Micks
Trådstartare
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3
Precis, jag är väl inte superkänslig vad gäller beröring - att ta folk lätt på armen eller liknande i en konversation tycker jag är helt okej. Men magen är ändå en väldigt privat kroppsdel i vanliga fall och det tycker jag den är nu med.
Nära vänner och familjemedlemmar får ju klappa bäst de vill för min del.
Jag hade faktiskt hoppats och trott att jag skulle kunna med att fräsa ifrån eller iaf ge onda ögat - men jag kom mig inte för...
Känns lite surt, för om inte för egen skull så för andras, de som verkligen känner ett väldigt obehag, så vill jag av princip lära upp omgivningen att magen är privat om inget annat sägs.
Jag tycker verkligen INTE om när främmande, eller ens ytligt bekanta, personer ska fram och klappa på mig. Det gör de inte i vanliga fall så varför nu när jag har bebismage? Nej, här är det banne mig inte ok och de som varit på väg har fått onda ögat direkt och faktiskt låtit bli än så länge...
Sen finns det ju de som är närmare som också vill klappa, och dem kan jag inte riktigt med att fräsa på fastän jag egentligen inte vill bli klappad på av dem heller men då försöker jag bita ihop.
Jag tycker ju iofs att det är väldigt obehangligt med beröring över huvud taget och det är i princip bara sambon som kan röra vid mig utan att jag spänner mig, ryser eller upplever annat obehag...
Precis, jag är väl inte superkänslig vad gäller beröring - att ta folk lätt på armen eller liknande i en konversation tycker jag är helt okej. Men magen är ändå en väldigt privat kroppsdel i vanliga fall och det tycker jag den är nu med.
Nära vänner och familjemedlemmar får ju klappa bäst de vill för min del.
Jag hade faktiskt hoppats och trott att jag skulle kunna med att fräsa ifrån eller iaf ge onda ögat - men jag kom mig inte för...
Känns lite surt, för om inte för egen skull så för andras, de som verkligen känner ett väldigt obehag, så vill jag av princip lära upp omgivningen att magen är privat om inget annat sägs.