Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev uppflytt av nya sängen redan idag (lovar att visa bild imorgon ;) ), så det är med blandade känslor jag går och lägger mig ikväll.

Samtidigt som det ska bli gudomligt skönt att få sängen för sig själv, så kommer det ju bli rent ensamt där :o Kommer ju känna mig rent övergiven "där borta i min hörna" :cautious: :laugh:

@Tassetass kan du inte själv känna hur den ligger? på mig är det jättetydligt att den ligger snett tvärsöver med rumpan uppåt och huvudet snett neråt men inte tillräckligt neråt med huvudet.

Nope, och BM har också jättesvårt att känna. Jag tycker ibland att jag har listat ut det, men så känns det som att hela magen vänds ut och in och så är där plötsligt ingenting där jag tyckte att t.ex. rumpan var. :meh:

Nope, och BM har också jättesvårt att känna. Jag tycker ibland att jag har listat ut det, men så känns det som att hela magen vänds ut och in och så är där plötsligt ingenting där jag tyckte att t.ex. rumpan var. :meh:

Min verkar också vara väldigt rörlig, jag känner igen det där. Tror min legat med huvudet nedåt ett par gånger då jag har känt sparkar rakt uppåt mellan revbenen, men att den sedan lagt sig på sidan igen. Och ibland känner man tydligt något som skulle kunna vara huvudet eller rumpan, sen vips är det borta igen...

Och jag var hos bm i fredags och min ligger inte med huvudet neråt så nu får den 2 v på sig att lägga sig rätt annars kunde det bli vändningsförsök sa bm... Gick precis in i v35 idag (34+0)

Jag var hos BM i torsdag. Min har tydligen ändrat sig och ligger nu inte nedåt men mer på tvären. Jag ville inte helt tro det först då jag bytt BM, men känner ju han mycket mer under höger revben nu... Går in i v. 37 ( 36+0) i morgon. Ska till BM igen om en vecka. Så får vi se. Men han har inte flyttat på sig än. Rett ont i höger sida har jag också. Hoppas han tar till vettet och vänder sig.

Jo med facit i hand borde jag varit hemma men på fm mådde jag ju helt ok och var ute och red så det kändes inte alls som att jag skulle vara hemma. Imorgon väntar läkarbesök och tre dagars ledigt så då får jag vila :up:

Jag gjorde förresten en mössa idag också :D För att inte ha stickat sen jag gick i mellanstadiet är jag sjukt nöjd :D
Bilden jag utgick från: (hade alltså inget mönster)
http://evasphotopropshop.loudguy.se/index.php?route=product/product&path=68_46&product_id=339

Resultatet: (insåg att jag minskat den för fort, och kände inte alls för att dra upp den, så det fick bli en kort luva. Tyckte dock det blev ganska fint med kort luva, så nästa blir nog också så - fast bredare. Blommor ska det också dit några, men har inget tyg till detta just nu)
DSC_0231.JPG

Litet tips; vi köpte bilbarnstolarna via vårt försäkringsbolag. 3 stolar, 2 returneras och den tredje får man behålla. Ursmidigt och totalkostnad 3000 för tre BeSafe-stolar.

Var ska ni låta bebisen sova? Vi har tänkt att bebis ska sova i spjälsäng i vårt sovrum men kan inte släppa tanken att det hade varit förbaskat mysigt att ha den lille sovandes i sängen, och det sägs ju vara ok så länge bebisen är skyddad av t.ex. ett babynest :).

Dottern har sovit med oss i sängen sedan första natten för 2 år sedan, den kommande familjemedlemmen kommer också dela sovplats med oss andra.

Babynest har vi inte haft och kommer inte att ha nu heller. Bebis får sova innerst brevid mig, dotter mellan mig och sin far.

Samsovning är så himla fint tycker jag. Att somna brevid de jag älskar, höra dess andning och kanske hålla lilla handen och dessutom all närhet en tankar under dessa timmar, perfekt för den föräldern som jobbar. :-)

Chefen vet sedan november när jag ska få barn men finns det någon lag som säger när man måste berätta när man tänkte vara föräldrarledig eller nåt sånt?

Chefen vet sedan november när jag ska få barn men finns det någon lag som säger när man måste berätta när man tänkte vara föräldrarledig eller nåt sånt?
2 månader innan ska man säga till om föräldraledighet. (ev är där något förbund - kommunal?? - som har andra regler. Går att läsa på fk's hemsida i varje fall :) )

För min del så fixade vi det nu i veckan, jag fick säga ungefär hur länge jag tänkt vara hemma. Jag har möjlighet att både korta och långa tiden men vi gjorde ett ungefär och så from det datum jag går hem nu.

Dels så att lön vet att det inte ska betalas ut nåt till mej, men också för vikarien skull som ska skriva på anställningsbevis o sånt.

Alltså behöver jag meddela exakta datum jag tänkte vara borta så långt innan?
du behöver meddela 2 månader innan vilken dag du går hem på föräldraledighet. Tror det är 1 månad innan du går tillbaka som du måste meddela arbetsgivaren.
Men läs på fk's hemsida, samt ditt kollektivavtal. Det står där i :) (skiljer de så är det kollektivavtalet som gäller)

du behöver meddela 2 månader innan vilken dag du går hem på föräldraledighet. Tror det är 1 månad innan du går tillbaka som du måste meddela arbetsgivaren.
Men läs på fk's hemsida, samt ditt kollektivavtal. Det står där i :) (skiljer de så är det kollektivavtalet som gäller)
Okej! Tack :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 675
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 039
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 132
Senast: Hajfisk
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 232
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka