Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

så, rent ullfett 100 g kostar lika mycket som lanolin-salvan på 7 g så jag köper nog hem lite fett istället... :) Jag behöver ändå ta hem lite annat småfix till ringblommesalva och annat så det får det bli :)

kl

Alltså, jag blir så trött på försäkringskassan... fick hem papprena som jag har väntat på ang föräldrapenningen i går - trodde jag. Det var en blankett som ska fyllas i och skickas in så de kan räkna ut SGI. Förtryckt med mitt namn osv.. och givetvis den som man ska använda när man är anställd.

Hur dålig koll har de egentligen...? De om några borde ju veta att jag är sjukskriven - fick hem ett brev med min nya SGI för bara ett par veckor sedan :mad:

Får ringa kundtjänst i dag och fråga dels efter den andra blanketten och så det där namnet på handläggare jag blev lovad för att få hjälp med att lägga upp ledigheten för oss båda. Det börjar kännas stressigt med planerandet nu eftersom det bara är tre månader kvar och sambons jobb behöver besked så klart :crazy:

Å vad irriterande. :(
Till deras försvar så är det kanske nåt som går automatiskt när man skickar in moderskapsintyg...
Ett tips: ni kan planera ledigheten utan FK's inblandning, så anmäler ni dagar för ersättning sen. Tänker på din sambos jobb. jag har lämnat in min ledighetsansökan till jobbet redan men jag har inte anmält några f-dagar till kassan ännu ...

Angående jobbet tror jag inte att de kan begära att få veta förrän 1 månad innan han går hem så det hinner ni :) Alex har haft sina papper i väskan i flera dagar nu, innan det tjatade jag att han skulle leta fram dem och ta tag i det vilket han inte gjorde så jag räknar starkt med att han får låna av sparkontot för att vi ska kunna betala våra räkningar när ungen föds eftersom att FK inte är supersnabba i sin handläggning alla gånger.

Ja det kan det kanske vara, jag tycker nog ändå att i denna tidsålder så borde det liksom gå automatiskt att SGI redan finns registrerad... :angel:

Jo jag vet att vi kan planera ledigheten ändå, det är bara det att vi fattar inte riktigt hur och vad vi ska/kan göra. Alltså vad som är ok och inte, hur vi ska förhålla oss till min sjukskrivning/eventuella sjukpension och hur det påverkar hur sambon kan vara hemma osv... vill inte riskera att bli av med sjukpenning eller liknande om jag råkar vara hemma sjukskriven istf föräldraledig medan sambon jobbar t.ex.

Nja det är lite olika det där med hur tidigt de behöver veta, sambon jobbar som personlig assistent itll en minderårig kille och familjen behöver veta när de ska ta in vikarie. Det är inte helt lätt att hitta lämplig personal i ett sånt här pyttesamhälle... så även om vi har på oss till två månader innan så vill vi vara så pass shyssta att vi säger till så snart som möjligt. De är förvarnade om att han kommer vara hemma så mycket som bara möjligt i alla fall men det kan ju vara skönt att ha klart.

länge sen jag flashade med min mage här nu så jag gör väl det i dag... :o

v28d.jpg

Haha ja poff sa det bara så var det ju en stor boll i vägen vart man än ska :eek:

Det syns inte på bilden, men magen är fortfarande fyrkantig - jag tror kotten är förpackad i en kartong!

Jag satt just och funderade på det. "Vadå fyrkantig?" Tycker att din mage är formad ungefär som min på bilden i alla fall :)

Om en timme är det dags för tvillinggrupp! Hoppas det är vettigt upplägg och några vettiga människor.. Känner ju inte så mkt folk här "än" (bara bott här i tre år nu :angel: )

Huset var skiiitfint!! Så nu får vi se hur hysterisk budgivningen blir denna gången.. :grin:

Är utgångspriset så ni har lite utrymme att vara med i en budgivning? I så fall rekommenderar jag att läsa på om taktik vid budgivning om ni inte redan gjort det så kanske ni kan förbättra chanserna :) Jag satt och läste lite om det där när vi skulle börja buda, nu gick det förvisso rätt bra för oss då motparten fegade med 10000 åt gången och vi ökade siffran för varje bud vi la ut så de gav väl upp.

Håller tummarna för att ni fixar det! :)

Vad spännande med tvillinggrupp pan, hoppas det är vettiga människor som ni kanske känner att ni kan tänka er att umgås med sen också! :)

Och lycka till med huset, jag håller tummar och tassar!

*knapp*

Nu bröt jag ihop och grät för att jag är så trött på katternas hyss... :cry: (hormoner?)
De har alla dille på att öppna lådor och riva ut allt innehåll. Nu hade de rivit ut alla bebiskläder jag vikt och sorterat! :cry: Lådspärrar nästa... Men de är väl så smarta att de snart listar ut hur man tar sig in ändå... :mad:

Det där hade jag också blivit galen på! :o Jäkla tur för vår katta att hon mest bara sover. Vill du låna henne så hon kan föregå med gott exempel?

Lite underhållande dock att du måste sätta lådspärrar för katterna och inte det kommande barnet.

Tack, men jag är rädd att du får tillbaka en katt som lärt sig en massa av mina... :devil:

Ja, det känns lite ironiskt faktiskt. Misstänker att det i framtiden kommer bli en massa konspirerande och samarbetande katter och troll emellan!

Ååh grrr... Jag tar det ju så personligt också! Som om de bara är ute efter att jävlas med mig... Och när jag sitter där, upprörd och viker om allt så kommer ena katten (den värsta) in och mjauar glatt, buffar och tar en strumpa och börjar leka med. Jag får ett bryt! :o

Asch, det är hon för gammal för. Hon är ju ändå 9 bast, kattskrället. Då behöver man mycket vila! ;)

Det där att det känns personligt, så känner jag också ibland men när det går dåligt med hästarna. Vet inte riktigt vad man ska göra åt det, tänka att katter bara är katter och hästar bara är hästar och de förstår ingenting? Försöka se det humoristiska i situationen? När hästen för femtioelfte gången flyttar benet när man lagt tillrätta allt inför bandagering säga "amen hästen, det där var ju inget smart! Nu tar det ännu längre tid." och ha i bakhuvudet "det förstår inte hon för hon är bara en häst" och när katterna för femtioelfte gången välter blomkruka/packar upp saker ur lådor/whatever säga "det där var inga leksaker, sådär får man inte alls göra!" och ha i bakhuvudet "det är bara katter, de förstår inte sånt".

De är bara katter, de ser allt som leksaker :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 562
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024