Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Katterna styr mitt liv. Den ena lade sig till rätta på magen och somnade i förmiddags och sov i säkert 1,5 timme. Visst hade jag behövt kila upp någon gång och dricka lite vatten eller gå på toa men han sov ju så sött .
@Tassetass Den ena katten är troligtvis inga problem, han vill gärna ligga själv och tränger sig inte på, mer än att han ligger på magen ibland eller i knäet. Den andra tvingar sig på en och ska upp i ansiktet och böka. Han brukar lägga sig rätt på den andra katten också när han ligger och sover och det är väl mest han som har potential att lägga sig på bebisen. Men han är också ganska känslig för nya saker så förhoppningsvis tycker han att bebisen är så pass läskig att han håller sig till sina vanliga rutiner .
Mitt bästa tips är att lyssna på bebis och se till att prioritera er egen sömn. Även om det kanske innebär att man får sätta vissa rädslor till sidan (med tanke på ämnet - sova i samma säng verkar många ha som rädsla här). Får ni sömn och kan hålla er pigga så kommer livet blir så mycket lättare.@vilse m.fl. Det är så bra att ha er omföderskor med i tråden som kan dela med er av erfarenheter ! Suger åt mig era tips som en tvättsvamp.
Mitt bästa tips är att lyssna på bebis och se till att prioritera er egen sömn. Även om det kanske innebär att man får sätta vissa rädslor till sidan (med tanke på ämnet - sova i samma säng verkar många ha som rädsla här). Får ni sömn och kan hålla er pigga så kommer livet blir så mycket lättare.
Sonen sov i min armhåla i 8 månader, och ammade under denna tiden varannan timme varje natt. Första veckorna var jobbiga men sen kom man in i lunket och kroppen vande sig.
Bara tanken på hur lite sömn jag fått per natt om jag skulle sitta upp och amma och sen lägga ner honom i spjälsängen... Ryser bara jag tänker på det (gjorde så två nätter, sen åkte han ner i min säng så jag kunde liggamma )
Får jag ställa en fråga till er visa vårföräldrar? Jag är gravid i v 22 nu och sen mitten på förra veckan får jag inte mitt hår rent länge.. Någon av er som varit med om detta fenomen?
Trots att jag tvättar håret precis som vanligt så är det fett när det torkat igen. Sjukt frustrerande. Har provat att byta mellan tre olika schampo, men ingen skillnad. Gaah...
Förstår att det säkert är hormonerna som är i obalans, men det borde väl finnas någon lösning, eller?
Tror att det är som med allt annat - vänta på bättre tider.
Besök hos BM idag och allt såg bra ut ☺ ligger precis under mittstrecket på SF- kurvan och hon ligger med huvudet neråt, vilket jag misstänkt då det petas friskt på revbenen. Är så mysigt att få höra hjärtljud också ☺ Fick order om att ta mina sammandragningar på allvar i iaf fyra veckor till och vila så mycket som möjligt... är rätt mysigt att vara gravid nu, inga vidare krämpor men längtar till april!!
Och jag var hos bm i fredags och min ligger inte med huvudet neråt så nu får den 2 v på sig att lägga sig rätt annars kunde det bli vändningsförsök sa bm... Gick precis in i v35 idag (34+0)
Men vilken buse!!! Hoppas den kommer på bättre tankar så du slipper vändningsförsök och i värsta fall snitt!
Alltså att vara dunderförkyld och gravid, fy bubblan alltså . 2 timmar kvar att jobba och snoret rinner.
Och jag var hos bm i fredags och min ligger inte med huvudet neråt så nu får den 2 v på sig att lägga sig rätt annars kunde det bli vändningsförsök sa bm... Gick precis in i v35 idag (34+0)
Hoppas också att min kommer på bättre tankar, sambon och jag håller tummarna!Jag är ju bara i v 32 så kan tydligen ännu hända att hon väljer att vända sig igen men oftast ligger dom enligt BM snällt kvar nedåt om dom väl är där i denna veckan. Hoppas hon har rätt! Och hoppas att din kommer på bättre tankar ☺
Du får ligga och peta på honom/henne så hon tycker det är obekvämt att ligga där, då kanske den snurrar runt liteOch jag var hos bm i fredags och min ligger inte med huvudet neråt så nu får den 2 v på sig att lägga sig rätt annars kunde det bli vändningsförsök sa bm... Gick precis in i v35 idag (34+0)