Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

:crazy:
Jag tycker verkligen INTE om när främmande, eller ens ytligt bekanta, personer ska fram och klappa på mig. Det gör de inte i vanliga fall så varför nu när jag har bebismage? Nej, här är det banne mig inte ok och de som varit på väg har fått onda ögat direkt och faktiskt låtit bli än så länge...

Sen finns det ju de som är närmare som också vill klappa, och dem kan jag inte riktigt med att fräsa på fastän jag egentligen inte vill bli klappad på av dem heller men då försöker jag bita ihop.

Jag tycker ju iofs att det är väldigt obehangligt med beröring över huvud taget och det är i princip bara sambon som kan röra vid mig utan att jag spänner mig, ryser eller upplever annat obehag...

Precis, jag är väl inte superkänslig vad gäller beröring - att ta folk lätt på armen eller liknande i en konversation tycker jag är helt okej. Men magen är ändå en väldigt privat kroppsdel i vanliga fall och det tycker jag den är nu med.

Nära vänner och familjemedlemmar får ju klappa bäst de vill för min del. :)

Jag hade faktiskt hoppats och trott att jag skulle kunna med att fräsa ifrån eller iaf ge onda ögat - men jag kom mig inte för... :o
Känns lite surt, för om inte för egen skull så för andras, de som verkligen känner ett väldigt obehag, så vill jag av princip lära upp omgivningen att magen är privat om inget annat sägs. :cool:

Kl

Nu sitter jag äntligen på bussen (puh!) och jag mindes rätt - ingen plats för varken rullstol eller barnvagn. Chauffören fick hjälpa mig in dessutom - varför bygger man så höga trappsteg på bussar? :mad:

Åh just det - jag mådde så bra i magen att jag chansade och tog en kopp kaffe till frukost - det gick ner utan katastrof! :banana: :love:
Just nu håller vi på och får nya köksluckor äntligen efter över en månads helt avsaknad av luckor! Och SNYGGT blirre! :D

Handikappanpassade bussar har nog inte kommit dit än. Jag skulle ha ringt och frågat om det är på g :)

*kl*

Heja Micks, blir ert kök lika snyggt som du är nu då? :D

Lew: Jag fascineras regelbundet över att man (ofta) inte kan ta sig in och ur en buss med (enkel)barnvagn utan hjälp av vänlig passagerare. Hur svårt kan det vara liksom. Och hur ska det bli med syskonvagn? (Fast eftersom min bil snart kommer kommer ju behovet att minska som tur är!)

Vindvissla: Hoppas att du frisknar till snart. Måste vara galet jobbigt med den stundande flytten (och förlossningen!).

Det är inte klokt vad lite sömn kan göra för välbefinnandet! Somnade väl vid halv elva igår, väcktes vid 2:30 av att två hostande män kom nedsmygande. Hällde i dem varsin dos hostmedicin och min älskade man erbjöd sig att ta sonen vidare på soffan (så att de kunde sitta och sova) och att jag skulle gå upp och sova i sängen. :love: Han hade gått pch lagt sig redan strax efter åtta igår kväll för att orka.

Vid fyra kom de dock upp igen - L ville vara hos sin mamma. Faste gentligen ville han dricka mjölk förklarade han senare. Ner, fixa flaska, upp igen... Efter att ha druckit ur flaskan, hämtade alla sina gosedjur och bökat runt en stund somnade han faktiskt om! :bow: Och hör och häpna, jag fick väcka honom halv nio i morse för att åka till dagis!

Nu har jag ätit frukost i lugn och ro, ska dammsuga lite snabbt och sedan lägga mig i ett förkylningsbad! Är väldigt hes och hostig fortfarande och näsan har gått sönder av allt snytande så jag blöder näsblod titt som tätt (etsade båda närborrarna i somras så jag känner mig lite lurad, men det är i alla fall mycket bättre), men jag är pigg! Härligt.

Om jag ids ska jag fixa lite med bebiskläder och bb-väska i eftermiddag - kanske kommer det bilder... Annars sover jag igen. :D

Åh vad skönt att du känner dig, det är verkligen inte att förakta! Skönt att u ändå fick sova såpass :)

Jag vill bara säga att nu är det VÅÅÅÅR!!
Inte riktigt än ute kanske, men månadsmässigt, så nu får det börja bli lite mer bebisaction här! Mayday, mitt hopp står till dig!

Haha, jag tog det inte så... ;)
Vill ni se förresten? Får ni ändå! :D *happy*

8518484104_ea0d4e9ca7.jpg

Nähä, våra handtag sitter allt här, men likadana kan jag gå med på... :angel: :D

Tror inte det är ikea, är bostadsbolaget som beställt jobbet och kom någon inhyrd firma hit och fixade... :)

Åååh vad sur jag blev nu!
De bytte lådorna helt så nu passar inte vår nyinköpta knivlåda... :( Den går inte att kapa kanterna på heller så den passar. :mad:

Haha, jag tog det inte så... ;)
Vill ni se förresten? Får ni ändå! :D *happy*

8518484104_ea0d4e9ca7.jpg

Jättefint! :) Jag väntar fortfarande på det utlovade köksbordet som Alex skulle köpa till mig men det verkar inte ens vara på G så här vill jag inte dela med mig av någon bild än men själva matlagningsdelen av köket är kanon här med. Det är sådär lagom välplanerat så man gott och väl får plats 2 pers att laga mat. Det saknade jag innan både hos mig och Alex då vi gärna lagar mat ihop :)

Visst är det skönt med välplanerade kök! Innan vi flyttade kunde jag i princip sätta mig på köksbordet samtidigt som jag lagade mat. Nu har vi ett lika stort kök men mycket bättre planlösning! Allt känns så mycket större. :)

Vårt kök är betydligt större än i Alex etta men mycket mindre än i huset jag bodde i. I Alex etta var det så man nästan fick dra in magen för att komma till besticklådan och slasken som låg på helt motsatt sida av spisen. Det är helt tokigt :p Stora fördelen här är att eftersom att jag har en riktig slabbkarl (tänk: Morberg i sitt matlagningsprogram) är att den metallbänken med kanter på är placerad mellan slasken och spisen så det rinner inte ner på golvet och sådär så mycket, förutom det han råkar tappa på golvet när han vevar runt med slevar, kryddburkar och framför allt häller lök i stekpannan då. Det är mycket mer lättstädat.

Jag gillar din beskrivning av matlagande Alex :D

Vi bor i radhus och köket var det första vi gjorde om när vi köpt det och jag är så jäkla nöjd med det! Vi gjorde om planeringen en del så att det nu har bra arbetsyta, smarta lösningar, är välplanerat och luftigt. Husets absolut bästa rum!

Haha, tack, men det stämmer allt för väl. Det värsta är när det ska kryddas. Det är helt galet. Tänk om allt han kryddade hade hamnat I grytan i stället för runtomkring, vad mycket kryddor vi hade sparat! När jag har storstädat brukar jag nämna det och be honom hålla maten i grytor och kastruller i stället för överallt annars och då går det bättre. Det var någon gång jag kommer in och ser Alex laga JÄTTEGOD mat till mig efter jobbet. Jag går fram till kylen på andra sidan köket och trampar i en lökbit och spisen är regnbågsfärgad av kryddor... Dock uppskattar jag hans mat och tycker det är roligt att han gillar att laga mat så man inte drar lasset själv och städningen efter slabbandet blir bara bättre och bättre :)

Jag tillhör de där som sitter och kollar på Morbergs program och tycker att allt ser jättegott ut samtidigt som det liksom rycker i mig varje gång han kastar på golven och bänkarna och undrar vem som städar.

Köket är verkligen viktigt! Det ska vara roligt att laga mat vilket det blir i ett fint kök. Är det roligt är jag övertygad om att man äter bättre mat :)

Edit: Glömde berätta att han håller på att lära sig att hacka grönsaker lika fort som stjärnkockarna. Beskrivning på hur det kan gå är överflödig :p Tur att jag tycker så bra om honom och kan skratta åt det hela för nog är han bra rolig. Skulle kunna skriva en bok om galenskaperna.

Senast ändrad:

Jag tror det där med mat på golvet och kladd överallt är en kock/storköks-grej! Det spelar liksom ingen roll om man tappar nått på golvet för det spolar man bara ner i golvbrunnen i slutet av dagen :D tyvärr hänger det för beteendet med in i "vanliga" kök för en del (mig bl.a. :angel: )

Jag har sen jag gick kockutb blivit fruktansvärd i köket på o hålla i ordning och har skvätt av kryddor, div matsnaffs och redskap överallt! Andreas brukar och påpeka att jag ju inte behöver laga mat i heeeela köket.. ;)

Jag tror aldrig att min karl har befunnit sig i ett sådant kök. Tänk på att han är programmerare, såna är ju mer kända för findus färdigmat än matlagning ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 866
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 548
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 360
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar