Idag har vi skaffat barnvagn! Har hållit utkik efter en lämplig vagn på blocket under ett par veckors tid och letat efter någonting stabilt som fixar livet på landet och inte riskerar att välta om hundarna rycker till. Hittade en Emmaljunga Duo Kombi från -12 som beskrevs som "Emmaljungas version av pansarvagn" - perfekt!
Vagnen ser som ny ut och vi är mycket nöjda med köpet. Nackdelen med pansarvagnen är att den tar plats och jag funderar seriöst över hur vi kommer att rymmas i bilarna framöver. Vi har två hundar varav vinthunden är nästan 80 cm i mankhöjd och tar plats därefter... i min kombi får båda hundarna gott om plats i bagageutrymmet, men det finns inte en chans att både vinthunden och barnvagnen får plats där framöver. Antagligen får hundarna vara kvar längst bak och barnvagnen på något sätt rymmas i baksätet. Vi har tänkt skaffa en sjal och (åtminstone) visionen är att vi ska använda den mer än vagnen i början. Sambon verkar ha funderingar på att skaffa en annan bil, hans lilla focus är trång redan i dagsläget.
När vi ändå var i grannstaden passade vi på att gå in i en butik som säljer begagnade barnsaker. Har börjat hålla utkik efter barnskydd sedan diskussionen togs upp här och tog tillfället i akt att leta datumstämplar på de barnstolar som fanns i butiken. Var brukar de sitta någonstans @carmarnic? Vi vände och vred på dem utan någon större framgång. En av dem var tillverkad under -02 och det kändes tveksamt att den ens var till försäljning...
På Akta Graco finns det en etikett med tillverkningsdatum (året står sist) + en stämpel med sista användningsdatum på sidan. På andra vet jag inte men det går säkert lätt att googla.
-02 kändes ju inte så bra..
Skönt att ha fått tag på vagn. Vi har en Emmaljunga Duo Edge så jag antar att det är något liknande. Den har vi varit nöjda med iaf
Hade tänkt att vi skulle klara oss med den nu med men nu har dottern plötsligt blivit jätteintresserad av att åka vagn. Hon har inte orkat sitta still så länge förrut så vi får se om vi måste köpa syskonvagn i alla fall.