Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Haha ja! Och den som säger att jag då har understimulerade katter kan ju slänga sig i väggen - de har ju ALLTID något att hitta på, klura ut och ha sönder... :angel:

Åå, jag måste bara få sprudla lite här idag. Idag har varit en UNDERBAR dag! :love:

1.5 timmes sovmorgon kan göra under med en kropp! Att jag dessutom vaknade med höfter/fogar som var bättre än på många veckor gjord att jag kände mig både pigg, glad och riktigt FRÄSCH :love:
Tyvärr var det ju såklart just idag fogarna hade "behövt" vara normaldåliga, iom att jag skulle iväg till doktorn och bli bedömd. :p

Men doktorn visste vad hon sysslade med och kunde utan vidare visa mig hur jag hittade tillbaka till mina onda fogar :cool: Fick beskedet att hon ville sjukskriva mig på 50 % nu sista veckorna, men jag valde efter lite diskussioner att endast börja med 25%. Får jag vilat 1 dag i veckan (kommer vara hemma på onsdagar) så tror jag det kan gör underverk för min kropp. :love:
På sätt och vis var det även skönt att hon ville sjukskriva mig så mycket med en gång, det var lite som en bekräftelse på att jag inte bara varit gnällig sista veckorna utan att jag faktiskt har lite problem... :)

Sen hem och vila lite. Efter det fick jag plockat undan i vardagsrummet och dammsugit (jaja, roboten dammsugande ), lite lunch och vila, och sen fick jag sytt klart mitt första babyplagg (gjort av resttyger här hemma). Där emellan fick jag även tvättat någon maskin tvätt.
Efter detta känner jag mig förvisso ganska trött i kroppen, men ändå fortfarande pigg och fräsch :love:

Känns så skönt att fått gjort något här hemma, även om det inte är jättemycket. Men sista veckorna har jag inte gjort annat än vilat kvällar/helger pga att jag haft så ont, så jag känner mig sjukt stolt/nöjd med denna dagen!
Tänk vad lite vila kan göra för en kropp :love:

(ursäkta bombningen av smilisar (framför allt :love: ), men jag är så jäkla glad och nöjd med mig själv idag så jag bara måååååste skriva några sådana till :love: :love: :love: )

Ang katter så har jag också lite problem med ena här hemma. Dock inte riktigt samma som ni... ;)
Konversationen här hemma (och senaste 7 månaderna....) har gått såhär:

" - Åh, hej matte, ligger du här och vilar. Så mysigt. Jag ska värma din mage!
- Nej, du får inte ligga på min mage!
*katten tar två steg tillbaka*
*katten tar två steg fram, lite lite till sidan*
- Här kan jag ligga matte!
- Nej, du får inte ligga på min mage...
*katten tar två steg tillbaka*
*katten tar två steg fram, lite lite till sidan*
- Här kan jag ligga matte!
- Nej, du får inte ligga på min mage..........
*fortsätt konversationen i 10 min till*

Tillsist accepterar hon att hon inte får ligga där (idag heller), och då finns det lite olika varianter på hur hon lägger sig.
1. Lägger sig på benen/höfterna och rååååkar sträcka ut benen/huvudet så att det ligger på magen
2. Springer upp på magen, slänger sig ner, kasar ner på sidan snabbt och använder sen magen som huvudkudde

Tilläggas bör att jag alltid ligger på sidan, så även om magen är större nu så är där inte jättemycket plats att ligga på :p

Vad skönt att det gick bra med sjukskrivning! :) Hoppas att det räcker så och att du blir bättre!

Angående kattkonversationen har Kissen börjat lägga sig ovanpå magen här. Lite som på en hylla. Detta resulterar såklart i att jag inte ser varken tv eller dator. Ligger jag ner (på sidan) får hon ligga under hakan på mig.

Kl
Alltså.. Jag måste nog snart köpa en korg klädnypor och en varningslapp om att lägenheten KAN vara en gaskammare att sätta upp på dörren :o Gaserna har liksom passerat glutenpruttar i doftnivå med hästlängder! :eek: Det är det värsta jag har varit med om i luktväg :o :p tur att det inte är för resten av mitt liv jag ska vara såhär charmig :rofl:

Haha, jag har samma diskussion med min cocker spaniel - han blir mycket stött när han inte får ligga som han vill... för att inte tala om när "jag" fotar till honom i ryggen hela tiden när han ska ligga och mysa i min famn när jag ligger på sidan... :angel:

Apropå mysigheter så har halsbrännan och sura uppstötningar blivit ÄNNU värre.. Jag rapar som bara den, och blev väldigt förvånad när jag var ute och skulle ge hönsen mat, lutade mig framåt och plask så kräktes jag :o Helt oförberett, hu vad läskigt. Köpte novalucol i dag men de har då fungerat sämst hittills... ska in till samhället på fredag igen så då får det bli test av ännu en ny sort. Suck.

Och här kommer mina 5-kilos katter och ska ställa sig helt uppepå magen och trampa! :eek: Då får magmusklerna jobba minsann för att lilla Troll inte ska bli mos... :o :D

Så... Vill de ha ihjäl ungen eller längtar de så mycket att de försöker trycka ut henne? :idea:

Ang. sura uppstötningar så köpte jag gaviscon här om dagen, funkar jättebra! (men smakar pekka :cool:)
På dagen räcker novalucol för då är jag bara sur i magen, men så fort jag lägger mig så är det som att all magsaft rinner ut :o Det försvann helt efter gavisconen :bow:

Vilse: tjooohoo vad härligt! :bow: Skönt att du kände bekräftelse från läkaren och att ni kom fram till en lösning som funkar.

Får ni stå ut med en massa magklappar från främmande människor?

Minns inte om jag skrev om det, men jag var ju på utbildningen i måndags, på introduktion. Vi är sammanlagt 5 kvinnor i gruppen och ingen hade hälsat på varandra utan hakade bara på läraren på rundvisning.
Går nedför en trappa och plötsligt kommer en hand från någon bakom mig och börjar klappa på magen samtidigt som personen (som jag måste vända mig om för att se) frågar lyriskt om jag ska ha barn? :eek:

Jag har väl inte emot magklappar helt och hållet, men när de kommer från människor jag inte ens har hälsat på... :crazy: Min mage är ju lika mycket min PRIVATA mage som om den inte var fylld av bebis liksom...

"Akta dig, den bits" tyckte mamma jag skulle svarat... :p

"Ja det ska jag. Har du ätit för mycket kakor?" :D

men guuuuud vad känsligt det kan va.
Lite magklappar får man väl stå ut med..? :angel:

I nåt av de sista avsnitten av Solsidan säsong 1 blir Mia Skäringers karaktär klappad på magen.. hon förklarar att det är efter-magen eller nåt sånt. Obetalbart...:D

Får ni stå ut med en massa magklappar från främmande människor?

Minns inte om jag skrev om det, men jag var ju på utbildningen i måndags, på introduktion. Vi är sammanlagt 5 kvinnor i gruppen och ingen hade hälsat på varandra utan hakade bara på läraren på rundvisning.
Går nedför en trappa och plötsligt kommer en hand från någon bakom mig och börjar klappa på magen samtidigt som personen (som jag måste vända mig om för att se) frågar lyriskt om jag ska ha barn? :eek:

Jag har väl inte emot magklappar helt och hållet, men när de kommer från människor jag inte ens har hälsat på... :crazy: Min mage är ju lika mycket min PRIVATA mage som om den inte var fylld av bebis liksom...

"Akta dig, den bits" tyckte mamma jag skulle svarat... :p

:crazy:
Jag tycker verkligen INTE om när främmande, eller ens ytligt bekanta, personer ska fram och klappa på mig. Det gör de inte i vanliga fall så varför nu när jag har bebismage? Nej, här är det banne mig inte ok och de som varit på väg har fått onda ögat direkt och faktiskt låtit bli än så länge...

Sen finns det ju de som är närmare som också vill klappa, och dem kan jag inte riktigt med att fräsa på fastän jag egentligen inte vill bli klappad på av dem heller men då försöker jag bita ihop.

Jag tycker ju iofs att det är väldigt obehangligt med beröring över huvud taget och det är i princip bara sambon som kan röra vid mig utan att jag spänner mig, ryser eller upplever annat obehag...

Ang halsbrännan och Gaviscon förresten så har jag lite såna kvar hemma men jag klarar bara inte av det där skummet som blir i munnen. Usch jag låter som värsta divan :(

Jag sitter faktiskt och kollar igenom första säsongen nu, den är verkligen obetalbar :)

Dessutom fick jag veta idag att jag får komma på bedömningssamtal till spec-MVC och hade fått tid den 13/3, känns skönt oavsett vad det sen mynnar ut i.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 559
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar