Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Ja, det är ju så man får tänka, och jag gör det oftast. Minns när jag var liten och pappa alltid blev lika arg när katterna kräktes - och han tog det grymt personligt! Och där stod jag och försvarade dem för de, liksom jag, kunde ju inte hjälpa att eller var de kräktes liksom... :crazy:
Och sån vill jag inte bli, men såna här dagar - jag då blir jag väldigt trött och less... :(
(kan ju tillägga att jag aldrig låter något gå ut över katterna, men det hoppas jag ni förstår)

Äh, jag är väl på bättre humör nu egentligen. Hittade lådspärrar på ikea så då har vi väl en anledning att åka dit igen kanske, om vi inte hittar sånt närmare.
Ska försöka göra mig av med huvudvärken, synd att jag inte får ta naproxen :cool:

Åååå katter...! :love:
"titta ... här är alla de små söta kläderna som matte var så glad när hon vek ihop.... hon verkar lite sur idag, vi river ut kläderna år henne så kommer hon bli så där glad igen när hon får vika ihop de igen! :idea:"

Känner igen det där med att ta katter i försvar. När jag växte upp var katter "nyttodjur" i mina föräldrars ögon, jag brukade smyga upp på kvällen och släppa in de när de satt ut de på trappan (för så gjorde man).

Haha! Sådär kan min stallägare låta när min arab/hennes uppfödning beter sig så man inte vill försvara hennes beteende xD

Tänk vad fort tiden förändras. Nu har man till och med innekatter. Jag undrar jag vad Kissen skulle tycka om att bli satt ute på trappan på kvällarna. Hon är som nöjdast om hon får 5 timmars utetid på dagtid under sommaren och inne i stort sett hela dagarna på vintern xD

Kl

Skulle baka syltkakor tänkte jag, det kändes sådär lagom enkelt att göra som tristess-syssla. 200 g smör står det i receptet "aha, två streck på smörpaketet!" tänkte gravidhjärnan :grin: Att ett streck är 50 g glömde den visst bort. Tur att jag kom på det sen. Hade tänkt göra 2 satser då jag började mumsa i mig degen från den första men när jag skulle börja såg jag att jag hade räknat fel. Får se hur det där blir :p I värsta fall får jag väl göra ett nytt försök någon dag. Jag har ju lång tid på mig innan jag firar min födelsedag i alla fall. Åtminstone 2.5 vecka :p

Förresten, har du ingen bra förklaring till vår katt som sitter och trampar med framtassarna på filten som ligger på armstödet till soffan så pass att den håller på att ramla ner? Jag förstår inte alls hur hon tänker ärligt talat :o Jag vet inte hur många gånger jag har grabbat tag i den i sista sekunden.

Åh, jag har också en sån katt, han älskar att riva ut saker! Den andra har mer dille att tugga på snören, typ persiennsnören, inte uppskattat det heller. Förstår helt ditt bryt! När minsta katten var liten försökte jag några gånger betala för att bli av med honom, han var kattunge och jag mammaledig. Han var helt otrolig! Nu är jag ändå så glad över att ingen nappade på min strålande marknadsföring av honom, för han (och den andra) är världens bästa katt ändå. Snällare, mer tålmodig och mysigare katt får man leta länge efter.

Om du ska barnsäkra lådorna så kanske inte en sån där pinne man sätter i lådan är att föredra. Här hade kattskrället lyckats peta ner tassen och riva ur ändå med en sån, det hade behövts något som gör att lådan inte går att öppna det minsta lilla. Om man packar en väska måste man se till att den är helt stängd, annars fiskar han ut allting i ett obevakat tillfälle.

Pan, kul att huset var så bra, jag håller tummarna för att ni kan få det :)
Hoppas tvillingträffen är givande också, hittar man ett kul och bra umgänge blir föräldraledigheten roligare.

Idag är jag så glad! Faaaantastiskt väder ute, vi har 8 plusgrader och strålande solsken! Sa jag klarblå himmel? Det inger mig hopp om att det faktiskt kommer en vår även i år. Dessutom ska vårt renoveringsprojekt badrummet/tvättstugan kaklas idag och jag har fått lite boakänslor. Som grädde på moset är fogarna rätt snälla idag med, det kan ju inte bli bättre!

:bump:
Vi har också fantastiskt väder!! jag har varit UTE!!
Liiite sjukhemsvarning att sitta i en rullstol på en altan med en filt över knäna men vad gör väl det...? :love:
Dottern tyckte också det var succe, vi kunde fika ute också.... Känns helt fantastiskt och underbart....

Arb. terap. har varit här igen med en ny duschstol och lite nya ideer på saker jag kan ha glädje av sen. Känns toppen! Hon förklarade också att jag får ha alla saker så länge jag behöver de och det gjorde mig också jätteglad....

Pan! Håller tummarna för huset och vill gärna höra hur det gick på föräldragruppen! coolt att de kunde sätta samman en speciell för er som ska få två. :laugh:

Men den är väl goooosig fattaru väl? Sen att den ramlar ned... det är bara ren otur! :p

Fyyy vad jag saknar mina katter nu. Igår hade maken ställt en grå ryggsäck på köksbordet, trots att det är över ett och ett halvt år sedan vårt "kattliv" tog slut "såg" jag för en sekund Löjsan sitta där.... men men.. that's life.. hälsan styr man inte över alltid...

Såg förresten leriga katt-tass-avtrck på altanräcker nu när jag vad ute. Har knappt sett en enda katt sen vi flyttade hit (vilket jag eg. tycker är bra, man ska inte släppa ut katter i det fria när man bor så är centralt...) så jag blev som lite glad.... :)

Nu måste jag erkänna att jag är lite avis på dig som har en altan. Vi har en pensionärskuvös men jag har sagt till Alex att han kan få använda den till sin äckliga rökning nu under vintern men till våren får han baskemig röka låtsascigg eller gå ut utanför porten men vi är inte riktigt där än :p Luktar inte hallon där även om han har fimpburk med lock och fönstren är vridna åt sidan för maximal ventilation. Igår först blev jag lite irriterad på det så nu är det snart dags att han skrotar rökningen för säsongen. Nog kan jag gå ner och sitta på en snöig parkbänk och fika men det är inte supertrevligt när det är så mycket människor i rörelse.

Hur har ni det på vägarna nu? Börjar det dra ihop sig för "promenad" eller är det en bit kvar? Här börjar det bli isfritt på de vägar som folk rör sig på.

Klockan, du kan få mina små monster om du vill... :devil: (de rev ut skiten igen förut... :cool:)
Och jag är också grymt avis! Jag vill också ha en altan... :love:
Längtar så efter att åka hem till väninnan som planerat och lapa vårsol med en kopp kaffe eller té i näven och bara vara och snacka "skit" :love:

Kaktus, tack för sympatin! ;) Vart hittar man såna lådspärrar? :)

Hm.. rökning är ju yuck! :crazy: Han kanske kan börja snusa? :idea:

Jag älskar altanen. Har stora planer på att inreda den i sommar, ordentligt. Maken har snickrat en grind nu också, det är ca 1 m. ned till gräsmattan så det är trappa o grejer, känns skönt med en grind så jag inte hittar på nå tok och smiter eller så.... :D (eller rättare sagt: skönt att öppna dörren så dottern kan gå ut l greja utan att jag måste skena efter i ett jehu? ;)

Jo, det töar för fullt! Maken tror på premiärpromead på lördag, jag håller tummarna...!

Skicka hit de bara! :love:
(om du kan hämta de när jag fått en allegichock och är på akuten... :angel:)

Jag kan ju inte göra allt åt dig ;)
Nä, jag vet faktiskt inte om det finns, man kanske kan sätta en hasp eller något sånt?

Ja det hade ju varit trevligt men det tycker han är äckligt :p Dealen (läs: jag har bestämt) är att han inte röker i närheten av barnet varken ute, inne eller på balkongen och att jag också ska kunna nyttja balkongen i vår/sommar/tidig höst utan att behöva slåss med hans äckliga tobaksdoft. Jag köpte ett provpaket med x-smoke eller vad de hette, någon variant av elcigg som han provat lite men den kommer säkert mer till användning när jag säger att jag vill kunna vara på balkongen jag med och han får gå någon annanstans och röka eller använda elciggen som inte luktar och inte sprider farliga ämnen annat än till honom. Den har han faktiskt även tillåtelse att använda inne utan att jag bryr mig då den är lite som en nikotininhalator (=den enda som skadas är han och den lämnar INGEN lukt alls).

Mmm ... rökning och småbarn... :crazy:
både min bror och jag har astma. Skyller på morsan... :o

Det är ju bland annat astma jag är rädd för men sen har vi ju även problemet att man kan bli beroende av passiv rökning. Helst hade jag velat att han la av helt men med tanke på att jag krävt att han slutat med andra dumheter, både stort och smått, för att ens fundera på att flytta in under samma tak som honom känns det lite som att mja, rökningen kan han ju få ha kvar om han tänker sig för. Går han en bit ifrån barnvagnen och blåser iväg röken åt motsatt håll kan jag ju liksom acceptera att han röker när vi rör oss ute tillsammans med lillan. Kör han den själv får han ha med sig elcigg för annars är det ju väldigt svårt att styra var röken hamnar. Även om han blåser den bakåt håller han ju stinkpinnen vid handtaget och då riskerar han ju att sätta ungen i en rök-kammare.

Fasonerna med att röka inne/stå i dörröppningen med dörren vidöppen är ju borta i alla fall. De försvann faktiskt när JAG fick akutstäda för att hans mamma skulle komma och hela lägenheten luktade rök medan han var på jobbet. Detta var dock inte den vi delar utan den han bodde i förut som är hans mammas (andra hand-uthyrning) och hon vet inte ens att han röker :p Jag sa att jag kunde göra det för hans skull förutsatt att han aldrig mer rökte inne utan tog minst ett steg ut på balkongen och drog igen dörren efter sig och sedan dess är fasonerna väck. Här skulle han nog inte våga tänka tanken ens. Jag hade flyttat fortare än kvickt vilket jag tror att han är medveten om :rofl:

Nä, jag tror att han förstår allvaret i det hela runt rökning och barn. Det är ju inte någon hemlighet att det är farligt. När jag var nygravid skickade jag länkar till honom om rökning och PSD. Om han vill sota igen sina lungor är det hans bekymmer. Jag gillar det inte alls men han är vuxen. Det är inte hans kommande barn :)

Skicka hit de bara! :love:
(om du kan hämta de när jag fått en allegichock och är på akuten... :angel:)

PM:a din adress så skickar jag med DHL... :angel:
Ääääsch - du tar ju inte med katterna till akuten heller. Lite piller och sprutor så är du fit for fight igen! :D Eller stäng in dem i varsin låda - det uppskattas säkert ;)

Jag kan ju inte göra allt åt dig ;)
Nä, jag vet faktiskt inte om det finns, man kanske kan sätta en hasp eller något sånt?

Men taskmört! ;)
Sambon hade redan klurat ut lösningen - han fixar fram låscylindrar till alla lådor, så har vi också löst problemet med uppfinningsrikt barn som tar sig förbi vanliga spärrar! :devil: Bara att lägga undan nyckeln... :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 562
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Att curla eller inte curla sina barn
  • Hemmasittare