Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Självklart!!
(eller jag tycker det är självklart)
och... jag tänkte inte sitta på sandlådekanten och säga "jag vill inte va med er!" för att jag är suuuur.... utan... alltså jag känner mig inte särskilt gravid utan egentligen ... mer typ ..sjuk ...... svårt att sätta ord på...
Igår när BM ringde och redde ut mina fantasier om hur lång tid det är kvar rann det över och jag tog ut det här... Inte så stort men ibland är man inte större än så......
Färskt i minnet? Efter gravidhjärna och amningshjärna och flera månaders ledighet? Bra där fördelen är väl att du kan pausa och sånt när det är sådär luddigt upplagt.
Den funderingen hade jag också för ett tag sedan faktiskt. Jag spänner ju alltid fast mig själv på bussen om det finns bälten.
Det jag kom fram till var följande: Bebisen ska inte sitta för länge i babyskyddet (det var något med ryggen va?) och för det mesta när jag åker så är jag borta ganska länge och det är både buss och tunnelbana och byten. Att bära med sig skyddet samtidigt som man kör en vagn med en mer ergonomisk plats för bebisen är inget alternativ varför jag tänker förlita mig på vagnplatserna på bussen. De ser ändå ganska inbakade ut på våra bussar så jag känner mig hyfsat trygg med det även om det ju såklart hade gått att få bättre alternativ. Vad som annars borde vara hyfsat säkert måste väl vara att ha bebisen i en sele/sjal på framsidan av sig och själv spänna fast sig (men inte bältet över barnet såklart) men det kanske är en falsk säkerhet?
Jag insåg nyss att min unge äter 6 gånger om dagen. Varje gång tar ca 1 timme med pumpning och övrigt runt i kring.. Det är 6 timmar på bara matningen om dagen, MINST! Så på bara det är jag nästan uppe i en heltidstjänst! ^^ jag tycker jag borde få någon form av OB för de obekväma arbetstiderna på nätterna