Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju dock lovat min fotograferingsintresserade sambo att han ska få föreviga mig på bild som höggravid, trots att jag nog kan räknas som måttligt road av tanken själv

Min man är också fotointresserad, men jag tror inte han skulle våga fråga mig om en sådan sak även om han skulle vilja. :angel:

Jag har tagit ett par-tre magbilder under graviditetens gång för jag fascineras av kroppsliga förändringar, plus att de kommer kunna användas som peppande jämförelsebilder sedan när formen ska återgå till det normala. :D

Nej, det har jag inte tänkt göra. Jag tycker inte det är snyggt med gravidmagar, jag avskyr att vara gravid och trivs inte framför kameran så det finns liksom inget som talar för ett sådant projekt. :D

Håller med! Önskar att det fanns ett filter i datorn så att man slapp se alla foton på folks gravidmagar på Facebook osv. :D Blev tillfrågad av en fotografkompis om hon fick fotografera mig när jag var gravid. Aldrig i livet, sa jag. :wtf::D

Håller med! Önskar att det fanns ett filter i datorn så att man slapp se alla foton på folks gravidmagar på Facebook osv. :D Blev tillfrågad av en fotografkompis om hon fick fotografera mig när jag var gravid. Aldrig i livet, sa jag. :wtf::D

Fascinerande, det där, för jag känner många som fått barn på senare tid eller som är gravida men gravidmagarna har lyst med sin frånvaro. Inga klagomål från mig. :D

@Tassetass visst hade du köpt såna gravidtrosor? och gillat dem?

Ger de något stöd eller är de sköna på annat sätt? Underlig fråga, jag inser det ...

Jag har nämligen jävligt ont i rygg och bäcken nu plötsligt och foglossningsbälte är ett måste men jag funderade på om trosorna kunde öka stödet ytterligare lite?

Ger de något stöd eller är de sköna på annat sätt? Underlig fråga, jag inser det ...

Jag har nämligen jävligt ont i rygg och bäcken nu plötsligt och foglossningsbälte är ett måste men jag funderade på om trosorna kunde öka stödet ytterligare lite?

Jaaaaaaa, de är världens bästa grej. :D De ger inte jättemycket stöd, men jag tog en storlek större än vad jag egentligen behövde eftersom jag lätt får problem med att trosorna skär in nederkant vid låren (har Anja Pärson-lår...). Med en storlek mindre hade det nog stöttat mer, men det är ju en "light support". Oavsett vilket är de dock överjävligt sköna!

Det är såna här jag har, men de går upp högre på mig än vad de gör på modellen (inte en chans att de någonsin rullar ner):

http://www.jollyroom.se/produkter/15996sv-se-carriwell-stodtrosa-svart-l-3

Jaaaaaaa, de är världens bästa grej. :D De ger inte jättemycket stöd, men jag tog en storlek större än vad jag egentligen behövde eftersom jag lätt får problem med att trosorna skär in nederkant vid låren (har Anja Pärson-lår...). Med en storlek mindre hade det nog stöttat mer, men det är ju en "light support". Oavsett vilket är de dock överjävligt sköna!

Det är såna här jag har, men de går upp högre på mig än vad de gör på modellen (inte en chans att de någonsin rullar ner):

Jag har också köpt Carriwells trosor. Jag tycker att de är sköna, men håller med @Tassetass att de inte ger något direkt stöd för magen. Tror att det är bättre att köpa foglossningsbälte och ev någon annan typ av maggördel om det är stödet man är ute efter.

Trosorna går högt upp på mig också, det känns stabilt när trosorna börjar i stort sett direkt nedanför brösten :D

Då kanske jag skulle beställa hem 2 storlekar och prova för anledningen till att jag inte köpt ännu är just att jag är rädd att de ska skära in i låren. Brukar inte köpa den modellen på trosor just av den anledningen! Anja-lår här också ...

Kommer ju antagligen kombinera med bälte också.

Då kanske jag skulle beställa hem 2 storlekar och prova för anledningen till att jag inte köpt ännu är just att jag är rädd att de ska skära in i låren. Brukar inte köpa den modellen på trosor just av den anledningen! Anja-lår här också ...

Kommer ju antagligen kombinera med bälte också.

Lårmått ~70 cm och storlek L funkar fint för mig, bara att mäta. :D Hade kunnat ha ytterligare lite grövre lår och det hade också gått bra.

Min man är också fotointresserad, men jag tror inte han skulle våga fråga mig om en sådan sak även om han skulle vilja. :angel:

Jag har tagit ett par-tre magbilder under graviditetens gång för jag fascineras av kroppsliga förändringar, plus att de kommer kunna användas som peppande jämförelsebilder sedan när formen ska återgå till det normala. :D

Haha :D
Nja jag är väl lite velig i frågan...
Å ena sidan så är ju som sagt gravidmagar inget fascinerande eller vackert enligt mig, och jag känner mig inte direkt fotogenique för tillfället :angel:
Å andra sidan så vet jag inte om jag orkar göra den här resan fler gånger än en, så det kanske vore kul med någon bild i alla fall... Om inte annat för att jämföra skillnaden sen då.
Men äh jag vet inte... :confused: :cautious:

Är det någon annan vars luktsinne fått spunk förresten?
Nu har jag i flera dagar gått runt och tyckt att allt luktar rök, mer eller mindre överallt :confused:

Del 2 av föräldrautbildningen i dag, förlossningen. Blev litt mer verklig nu, och känner mig överraskande nog mest peppad. Värker ju rett heftigt så länge alt går som det skall. Mest orolig för när man skall åka inn. Har ju typ 11-12 mil...

Var hos BM efter. Blev ny i dag då förre har ett brutit ben. Men hon är bra. Men hon tyckte lillen lå lite mer på sned och inte med huvudet ned som förre skrev. Men jag tycker han ligger precis som förr. Undrar på om dom känner olika el. om han har flyttat på sig. V. 36 nu (35+2). Skall tilbaks om 1 1/2 vecka så får vi se då.

Annars har jag bare 5 arbetsdagar kvar. Märkligt. Dags å ta tag i FK, min inkomst är inte registrerad en...

Det där med babyskydd... vad har ni valt (och varför)?

Självklart är säkerhet nr 1, men (i stort sett) alla skydd verkar ha samma märkningar. Vill ha 5-punktsbälte, men det verkar också vara vanligast.

Vi har en Passat utan (?) Isofix och en Kronan-vagn. Kronans adapter passar med Be Safe och Maxi-Cosi. Vad jag kan se finns Be Safe bara för Isofix, medan Maxi-Cosi har en bas som kan fästas med bälte. Hur bra är det att kunna fästa babyskyddet på vagnen? Använder man den funktionen?

Om det inte är nödvändigt att skyddet ska passa vagnen så blir utbudet lite större. Har funderingar på Akta Graco, men när jag googlar verkar många tycka att de är tunga. Maxi-Cosin har jag provlyft i butik och det kändes väldigt lätt och smidigt.

Några tankar?

Självklart är säkerhet nr 1, men (i stort sett) alla skydd verkar ha samma märkningar. Vill ha 5-punktsbälte, men det verkar också vara vanligast.

Vi har en Passat utan (?) Isofix och en Kronan-vagn. Kronans adapter passar med Be Safe och Maxi-Cosi. Vad jag kan se finns Be Safe bara för Isofix, medan Maxi-Cosi har en bas som kan fästas med bälte. Hur bra är det att kunna fästa babyskyddet på vagnen? Använder man den funktionen?

Om det inte är nödvändigt att skyddet ska passa vagnen så blir utbudet lite större. Har funderingar på Akta Graco, men när jag googlar verkar många tycka att de är tunga. Maxi-Cosin har jag provlyft i butik och det kändes väldigt lätt och smidigt.

Några tankar?
Såhär resonerade vi:

Krav: Säker, och kunna passa på vagnen. (hade det till första och anser det vara guld värt! Första veckan väger inte bebis så mycket, men att lyfta ett babyskydd med en 4-5 månaders i..... DET är tungt, oavsett hur lätt babyskyddet är. Använde det jättemycket med nr 1, in till bm, en snabbis i affären ect)

Sen har vi valt att köpa utan bas, vi har två bilar som vi byter en del mellan. Köpa två baser känns onödigt, och vi har aldrig haft några problem med att fästa bältet (en del tycker det är jobbigt). Fördelen med detta är att man kan flytta bebis lätt i bilen med. Kör jag själv = bebis sitter framme med mig, åker någon annan med = bebis sitter i baksätet med dem.

Några tankar?

Vi har ett från Recaro utan bas. Byter mellan två bilar mycket och det är verkligen inte krångligt att dra runt bältet.

Vi har köpt Britax med Isofix bas. Mest för att vi har hört att det är jättebra att ha adapter till vagnen, Emmaljunga för vår del. Vi har Isofix i båda biler, men tror inte det är så mycket krångligare med bas till bälte. Men stolen kan fästas med bälte utan bas också tror jag. Om inte så koster inte bältesbasen all värden för Britax.

Såhär resonerade vi:

Krav: Säker, och kunna passa på vagnen. (hade det till första och anser det vara guld värt! Första veckan väger inte bebis så mycket, men att lyfta ett babyskydd med en 4-5 månaders i..... DET är tungt, oavsett hur lätt babyskyddet är. Använde det jättemycket med nr 1, in till bm, en snabbis i affären ect)

Sen har vi valt att köpa utan bas, vi har två bilar som vi byter en del mellan. Köpa två baser känns onödigt, och vi har aldrig haft några problem med att fästa bältet (en del tycker det är jobbigt). Fördelen med detta är att man kan flytta bebis lätt i bilen med. Kör jag själv = bebis sitter framme med mig, åker någon annan med = bebis sitter i baksätet med dem.

Vi har ett från Recaro utan bas. Byter mellan två bilar mycket och det är verkligen inte krångligt att dra runt bältet.

Vi har bara en bil just nu. Kommer eventuellt köpa en till för att ge den som är föräldraledig mer möjligheter, men vi kommer att få låna ett babyskydd av min syster att ha i "bil nr 2". Så eftersom babyskyddet inte kommer flyttas vill jag gärna ha ett med bas.

Ska skyddet passa på vagnen så blir det ett Maxi-Cosi. Har heller inte kunnat hitta något direkt negativt om det när jag googlar, skulle väl i så fall vara att det är typ dubbelt så dyrt som exempelvis Akta Graco.

Och jag som inte har någon aning om vad vi köpt för babyskydd :o Det var paketpris på vagn, babyskydd och bas och vi sa bara "Ja tack!". Beställde grejerna på en pytteliten butik som har kanonbra rykte, så jag har bara utgått från att allt kommer vara toppen. :p

Vi har köpt ett Maxi-cosi Pebbles, med bas till. Vi har en bil och den har isofix, och har köpt Kronanvagn så tänkte att då kan vi lika gärna se till att allt passar. Hittade skyddet och basen till 30 % rabatt på ett ställe där maken redan har 10 % rabatt så vi blev mycket nöjda med priset också :)

Vi tänker att de gånger vi åker i någon annans bil så får man spänna fast babyskyddet med bälte då.

Några tankar?
Brio go carrier då den passar direkt på vagnen. (Brio go next) :) har dock tre bilar så vet inte om man ska köpa extra basar till de andra bilarna bara o flytta runt babyskyddet? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 655
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 010
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 118
Senast: Hajfisk
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka