Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3
Nu hoppar jag in och reagerar lite.
Det är väl självklart att andra oxå har "rätt" att klaga på samma sätt som du? Om man bara ska jämföra sig med andra som har det värre, så kan nog ingen i vårt land klaga på något. Det resonemanget håller liksom inte.
Jag kan verkligen förstå att du känner som du gör. Vad har andra med lättare graviditetsbesvär att klaga på i förhållande til dig? Du sitter ju i en pissig sits, det gör du verkligen och jag tror att alla i tråden tycker synd om dig för det.
MEN, alla har lika stor rätt att uttrycka sina känslor, och när man klagar över något så är det i förhållande till hur man själv brukar må, och inte i förhållande till hur andra mår. Jag tycker inte att det är rätt av dig att skriva ett sådant inlägg som får andra att känna att de inte har rätt att tycka att deras tillstånd är jobbigt.
Själv har jag legat i nio veckor och bara spytt. Dygnet runt. Trots maxdos av två olika mediciner. Nu mår jag bättre, men jag skulle aldrig komma på tanken att säga till andra som klagar över lättare eller "vanligt graviditetsillamående" inte har det jobbigt och att de inte har rätt att klaga bara för att jag anser att jag har det värre.