Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Haha, beskriver så väl min gamla vårdcentral :)

Till mamma med blodpropp och dubbelsidig lunginflammation: Ta den här salvan!
Till mig med körtelfeber: Ja du verkar ju inte ha problem med ischias, det är andra symptom...

:idea:

Men vad bra att maken ringde! När man är dålig själv så orkar man ju inte stå på sig heller, dessutom börjar iaf jag tvivla på mig själv och tänker tankar som att jag nog bara är sjåpig när jag inte blir tagen på allvar. Jag hoppas verkligen att det blir lite fart nu och att du faktiskt får hjälp och en gemensam bedömning med tanke på både bebisen och dig. Det är ju fint om bebisen har två funktionella föräldrar när den väl kommer.

Jag brukar faktiskt inte dregla, men tycker att graviditeten för med sig massor av små ocharmiga blessyrer...

Lew, oh no! Du kan inte få tag i något under dagen?

Kaktus: Smart idé med badkaret! Jag gjorde egen fingerfärg med potatismjöl, salt, socker, vatten och livsmedelsfärg. Den blev ganska fast och därmed spred den sig inte så farligt. Fast min son tyckte det var roligast att stapla burkarna på varandra.

Klockan: vad bra att din man ringde!

Jag fick tag i min läkare nu i förmiddags. Han tyckte jag lät risig och att min man skulle låta bli att smitta mig. Tycker jag också. I övrigt dricka mycket och ta måttligt med paracetamol vid behov. Samt invänta bättre tider. :crazy: ("Ja, det är inte bra att du är sjuk nu under graviditeten, men det hade väl varit konstigare om du inte blivit smittad...") Ska öka på tyroxindosen från 50 till 75 mikrogram och hoppas bli lite mer dynamisk då i alla fall.

Imorse när gullungen var pigg och ville leka med grävskopan mellan 3 och 4:30 så kände jag mig måttligt dynamisk om man säger så... Men sedan somnade han i mitt knä på soffan och vi sov till sju utan att ens vakna när min man for till jobbet!

Smart med egen färg, jag har bara köpevarianten.
Tufft förresten att du inte bara kan få bli frisk, förstår att det sliter att gå runt sjuk hela tiden.

Min mamma börjar bli nervös över att jag ska föda snart tror jag. Igår ringde hon och tyckte att det var väldigt dags att montera in vår extrastol i deras bil så att det är klart och en massa andra små detaljer. De ska alltså ta dottern när det är dags och jag har sagt att skulle stolen inte vara monterad så gör maken det när det är dags alternativt att vi lämnar våra bilnycklar till dem.

Jag har nog helt stuckit huvudet i sanden och har inte kommit till skott med att packa någon väska eller se till att det jag vill ha med finns hemma. Just nu tänker jag inte alls på att det närmar sig såsmåningom, jag har nog kommit in i "Jag är nog en elefant"-tänket. Kanske är det över imorgon igen och förlossningsångestn tillbaka, vem vet, men det är ganska skönt att inte fundera alls så jag njuter så länge det varar.

Jag plockade faktiskt ihop bebiskläderna till väskan och la ner viktiga papper. Sen tröttnade jag :angel:

En lista har jag skrivit, men var den är vet jag inte... Sambon hade blocket för någon dag sedan så jag hoppas att han vet var det är någonstans...

Jag har duschat av det värsta dammet av väskan!

Samt tänkt lite grann och packat lite i en necessär. Bör dock lägga ner linsvätska + burk, min medicin och en tandborste också.

Jag har packat ett set strl 44 och ett set 50 bodys + pyjamas i 50, lypsyl, tandborste och dextrosol :laugh:

Jag har skrivit ned en lista som ser ut så här:

* luren (telefon)
* laddare

:o

Jag skulle vilja ha min klar nu egentligen, bara för att slippa ta tag i den. Jag vill inte göra det under värkar och borde kanske ha tagit tag i det idag när inte fogarna är som värst, men nää...

Laddare lär vara det första jag glömmer då jag bara har en så jag inte kan packa ner en reserv. Eller så skaffar jag en reserv men samtidigt, vad ska jag med den till efter förlossningen? En i sovrummet och en i köket? :p

Har ju föressten glömt att berätta att vi ska på tvillingutbildning imorgon! :)

Är hela 5 par tvillingar som är beräknade i maj på Växjö fl :eek:

Hm, jag borde kanske skriva upp det som saknas på en papperslista och placera på väl vald plats... Spegelgarderoben i sovrummet kanske är bra..

5 par? Är det något virus som går? :o Oddsen är väl inte jättestora att det ska vara så pass många på samma månad i en tätort? Eller är det vanligare än man tror?

Och jag drog precis igen dragkedjan på min väska :D

Följande åkte i till mig:
Mjukisbyxor
Amningslinne
T-shirt
Luvtröja modell stor och varm
Trosor och strumpor
Schampoo och duschtvål
Cerat
Amningskupor
Hårborste

Till liten:
2st pyjamasar strl 56
2par strumpor
2mössor
Overall (eftersom den förbaskade vintern vägrar ta slut)

Till mig och maken:
4st kexchoklad
Dextrosol
2st MER äpple

Funderar på om jag glömt något. Kameran får stanna hemma, våra mobiler får duga så länge vi är på bb. Extra hårsnoddar ska förresten i.

Sen har jag satt nya batteri i TENSen och i morse gjorde jag årets räd på bokrean. Så nu är jag verkligen färdig för att bebis ska behaga komma ut.

Kul och vad häftigt med så många tvillingar :)
Kul förresten med visningen ikväll, är det något ni känner är särskilt intressant?

DS, jag tänkte lägga lappen överst i väskan så att den inte kan försvinna... Mina katter skulle kunna få för sig att det är roligt att ta ner, eller dottern för all del. Hon skulle även kunna sätta ett av sina alster över listan.

Ser ut som min lista :)
Jag har dock med laddare, purelansalva och innetofflor också, som jag kommer på såhär på rak arm.

Ja det är nog nått slaggs rekord, BM sa det med utrop ;)

Huset är jättefint på bilderna, har slutat tillåta mig själv att drömma dock efter alla besvikelser.. Är visning 29 tror jag gör oss idag :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar