Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
De är rätt bra på att vika ihop sig, de små rackarna. :D

På tal om det där med att få plats, igår fick jag vända om och hitta en annan väg efter att ha gått in mellan två parkerade bilar varpå jag kom till insikten jag hade aldrig skulle komma emellan backspeglarna... :meh:
Haha, vänjer mig aldrig vid att magen är i vägen. Ska jämt tvinga mig igenom trånga utrymmen som vanligtvis inte är några problem att ta sig förbi, för att snabbt inse att det var lite väl optimistiskt och välja en annan väg ;).

De är rätt bra på att vika ihop sig, de små rackarna. :D

På tal om det där med att få plats, igår fick jag vända om och hitta en annan väg efter att ha gått in mellan två parkerade bilar varpå jag kom till insikten jag hade aldrig skulle komma emellan backspeglarna... :meh:

Förlåt men hahahaha, känner så igen det där :D

MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, troligen en flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet

______

Hoppar ur tråden, kommit fram till att jag inte vill vara med längre.

Fengur blir därmed först på listan! ;)

Ang stor mage så har jag tyckt min mage är enorm denna gången. Frågade vikarierande bm idag vad sf måttet var på sista besöket förra graviditeten. 33 cm.
Vid mätning idag hamnade måttet på 32 cm..... Och då är jag bara i v 32+6 idag :eek:
Ligger förvisso på genomsnittskurvan denna gången, förra gången slutade magen växa och dalade i kurvor varenda vecka.

Men ja, stor och klumpig är jag, och värre lär det väl bli :p

Ang stor mage så har jag tyckt min mage är enorm denna gången. Frågade vikarierande bm idag vad sf måttet var på sista besöket förra graviditeten. 33 cm.
Vid mätning idag hamnade måttet på 32 cm..... Och då är jag bara i v 32+6 idag :eek:
Ligger förvisso på genomsnittskurvan denna gången, förra gången slutade magen växa och dalade i kurvor varenda vecka.

Men ja, stor och klumpig är jag, och värre lär det väl bli :p

Själva magen är rätt hanterbar, tycker jag, men det är ju inte så konstigt eftersom jag känner hur flera inre organ fått flytta på sig och då sticker ju inte magen ut lika mycket. När magen kurrar så låter det inte i mitten som jag är van utan mer till vänster om mitten. :D Hade för övrigt 28 cm förra veckan, då i v 31, lite under genomsnittskurvan.

Dagens mage, förstår inte att bebis ska bli nästan dubbelt så stor innan han kommer ut. Var ska han få plats, känner att magen är i vägen redan nu??? :eek::p Han har även sparkat hela förmiddagen, kul att veta att han är pigg och lever loppan därinne.

Kan inte heller riktigt greppa att det ska bli ÄNNU större. När sambon och jag läste om v 26 senast så stod det (beroende på vart man läste) att barnet nu är ca 30 cm från huvud till rumpa. Tror det var då det gick upp ett ljus för oss båda, men mest sambon. Jag känner ju att det är obevämt och svårt att få plats med innanmätet så att säga (och svårt att komma mellan parkerade bilar... :rofl:), men sambon såg helt chockad ut och sa typ "men eh, det går ju inte? Det får ju inte plats? Det är ju typ som... din dator!" Välkommen till verkligheten :bump:

Herrejisses vilken grej egentligen, att odla en liten människa inne i magen liksom! :confused::idea::p

Är också väl optimistisk ibland med att klämma mej emellan utrymmen jag snart borde förstå inte funkade förra gången heller :meh: :angel: Är dessutom väldigt känslig på just magen så jag gillar ju inte när det tar mot sådär..

Får frågan hela tiden från folk om det inte är två bebisar för jag verkar se väldigt stor ut..hampf.
Vi diskuterade ju det mycket i början jag och sambon men båda UL har visat på en bebis. . Jag hoppas de har sett rätt :D

Får frågan hela tiden från folk om det inte är två bebisar för jag verkar se väldigt stor ut..hampf.

Men FAN vad jag blir irriterad på folk!!! Hur tänker man när man kläcker ur sig sådana saker!? Eller folk och folk, enligt min erfarenhet är det till 99 % kvinnor som kommer med såväl plumpa frågor som tar sig friheter med både tafsande, ger råd man inte bett om och ifrågasätter hur man gör eller tänker göra i en given fråga.

:arghh:

'Inte förrän i MAj!? Är du säker på att det inte är TVÅ??'

'Det där är en flickmage-det syns lång väg'
'Har du en rand på magen alltså? Då är det en pojke, helt säkert'.
'Det är en pojkmage, det syns!'

Måste ju vara tvillingar, en av varje, när alla är så säker på sin sak:laugh:

Har också fått frågan om tvillingar ett antal gånger och blir lika ilsk varje gång! Min erfarenhet är dock att folk oberoende av kön är lika klumpiga och okänsliga.

MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, troligen en flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet

______

Hoppar ur tråden, kommit fram till att jag inte vill vara med längre.

Fengur blir därmed först på listan! ;)

Mäh! Vadå inte vara med längre? Har du bara slutat vara gravid? ;) Skämt åsido, tråkigt att du hoppar ur :(

Nu är grunden på alla ponnies gjorda!
Ögonen får jag försöka ta tag i nästa vecka (eller kan inte någon bara protestera och säga att de är MYCKET sötare UTAN ögon? :angel::angel::angel: )
Upphängningen har jag också börjat fundera över, får se om jag orkar ta tag i det någon kväll denna veckan. (bygga färdigt sängen står överst på priolistan just nu)

Då jag har en värdelös kamera/blixt så är färgerna väldigt mycket skarpare på bilden än i verkligenheten. Tänker er ljus pastell så vet ni de riktiga färgerna :)
DSC_0226.JPG
Vad söta de är! Måste det vara så stora ögon då? Tänker typ att en liten trådblubb vore lagom.

'Inte förrän i MAj!? Är du säker på att det inte är TVÅ??'

'Det där är en flickmage-det syns lång väg'
'Har du en rand på magen alltså? Då är det en pojke, helt säkert'.
'Det är en pojkmage, det syns!'

Måste ju vara tvillingar, en av varje, när alla är så säker på sin sak:laugh:

När kommer hormonranden ifall den kommer förresten? Hade rand hela vägen när jag väntade dottern så att det skulle betyda pojke stämde inte på mig iaf. Hittills har jag ingen rand den här gången (v33).

När kommer hormonranden ifall den kommer förresten? Hade rand hela vägen när jag väntade dottern så att det skulle betyda pojke stämde inte på mig iaf. Hittills har jag ingen rand den här gången (v33).

Jag har en rand och har haft sen nästan ända från början.

Undrar jag också. Är i v 38 och har ingen rand än. Minns inte om jag hade någon rand med dottern och eftersom jag inte minna var den liten ellee obefintlig antar jag :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 654
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 005
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 116
Senast: Hajfisk
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka