Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Ullfett låter ju som att det luktar pekk med tanke på vad får luktar... Har du sniffat på det någon gång lew? Luktar det får?

Men vad skönt om du får använda din inkomst från Irland!
Har du fått sån där kortisonspray och rinexintabletter för bihålorna? Jag vet dock inte hur det är när man är gravid, men när jag får bihåleproblem är det vad som hjälper.

Pan, kul att se huset, hoppas ni får det :)

DS, ja, det är väl bättre att ha sakerna med sig om du åker ner, om utifall att något skulle hända. Men kom ihåg att vi har en kölista här ;) appråpå det, Mayday, händer det något?

Ja ja, jag lovade BM att försöka knipa minst 2 veckor till så det hoppas jag väl ska vara lätt ordnat i alla fall. Jag hade ändå inte tänkt föda några barn utan min karl ;) Dessutom har jag faktiskt inte känt mer än ett par klena såna "mensvärksmol" de sista dagarna. Inte alls i närheten som det som var häromdagen som gjorde riktigt ont.

Det är nästan lite besvärligt när jag har så dålig koll på hur en förlossning startar för just mig. Det där verkar ju vara himla individuellt. När jag berättade för BM att jag läst att förvärkar ska komma i intervaller säger hon "ja det är ju det vanligaste" med en ton som säger att "det är så det BRUKAR vara men det kan vara på andra sätt också". Ska i alla fall prova med varmdusch nästa gång det är ett såntdär osäkert läge på om jag ska ringa eller inte. Det låter ju rimligt att de släpper av värme om det är "fejkvärkar" och håller i sig om det är på riktigt.

Visslan: Hoppas verkligen att du slipper ligga vrålsjuk på förlossningen! Det låter inte som någon höjdare. Du får vila och så håller vi tummarna från tråden :)

Ullfett låter ju som att det luktar pekk med tanke på vad får luktar... Har du sniffat på det någon gång lew? Luktar det får?

Nej jag har som sagt inte använt det innan nån gång, använder mest bivax, oljor och shea-smör...

Men jag tänkte lite som vilse - man kan ju prova i alla fall, luktar det illa eller så är det ju inte hela världen att ha slösat 73 spänn... och jag kan säkert ha användning för det till nån tass-salva eller myggmedel eller nåt hur som helst :)

Jag har kortisonnässpray sen igår fm. funderar på att gå till vc nu, de har öppen mottagning från ett. eller så väntar jag till imorgon fm...

Kl

Faaaan vad trött jag blir!! Alltid är det nått med den där jääääävla tvättstugan!! :( kom ut nu och tro fan där står en turkkärring och tvättar i godan ro! Är så trött så jag orkade inte ens tjabba med henne så fick boka tiden efter istället (som tur var hade blivit avbokad, var bokad i förrgår) trots att hon stod och ljög ihop en historia om att hon tittat fel på tider.. Hon hade ju tvättat ett par maskiner redan och tiden är 13-17..

Orkade inte släpa tillbaka alla kassar med tvätt igen efter allt sjå och smärta det gett o kånka ut dom där så lät dom stå där.. Fan om det saknas minsta lilla strumpa :devil:

Plötsligt kändes mitt i-landsproblem med omogna avocados ÄNNU mindre :p

När jag hade tvättstuga i första lägenheten bokade man tid med tag och kom inte in i tvättstugan ens en minut efter att tiden var slut. Förjäkla bökigt om man klantar sig.

Men vad bor det för nötter hos er egentligen? Under de 6 åren vi bodde i vår lägenhet hade vi aldrig problem med tvättstugan annat än vissa gnälltanter som tyckte att alla skulle både sopa, helst ta ner sin dammsugare, och våttorka efter sin tvättid. Folk sopade alltså av golvet, torkade ur maskinerna och det var fräscht, städades en gång i veckan.

Det kan man fråga sig.. Är visserligen många lägenheter på två tvättstugor (skulle tro runt 40 hushåll) men är inte svårt att få tag i tvätttid så tror många har maskin i lght..

Har heller aldrig haft så mkt problem med tvättstuga som jag har nu och har bott i lght sen -99.. (Mååånga olika lägenheter dessutom :p) folk är väl bara ovanligt puckade i dom här krokarna.. Det är ju verkligen något nytt problem varenda gång! Är det inte maskinerna så är det folket.. :grin:

Önskar jag kunde säga att det var något på g, men icke. Däremot är sonen sjuk och vill bara sitta i mammas knä därav min frånvaro (han är mutad med kaka och film för tillfället :))

Var hos BM idag. Fortfarande ruckbar. Hon sa att det är ofta som de inte fixerar sig alls när man är omföderska. Glömde fråga varför, men jag hoppas det stämmer. Sonen var fixerad tidigt och ändå gick jag över tiden. BM "hoppades" att vi inte ses fler gånger innan bebis är född och det hoppas jag med. Fick en ny tid den 12/3 och den vill jag INTE använda. Får lite panik av att tänka tanken på att vara gravid så "länge" till. Jag känner mig helt färdig med det.

Är så läskigt att det faktiskt är folk som är beräknade till vilken dag som helst i tråden nu :eek: det betyder ju att ingen av oss har spec mkt kvar! :laugh:

Säger hon som är beräknad bland dom allra sista :D

Jag fick rinexin utskrivet för min evighets långa förkylning, hjälper mot det värsta trycket i bihålorna. Också finns det sinova på apoteket som är receptfritt, också ok när man är gravid. Sen tyckte jag att nasoferm hjälpte bättre än nezeril, också receptfritt. Och om man är riktigt desperat, nässkölj (finns också på apoteket).
/MayDay som testat hela apotekets sortiment av förkylningsmedicin

Egen tvättmaskin är guld värt :p

Måste bara visa vad jag lyckades sy igår. Hittade lite resttyger hemma som jag provsydde med. Lär jag mig bara ta det lugnt när jag syr kantbanden så kan detta bli riktigt bra :)
(Tyget jag använde som kantband tog slut, därav att ärmarna inte fick något ;) )

Tilläggas bör också att där inte är några knappar ännu så jag har försökt vika ihop det lite fint :)

DSC_0154.jpg

Ett lite roligare tyg så kan det nog bli riktigt bra :)

Håller tummarna för att det drar igång snart! Ju fortare ni böjar ploppa ut, ju fortare är det min tur... :D

Fin! Vad avundsjuk jag blir. Jag vill också kunna sy. Hade jag gett mig på ett liknande projekt hade det förmodligen tagit en vecka och slutat med att jag slängt alltihop :o

Änsålänge har ingen lagt bud.. Vi avvaktar, har visning på ett fint hus i ett bättre område på måndag så vi hoppas det inte blir några bud innan helgen :p

Då förstår jag att ni avvaktar. Kul att det finns flera som ni är intresserade av samtidigt. Det borde ju öka chanserna i alla fall.

Idag är du en dag närmare Vilse :) Om en timme är du en timme närmare.

Roligt projekt förresten! Det ser nästan ut som om insidan av benen är "öppna" eller vad man säger, stämmer det? Smidigt i så fall! Jag fick en dress av mamma som var otroligt smart "byggd" eller hur man ska säga. Som en pyjamas med resår i midjan på baksidan (tyvärr var resåren paj och med min kunskap inom hantverk...) så man kunde liksom klä av ben-delen och byta blöja utan att klä av hela pyjamasen. Skulle jag få för mig att skaffa symaskin eller åka till farmor kommer den pyjamasen att få följa med för lagning :p

Mayday: Hoppas att bebis inte stannar kvar allt för länge :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 553
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 362
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar