Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Jag gillar inte heller magklappar och skulle någon okänd klappa på magen skulle jag nog verkligen fräsa ifrån, de jag har en nära relation till och helst frågar innan kan jag inte säga nej till och tycker ändå att det är ok även om jag inte direkt uppskattar det.

Ang halsbränna så äter jag Galieve Peppermint och om du inte har provat dem än kan det vara ett tips, helt ok att tugga i sig tycker känsliga jag. Gaviscon kräks jag av och då blir det ju inte önskad effekt :D

Jag har ätit omperazol (stavning?) nu i förebyggande syfte morgon och kväll. Fungerar perfekt! :love:

Håller med om galieve peppermint annars, lite som att tugga krita men smakar iaf inte illa :)

Jag gillar inte heller magklappar och skulle någon okänd klappa på magen skulle jag nog verkligen fräsa ifrån, de jag har en nära relation till och helst frågar innan kan jag inte säga nej till och tycker ändå att det är ok även om jag inte direkt uppskattar det.

Ang halsbränna så äter jag Galieve Peppermint och om du inte har provat dem än kan det vara ett tips, helt ok att tugga i sig tycker känsliga jag. Gaviscon kräks jag av och då blir det ju inte önskad effekt :D

Tackar, ska testa Galive då... det är samma sak här - jag kräks av Gaviscon och det var ju liksom det jag ville undvika ;)

Har inte råkat it för några magklappar än förutom från närstående vilket inte stört mig.. Jagar snarare mina kollegor med magen och skriker "känn! Nu sparkar dom!!" :rofl: kommer snart bli anmäld för ofredande ;)

:crazy:
Jag tycker verkligen INTE om när främmande, eller ens ytligt bekanta, personer ska fram och klappa på mig. Det gör de inte i vanliga fall så varför nu när jag har bebismage? Nej, här är det banne mig inte ok och de som varit på väg har fått onda ögat direkt och faktiskt låtit bli än så länge...

Sen finns det ju de som är närmare som också vill klappa, och dem kan jag inte riktigt med att fräsa på fastän jag egentligen inte vill bli klappad på av dem heller men då försöker jag bita ihop.

Ang halsbrännan och Gaviscon förresten så har jag lite såna kvar hemma men jag klarar bara inte av det där skummet som blir i munnen.
Nej, att främmande personer ska klappa magen förstår jag verkligen inte :eek: Fy vad obehgaligt... Hur tänker sådana människor egentligen?

"Närmsta" här får lov att klappa, även om jag helst sluppit. Dvs, mamma, svärmor och gamlafarmor. Övriga frågar och då är det ok.
(ja, gubben får iofs också lov att klappa utan att fråga ;) )

Ää, jag tycker ni är gnälliga :devil: Gaviscon är ju gott :D Okej, inte gott som i att "jag tar en till för de var så goda", men gott som i "dessa var helt okej, jag överlever lääättt på dessa resten av gravtiden. "

(okej, jag lider lite med er som inte klarar av dem - för jag tycker dem fungerar perfekt! :) )

"Ja det ska jag. Har du ätit för mycket kakor?" :D
Helt enkelt ett lysande svar! :rofl:

Har inte råkat it för några magklappar än förutom från närstående vilket inte stört mig.. Jagar snarare mina kollegor med magen och skriker "känn! Nu sparkar dom!!" :rofl: kommer snart bli anmäld för ofredande ;)
*såg jättefina bilder på pan springade efter kollergorna med magen i vädret. Alla kollegor rusar åt varsitt håll för att i varje fall någon ska "undkomma" ofredandet*
:rofl: :rofl:

Tvillinggruppen var f.ö givande och vi var 4 par (tre enäggs och våra tvåäggs)
Och ett par till skulle varit med men hon hade blivit sjuk.. Så inom tidsramen 24april-24maj är vi alltså 5 blivande tvillingföräldrar! :eek:

Vi skrev alla ner våra mailadresser så hoppas på att vi kan starta upp nån cirkel el nått sen när alla är ute och redo :)

Väntar ut ett första bud på huset, har trots allt gått två dygn nu så ska bli spännande o se vad det går för :)

Och ett par till skulle varit med men hon hade blivit sjuk.. Så inom tidsramen 24april-24maj är vi alltså 5 blivande tvillingföräldrar! :eek:

Vi skrev alla ner våra mailadresser så hoppas på att vi kan starta upp nån cirkel el nått sen när alla är ute och redo :)

Väntar ut ett första bud på huset, har trots allt gått två dygn nu så ska bli spännande o se vad det går för :)
Länk till huset? :D

Jösses, era kottar kommer ju bli en halv skolklass! Så mycket roligt de kommer att kunna hitta på :love:

det vet jag inte än, har inte gjort bröstvårtekräm innan ;) Men i salvan på apoteket verkar det vara rent ullfett när man läser om den?

men guuuuud vad känsligt det kan va.
Lite magklappar får man väl stå ut med..? :angel:

I nåt av de sista avsnitten av Solsidan säsong 1 blir Mia Skäringers karaktär klappad på magen.. hon förklarar att det är efter-magen eller nåt sånt. Obetalbart...:D

Jag har väldigt mycket integritet även i vanliga fall så jag uppskattar inte att okända tar sig friheter med min mage. Jag har svårt för att folk lägger handen på min axel också.

Angående solsidan kommer jag alltid att tänka på när de skulle ut till det där midsommarfirandet och hon ska börja ta betalt. "Klappa på maagen! Tio kronor!" Solsidan kanske ska bli dagens syssla, älskar den serien!

Haha! När jag läste ditt inlägg kom jag att tänka på en gammal kurskamrat som blev råförbannad på alla människor som skulle ner i barnvagnen och klappa på hennes tjej. En tant lyfte hon upp ur vagnen och kladdade upp handen i ansiktet på varpå tanten undrade vad hon höll på med. Svaret: jag är PRECIS lika ÄCKLIG och RESPEKTLÖS som du är! :rofl: kanonsvar i min mening.

Kl
Kom precis från MVC nu. Givande möte faktiskt, för en gångs skull. Jag berättade om mitt illamående jag råkade ut för och hon visste inte helt hundra varifrån det kom förrän jag la mig på rygg på britsen och hennes praktikant kände och skulle lyssna och greja med magen. Illamåendet kom som ett brev på posten och jag försökte stå ut så att hon skulle få göra klart men tillslut gick det inte, svetten började lacka och ja. Fick förklarat att livmodern är för tung och klämmer åt blodkärl som leder tillbaka till hjärtat =kvävning. Jag har läst det men att det kommer som svimningskänslor som jag inte varit med om riktigt och därmed inte vet hur det känns. Nu vet jag :idea:

Och så berättade jag om att jag haft någon form av värkar som jag nämnde här och hon sa att det är möjligt att det kan börja hända saker snart men att jag ska försöka knipa och vara stilla i åtminstone 2 veckor till :p

Att åka till mamma och lämna vovven och, om jag känner mig okej, ta en sväng till Ullared var dock okej med motivationen "du måste ju inte föda här och det finns ju sjukhus hela vägen ner" :idea: :rofl: Men blodkort och journal ska med i alla fall. Har bilstolen kommit till bebben kan jag ju sätta in den för då lär det definitivt inte komma någon bebis på den resan :p

Oj så vitt och fräscht allt ser ut, jättefint! Mysigt med öppna spisen där uppe och fina stora utrymmen. Håller alla tummarna för er!

Här är det fortfarande sjukt, så jäkla trött på det nu. Det dunkar i mina bihålor och om det inte är bättre imorrn går jag till vårdcentralen igen. 24 dagar kvar till bf och jag känner inte för att få värkar med huvudvärk, hosta som en tuberkulospatient och bihåledunk.

Håller som bäst på att fylla i papper från försäkringskassan angående mitt jobb, har efter femton nekande svar fått reda på att jag VISST får använda min inkomst från Irland som sjukpenninggrundande. Sjukt störigt och lite stressigt men nu har jag nog alla papper de behöver tror jag. Skickar in det idag och ser vad som händer.

Inget nytt med magen, den växer lite men är inte alls lika stor som med de andra två. Däremot känns det jävligt trångt där inne. Längtar så tills bebisen är ute, det är verkligen sista gången för mej att vara gravid. Hade gärna haft fler barn men sluppit vara gravid. (så om sambon lämnar mej kan jag hitta en kvinna att leva med och så kan hon vara gravid istället :))

Lite kl

Tror aldrig det har hänt att någon annan än mina föräldrar och närmsta vänner har velat klappa på magen. Å andra sidan har jag lyckats amma offentligt i flera år också utan att någon har sagt något, så jag kanske är en sån som undslipper konstiga situationer automatiskt.

Nä, gotta go, bihåledunket dödar min lust att sitta upp och tänka.

Stod det inte lanolin? (jag kommer inte ihåg vad den heter så jag kan inte kolla upp det :p )

Hittade detta på hemgjort.se
"Ullfett får ej förväxlas med lanolin. Lanolin är ullfett som fått uppta ganska ansenliga mängder vatten. "

Så då borde man kunna använda ullfettet som det är... och skulle det vara för hårt är det bara att värma upp och hälla i lite vatten? (stod om hur man gjorde på deras sida också. )

Senast ändrad:

Ja jag skulle tro att det är ok att använda det bara som det är, det är ju inget farligt i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 559
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar