Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Är så läskigt att det faktiskt är folk som är beräknade till vilken dag som helst i tråden nu :eek: det betyder ju att ingen av oss har spec mkt kvar! :laugh:

Säger hon som är beräknad bland dom allra sista :D

Haha ja jag har samma tanke, jag hänger liksom på er ändå fastän jag är sist ut...

du kan ju räkna 100%-igt med att inte gå ända till BF pan ;)

Ja, precis, helt öppningsbar uppifrån och ner :) riktigt smidigt. Ska hitta mig några trevliga tyger och sy ett par pyamaser tänkte jag. Men först står en stor lekfilt på listan - med vattentätt tyg på undersidan så man kan ha den ute varma morgnar när det fortfarande är dagg i gräset *myyys*

DSC_0155.jpg

Ja fast nu sa hon som hade föräldragruppen igår att dom inte sätter igång innan V40.. Så nu vet jag inte vad jag ska tro :confused: var ett par där med sina 6-månaders och svarade på frågor osv och hon hade gått till 39+6.. Jag får ångest bara jag tänker på att gå så länge! Börjar liksom redan bli deprimerande tungt :crazy:

Åååh vilse, jag har letat efter ett bra mönster på omlottbody och det där ser ju lämpligt ut! Var hittade du det?

Jag håller på med ett par sovpåsar, och har sytt en pyamas och en body med knäppning i grenen sedan innan... kanske skulle ta och fota och visa, även om det sannerligen inte är några vackra kreationer :angel:

Pan - Ojdå där ser man?!

förresten, tyg.se har billiga fina tyger!

Jag beställde därifrån här om dagen så jag vet inte hur de är i kvalitet än iofs, men bra mycket billigare än de som finns i tygaffärerna som snittar på 189 kr/metern...

Ottobre :) nr 1 2012 om jag inte minns fel (finns att köpa på deras hemsida)

Klart du ska visa bilder! Jag behöver inspiration :D

Tyg.se kommer faktiskt mitt filttyg från, gillar deras hemsida, lätt att hitta de olika sorters tygerna :)

Vad säger din BM då, Pan? är det ingen planering gjord o så?

Nä, försöker att inte jaga upp mig för "rykten" så avvaktar. Har TUL och läkare tis/ons :)

Sen hänger såklart allt på hur jag och flickorna mår! Mår dom bra av att vara kvar i magen och jag inte mår allt för kass är det såklart bara bra att gå tiden ut! Och tvärtom om dom mår dåligt..

jag har beställt därifrån ett par gånger och har varit jättenöjd, när sakerna väl har kommit. alla gångerna hr det tagit ca en måbad att få hem tygerna men om man bara vet om det är det ju lugnt. vet inte om det är samma till sverige som irland, deras lager ligger i Tyskland tror jag.

jag var på stoff o stil idag och tittade på gardintyg till femåringen, det ska inte vara fint ("titta här sam, detta var väl fint? " "nej inte fiint, det är coooolt") och hittade flera häftiga med skelett och spökskepp. de hade världens sötaste jerseytyg också, gult med lejon på, så jag ska försöka få med farmor, 83, som är så grym på att sy, sticka och virka att jag bara måste lära mej någit av henne innan hon blir för gammal. en body och en byxa kanske, jag kan inte sy på mudd eller kragkant så det skulle jag vilja lära mej.

Trist att inget är på gång, men du kanske är så artig att du väntar ut Nisse från vintertråden innan du kör igång?

Jag har också hört att det är vanligt att det inte blir fixerat hos omföderskor, har säkert att göra med att man är lite bredare i bäckenet eller nåt. Min buse är inte ens ruckbar utan helt rörlig.

Vilse, snygg kreation! Jag är helt ohändig och kan inte sy annat än möjligtvis gardiner.

Jättefint! Håller tummarna!

Mig klappar ingen på magen. Dock sparker en hysteriskt inifrån. Kan inte minnas att sonen var så brutal.

Här var det lite kris i morse. Är ju fortfarande sjuk (och börjar tro att jag ska vara det tills bebisen kommer, så känns det i alla fall) och var redan igår kväll komplett färdig och bara grinade av trötthet.

Väcktes i morse av sonen runt 3:30; han ville gosa, äta, leka osv. Sedan hostade han tills han spydde i sängen, grät efter pappa som flydde fältet för att få någon timmes ytterligare sömn innan jobbet.

Vid 5:30 grät vi kapp gullungen och jag och far/make insåg väl att det inte var tillrådligt att lämna mig ensam hela dagen. Som tur var hade han bara ett par telefonkonferenser som han kunde delta i hemifrån. Sov sedan 6-7, 9:30-10:30 och 16-18 ungefär och börjar känna mig som människa igen.

Ska gå och lägga mig nu och imorgon är ju gullungen på dagis på förmiddagen så det borde gå.

Till listan över supersexy gravidetetsåkommor kan vi ju lägga hosta till man antingen spyr eller kissar på sig... :crazy:

Kl

Nu har vår bilstol kommit! Och jag är mer än lovligt dum i huvudet. "Äh, det är inte så långt dit, jag kan gå och hänta paketet!" Och det är sant, det är på sin höjd 500 meter dit. Att sedan paketet var för stort för att rymmas i min famn och lådan var tillverkad utan handtag är en helt annan historia. Alex förklaring när han fick komma en rejäl omväg och hjälpa mig (för stort för en person att bära men inte alls särskilt tungt) och när vi gick där så säger han "man FÅR ta bilen ibland!" :angel:

Så, okänd storlek på paket kommer fortsättningsvis hämtas med bil! :)

Jag blev i alla fall nöjd när jag plockade upp och kände och klämde på den. Hade fått "varning" av testerna att den var lite tråkig med att klädseln kunde knöla ihop sig men det verkar sitta när man knölar runt med den just nu i alla fall.

Men fy vilken dag! Tur att den är över och inte kommer tillbaka.

DS, skönt att ha babyskyddet klart :) Jag måste ta mig iväg och se om jag kan hitta såna där mjuka vadderingar till axelremmarna på vårt, en saknas tyvärr. Inget livsviktigt, men känns mysigare om de är där.

Jag har haft riktiga hormonöversköljningar idag tror jag, blev sjukt upprörd på maken och så ledsen att jag inte visste vart jag skulle ta vägen när han inte direkt fattade att jag ville ha med honom på bedömningssamtalet. Jag frågade skarpt om han hade tänkt strunta i att vara med på förlossningen också... Moget där. Efter att ha fått lugna ner mig och andas lite sansade jag mig och vi kunde prata, allt blir ju lite lättare då ;) Jag hatar när allt bara rusar och jag blir oresonlig, tycker att det är lite läskigt när jag normalt inte är så.

Kaktus... I höstas en gång när jag var så JÄVLA trött på allt och Alex inte gjorde någonting för att hjälpa mig (i min åsikt just precis då när allt var jobbigt med hormoner etc) frågade jag om han gick att reklamera. Lite skämsigt såhär i efterhand men då var jag riktigt arg och ibland sticker hormonerna iväg. Jag hoppas verkligen att jag bad om ursäkt efter den gången, jag minns nästan ingenting från hösten för jag mådde verkligen inte alls bra just då. Jag brukar alltid ångra mig och be om ursäkt när jag dragit iväg för mycket.

*kl*

Tack för sympatierna...Kände mig rätt löjlig men det gick verkligen inte...

Har precis flytttat ut ur sovrummet efter en dryg halvtimmes försök att somna - snarkande make och en son som snodde kudden - jag sover pa soffan i natt! :devil:

Hoppas pa en bättre dag imorgon.

Btw, jag pratade med mamma om babyskyddet. Nu när det är här så sätter jag in det i bilen till helgen när jag ska ut och åka så bebis blir avskräckt och det tyckte mamma var en bra idé :p

Jag gillar inte alls känslan av att vara ett freak, turligt nog händer det rätt sällan, men jag tycker att det är illa nog att det händer. Tur att han ändå tar det så bra och att det kan bli något konstruktivt av det. Han vet ju att jag tycker att stundande förlossning är jobbigt och jag antar att bedömningstiden ringde i någon liten klocka där.

Nej jag förstår det. Man håller på att skämmas ihjäl och undrar vad det är för grodor som hoppar ut ur munnen. Är man noga att prata igenom det sen brukar det ju gå att lätta lite. Männen verkar ju förstå att man tappar hjärnan ibland. Jag har fått tillbaka hormonerna som jag var så glad över var dämpade. Nu är det lite besvärligt igen men jag är också tydlig med det och tack och lov har Alex en sida som gör att han inte tar åt sig särskilt mycket av något jag säger.

Har inte råkat it för några magklappar än förutom från närstående vilket inte stört mig.. Jagar snarare mina kollegor med magen och skriker "känn! Nu sparkar dom!!" :rofl: kommer snart bli anmäld för ofredande ;)

Hahaha! Pan, om det ser ut som det ser ut i mitt huvud så vill jag vara en fluga på väggen nu! :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 553
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 362
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar