sov han hos oss för det blev så enkelt med amningen då, och så var det ju så himla mysigt. :)

Lär nog bli att vi också provar oss fram efter vad som funkar bäst. Tror att sambon är lite mer orolig av att ha bebisen i sängen än vad jag är så vi börjar med spjälsängen, men skulle det visa sig att bebisen sover bäst i sängen tror jag inte att sambon är den som är den heller :).

Vi kommer nog också prova oss fram med nest eller spjälsäng. Vi får helt enkelt se vart bebis trivs bäst :)

Vi har inte bestämt än, spjälsängen står i ett hörn av sovrummet men ska nog flyttas så den står brevid vår säng. Jag är mer fundersam på hur man ska få katterna att inte sova med bebisen. Hoppas på att de inte är överförtjusta till en början ;).

V 34 idag och 48 dagar kvar. Ska till läkare imorgon men har klarat att jobba efter att ha varit hemma en dag, så får se vad vi kommer fram till. Inledde veckan med en ridtur i solen och snön, på en häst som var pigg, glad och jobbade sig trött utan särskilt ansträngande insats från mig :D.

Vi har inte bestämt än, spjälsängen står i ett hörn av sovrummet men ska nog flyttas så den står brevid vår säng. Jag är mer fundersam på hur man ska få katterna att inte sova med bebisen. Hoppas på att de inte är överförtjusta till en början ;).

V 34 idag och 48 dagar kvar. Ska till läkare imorgon men har klarat att jobba efter att ha varit hemma en dag, så får se vad vi kommer fram till. Inledde veckan med en ridtur i solen och snön, på en häst som var pigg, glad och jobbade sig trött utan särskilt ansträngande insats från mig :D.

Ja, katterna är vårt gissel också. De har redan lagt beslag på barnvagnen (vilken de sover i flera timmar varje dag) och spjälsängen lär vara populär. Vi får helt enkelt se hur de reagerar på bebisen. Förhoppningsvis tycker de att bebisen är jobbig som stryk och vägrar ligga i spjälsängen, och om inte annat får vi hålla katterna utanför sovrummet tills bebisen blir större.

Spjälsäng :) inte i våran säng iaf!

Vi har också katter och det är främst en som gillar att ligga uppe vid ansiktet men vi får nog helt enkelt hålla dom utanför sovrummet tills bebisen är tillräckligt stor.

@Rhinos samma här, de ligger under vagnen på åkpåsen och är väldigt glada över sin nya, portabla säng :D
Dessa djur :love:! Allt man gör anser de att man gör för deras skull. Gravidmagen är ju såklart jättebekväm att ligga på och den har jag skaffat enbart för att katterna ska kunna sova bekvämt ;)

• Gilla
Reactions: Lo_

Jag är också lite fundersam på våra katter. Den ena är ett riktigt plåster och vill sova nära... Vi kommer få ha dom utestängda från sovrummet helt enkelt. Jag har inga förhoppningar på att han kommer tycka att bebisen är otäck och inte vilja sova med honom...

Senast ändrad:
Min katt är redan utestängd från sovrummet då han är så fruktansvärt jobbig att sova med :D Gillar att ligga på ens huvud.

Ja tänk om man hade en katts självklara uppfattning om sin egen förträfflighet, jag är ofta ganska avis på dem.

Har ju haft rätt svårt att andas, spec på kvällarna, men likförbannat ligger det en liten kattflicka på bröstkorgen medan matten kippar efter luft;), men ta bort henne? Nä.

Vilka stökiga katter vissa av er har. :p Jag räknar kallt med att min katt kommer sova på samma sätt som hon gjort senaste tio åren, dvs på eller bredvid mig. Fast i början tror jag att hon frivilligt kommer lägga sig i soffan, spädbarn är sjuuuuukt läskiga!

Här får mini själv bestämma var hon ska sova. Jag misstänker dock att det blir bredvid mig eftersom jag tar för givet att hon kommer amma ett par gånger under natten. Det är måååånga timmars sömn man sparar på en vecka om man liggammar/sover när man ammar, jämfört mot om man ska sitta upp och amma och sen lägga ner bebis i spjälsäng/babynest. Bara ett tips ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 662
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 027
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 128
Senast: Hajfisk
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 232
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka