Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dryga halvtimmens hundpromenad gjord med dottern i vagnen :) Det går inte fort, men jag är ute iallafall :D Dottern undrar varje gång ifall vi kan ta den nya vagnen (syskonvagnen) så det ska bli extra roligt med första promenaden när bäbis kommit :)

Vi handlade dricka, choklad och måltidsbarer idag som ska packas i bb väskan. Har inte packat något än men har skrivit en lista iallafall. Amningskläder och underkläder osv går ju att packa nu men resten får vi raffsa ihop när värkarna startar :p

Någon som har tips på vart man kan köpa gravidkläder? Vill gärna ha lite tighta tröjor i våriga färger. Mitt besök på HM, Lindex och Kappahl idag gav inte så mycket. Tycker att många linnen och tröjor för gravida inte täcker magen

Jag köpte en ziptröja och några preggotights på bonprix, roliga färger och väldigt billiga!

Ifall du ska föda i Västerås så brukar de ha öppet hus med bildspelsvisningar från förlossningen och BB. Det var vi på och de var rätt så bra förutom att det var grymt obekväma stolar för en höggravid.

Ja :)
Enl bm så var det informationsfilmen på landstingets hemsida som gällde om man ville ha en smygtitt på hur det ser ut och går till på förlossningen. Är väl inte riktigt samma sak men jag förstår att de inte vill ha en massa människor rännande där på studiebesök hela tiden med tanke på smittorisk mm. Men det är ändå konstigt att det inte är samma restriktioner på alla sjukhus.

Är det bara jag som inte kan ta sånt på allvar? :o

Nej! :D
Vi hade något svårt att hålla oss för skratt, bm fnissade också stundtals under "lektionen" när hon visade upp sakerna . Moderkakan var dessutom gjord i något ludet tyg :rofl:

Sen fick vi veta att man bla kan få ta med sig en bit av navelsträngen med hem och spara. Någon som nappar på det? Själv avstår jag O_o

Jag bad om att få ta med moderkakan hem och ge till hunden.. Barnmorskan replikerade väldigt snabbt att den innehåller miljögifter och nog inte bör ätas upp.. Har i efterhand undrat lite om hon trodde jag menade allvar :laugh:

Nej! :D
Vi hade något svårt att hålla oss för skratt, bm fnissade också stundtals under "lektionen" när hon visade upp sakerna . Moderkakan var dessutom gjord i något ludet tyg :rofl:

Sen fick vi veta att man bla kan få ta med sig en bit av navelsträngen med hem och spara. Någon som nappar på det? Själv avstår jag O_o

Skönt att höra. :D

Jag tror att jag avstår navelsträngen också. Allt det där biologiska intresserar mig föga, har förlöst för många kalvar i mina dagar för att det ska inneha någon sorts tjusning längre. :p

14 dagar till bf, hoppas det inte dröjer längre än så iallafall utan den är lika punktlig som storasyster :) Vill att det ska starta nu!!!

14 dagar till bf, hoppas det inte dröjer längre än så iallafall utan den är lika punktlig som storasyster :) Vill att det ska starta nu!!!

Jag är lite avundsjuk ändå. :p 51 dagar kvar här och bläckfisken lever rövare som aldrig förr. Hon har varit igång sen åttatiden igår kväll med väldigt få pauser då jag kunnat sova ordentligt. Magen är liksom helt utmattad och det är lagom utmanande att koncentrera sig på studierna. Ska bli SÅ skönt när hon är ute och jag och maken kan dela på att ta hand om det här energiknippet. :D

Men har (i princip) fått ett pyssel färdigt nu. Sängen är ihopmonterad och slipad till förbannelse. Ikväll bärs den upp ur källaren (inget jag ger mig på....), och imorgon skruvar jag fast den mot vår säng. Måtte alla mått var rätt nu så jag inte måste ge mig på och ändra en massa :nailbiting:

Var ska ni låta bebisen sova? Vi har tänkt att bebis ska sova i spjälsäng i vårt sovrum men kan inte släppa tanken att det hade varit förbaskat mysigt att ha den lille sovandes i sängen, och det sägs ju vara ok så länge bebisen är skyddad av t.ex. ett babynest :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 662
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 027
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 128
Senast: Hajfisk
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 232
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka