Tråkigt att du försvinner @Lamborghini
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh denna sömnlöshet. Har en katt som vill gå ut/dricka ur kranen/ha sällskap varje natt. Denna var det kl 04 han började jama och jag kan inte somna om. Så drygt när man ska jobba hela dagen sen .
Var på föräldrakursen igår och som vanligt fick jag lite lätt ångest av att de andra funderar så mycket på detaljer såsom hur barnet ska ligga, rapa, sova, amma osv. Jag tänker ingenting på sådant utan oroar mig bara för att det faktiskt ska komma en bebis och om det blir bra. Jag tror nog det men oron finns där ifall jag inte kommer knyta an och längta bort. Sambon tar det mycket bra och säger att vi löser eventuella problem ifall de uppstår och inte ska oroa oss i förväg . Men här ligger jag kl fem på morgonen och funderar ....
Igårkväll var vi hos svärföräldrarna och hämtade bebiskläder, säng, babysitter och babybjörn. Vagn har vi köpt av en kollega och babyskydd ska vi inhandla av stallbekant. Skötbord och lite mer kläder kvar. Och blöjor. Och säkert lite annat. När vi var där fick jag för minst tionde gången frågan om jag fortfarande rider. Vilket jag ju gör och har väldigt svårt att dölja min irritation över att bli ifrågasatt över. Sambon hoppade in och förklarade/försvarade men jag blir ändå så sjukt less på denna ständigt återkommande fråga.
"Barnmorskan har sagt att jag kan rida så länge det känns bra", " nej hästen halkar inte, han är betydligt bättre rustad mot is än jag", "ja risken finns att jag ramlar av men jag rider förståndigt och jag är aldrig rädd. Risker finns med allt man gör". Mina ständiga svar, kan rabbla dem i sömnen snart. Och snart är det väl dags att sätta hästen på vila men faktum är att det är på hästryggen jag mår som bäst.
Är det pga fogarna så rekommenderar jag att ta sjukskrivningen. Du kommer tacka dig själv längre fram. Att plåga fogarna är det absolut dummaste man kan mot sig själv, det kan ta evigheter att läka (och man kan få problem många många år efter fl om man har otur)Barnmorskebesöket resulterade i en läkartid och rekommenderad sjukskrivning
@vilse nej jag har inga problem med fogarna men med andning, sömn, matintag och sammandragningar. Tror jag ska sjukskriva mig själv tills tis nästa vecka då jag har läkarbesöket. Kanske behöver jag bara vila upp mig och sova ut, men jag har fruktansvärt svårt "att ge upp". Försöker resonera med mig själv och förklara att ingen kommer tacka mig för att jag sliter ut mig totalt men när man som jag är van att alltid vara frisk och alltid jobba så är det svårare än man tror..,
Har ni funderat något på gravidfotografering? (alltså fota magen någongång de sista veckorna)
Jag gjorde det förra gången, och är glad att jag har det minnet kvar (även om jag vantrivdes framför kameran).
Denna gången... ja, jag vet inte Känner mig mest stor och klumpig och känner inte alls för att stå modell, men samtidigt så kanske jag ångrar mig om jag inte gör det?
Börjar ju bli hög tid att bestämma sig så jag kan boka tid... gick in i vecka 34 idag. (fotade i v38-39 sist tror jag det var)
Vad trist att bli ifrågasatt för att du rider. Ingen har nog gjort det med mig, iaf ingen i familjen. De vet nog att jag gör som jag vill ändå för det har jag alltid gjort. Jobbarkompisar kan däremot fråga om jag kan rida fortfarande och om inte det är farligt. Brukar svara att det går så bra men att jag får låta bli att ramla av.Igårkväll var vi hos svärföräldrarna och hämtade bebiskläder, säng, babysitter och babybjörn. Vagn har vi köpt av en kollega och babyskydd ska vi inhandla av stallbekant. Skötbord och lite mer kläder kvar. Och blöjor. Och säkert lite annat. När vi var där fick jag för minst tionde gången frågan om jag fortfarande rider. Vilket jag ju gör och har väldigt svårt att dölja min irritation över att bli ifrågasatt över. Sambon hoppade in och förklarade/försvarade men jag blir ändå så sjukt less på denna ständigt återkommande fråga.
"Barnmorskan har sagt att jag kan rida så länge det känns bra", " nej hästen halkar inte, han är betydligt bättre rustad mot is än jag", "ja risken finns att jag ramlar av men jag rider förståndigt och jag är aldrig rädd. Risker finns med allt man gör". Mina ständiga svar, kan rabbla dem i sömnen snart. Och snart är det väl dags att sätta hästen på vila men faktum är att det är på hästryggen jag mår som bäst.
Har ni funderat något på gravidfotografering? (alltså fota magen någongång de sista veckorna)
Jag gjorde det förra gången, och är glad att jag har det minnet kvar (även om jag vantrivdes framför kameran).
Denna gången... ja, jag vet inte Känner mig mest stor och klumpig och känner inte alls för att stå modell, men samtidigt så kanske jag ångrar mig om jag inte gör det?
Börjar ju bli hög tid att bestämma sig så jag kan boka tid... gick in i vecka 34 idag. (fotade i v38-39 sist tror jag det var)
Vad trist att bli ifrågasatt för att du rider. Ingen har nog gjort det med mig, iaf ingen i familjen. De vet nog att jag gör som jag vill ändå för det har jag alltid gjort. Jobbarkompisar kan däremot fråga om jag kan rida fortfarande och om inte det är farligt. Brukar svara att det går så bra men att jag får låta bli att ramla av.
Nu rider jag ju inte så mycket längre eftersom att hästen har varit så pigg men nu börjar hon äntligen lugna ner sig. Var ute i fredags och det gick bra att rida i alla gångarter. Sen kom hennes halvfodervärd och bytte av mig så jag slapp rida på hemvägen där hon kan bli lite för taggad för mig just nu. Kul att få komma ut!