Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Kl

Fö så börjar jag nästan tro att saker börjar gå åt rätt håll här!!

Vi var på BVC i torsdags och det blev en smärre katastrof.. Ungen hade gått ner i Vikt oh sköterskan började svamla om att vi va tvungna att åka in omett par timmar om jag inte fått I henne mat.. Jag fick ju såklart panik oh blev tokstessad... Nu fick hon ju visserigen i sig mat men stressen gjorde så mjölkproduktionen gick ner... = mer stress...
Vi bestämde oss iaf för att ta bort amningen helt och bara ge flaskan för att kunna hålla koll på hurmycket hon får i sig. (hon ska ha 60 ml var tredje-fjärde timme).
Men nu verkar det ha vänt... Jag tyckte det verkade gå bättre för Olle att mata henne så han satt med med mig och instruerade (tåålamood, gööör ingentiiiing, väääntaaa) och nu går matningarna myyycket bättre och nu har vi smugit in amningen igen lite och hon sätter ändå i sig sina 60 ml och nu sist hade hon en jäkla teknik på amningen!! :banana: mjölkproduktionen har gått upp i raketfart, fick ut dubbelt så mycket nu som under stressdagarna..
SKÖNT att det verkar ha vänt så snabbt... Även om de här dagarna med allt jäkla mattrugande (sen födseln) känns som de absolut längsta i mitt liv!

Men nu är ja glad!
Dessutom håller min kropp på med någon monsteråterhämtning!! Jag har rasat i vikt, mår ikroppen jätte bra och har bara ont i en muskel i röven somjag inte alls vet vad den håller på med :angel:
Sen har ju inte flåset kommit tillbaka och hehe knipövningar får manju leka med men over all så är jag oförskämt fräsch!! Och jag är sålöjligttacksam för det!!

Kul att höra att du mår bra och att det har börjat gå åt rätt håll. Maten kan verkligen orsaka stress, skönt om det har löst sig :)

Ja jag hoppas verkligen att de iaf löst sig så pass att vi inte behöver oroa oss iaf.. Så man kan börja njuta fullt ut (för guuuuuuud vad göllig hon är!!) ist för att stressen tar så stor del av tillvaron!

Jaja, om du bara blir lite öm i fogarna så förstår jag ju såklart! :)
Jag trodde det var betydligt värre än så men då är det ju ingen fara :)

Undrar om de är frysta eller färska? Funderar på om det ligger i frysdisken eller bland asiatvarorna... Ska kolla efter sånt på Ica Maxi i morgon när jag åker och storhandlar. De brukar ha lite allt möjligt :)

De jag köpte är frysta :)

Jag har ju inte varit i närheten av dina "problem" än, peppar peppar. Förvärkarna har ju inte ens dykt upp varje dag som sagt så än är det inget oroväckande det heller :) det verkar ju vara fler som känner det där tryckandet och bebben är ju fixerad så det är nog inget konstigt.

Hinner jag till BM innan jag åker ska jag dubbelkolla med henne men jag tror nog att det inte är något jag behöver oroa mig för än. Hon är helt enkelt inte välkommen när jag inte är på hemmaplan.

Skönt att det börjar kännas bra för dig, förstår attdet är jobbigt att inte bara kunna njuta av första bebistiden men det är nog fler som känner så. Har ni något namn på lilltösen än?

Vad skönt att ni är hemma och att allt börjar gå åt rätt håll! :laugh: :love:

Jag vet att vissa känner det som att de går med ett "huvud mellan benen" och med känslan att de nästan måste knipa för att bebisen inte ska ramla ut ;) men det verkar inte vara något som tyder på att det är på G.

Din ullaredsplan blir nog bra, ffa att inte åka hela vägen på en gång tror jag är skönt och att kunna ta det lugnt när man väl är där.

Det är ju precis så jag känner. Lite som att man vill trycka handen under magen för att den inte ska trilla ner :o ont gör det också men det är väl inte helt konstigt i och med att fogarna, särskilt framtill, är rejält ömma och så är det likadant åt andra hållet när jag böjer mig ner, då känns det som om den är påväg upp genom halsen.

Jag har ju inte varit i närheten av dina "problem" än, peppar peppar. Förvärkarna har ju inte ens dykt upp varje dag som sagt så än är det inget oroväckande det heller :) det verkar ju vara fler som känner det där tryckandet och bebben är ju fixerad så det är nog inget konstigt.

Hinner jag till BM innan jag åker ska jag dubbelkolla med henne men jag tror nog att det inte är något jag behöver oroa mig för än. Hon är helt enkelt inte välkommen när jag inte är på hemmaplan.

Skönt att det börjar kännas bra för dig, förstår attdet är jobbigt att inte bara kunna njuta av första bebistiden men det är nog fler som känner så. Har ni något namn på lilltösen än?

Jag är jätte glad, mina problem blev väldigt mycket bättre så fort ungen var ute, det trodde jag faktiskt inte. Så jag är positivt överraskad! :bow:

Inte för att jag menar att skrämma upp dig eller så, mår du bra så är det såklart att du ska åka... men haha förvärkar varje dag.. alltså... jag hade inte en enda förvärk direkt, förens det faktiskt satte igång. På söndagen var ju första gången och det var ju början till att jag börjat läcka vatten.
Så, precis som kaktus säger, så varken det ena, eller det andra behöver ju betyda att en bebis kommer eller inte kommer. Jag som inte kände något allt, fick ongen flera veckor för tidigt och andra som känner av det länge går över tiden. Allt är ju jätte individuellt.

Det lustiga är ju, som jag ändå såklart glädjs åt, är ju att jag generellt är en hyfsat stabil person som inte direkt har nära till att bli orolig eller hysterisk.. Tänk då om jag inte vart så, utan faktiskt varit den oroliga typen.. usch, det hade inte vart roligt. Men nu känns det jätte bra och jag är inte ens speciellt brydd över att Olle går tillbaka och börjar jobba imorgon.

Ja, hon har fått ett namn. Vidvissla jag såg att du frågade tidigare, men jag ignorerade det för jag hade inte bestämt mig för om jag ville skriva ut det på nätet. Men spillerill, jag är ju inte direkt anonym och vill man klura ut det så går det ju. Det blev en liten Olivia :love:

Tack! Det känns jätte skönt nu när oron börjar lägga sig.. fast jag har också insett något.. inte så jätte roligt.. alltså... dessa jävla nätter.. HUR LÄNGE SKA DETTA HÅLLA PÅ!!?? :D
Nu har ju vi visserligen ordinerat matschema och får ju sätta klockan och får väcka ungen själva... täääääänk va skönt när vi kan gå på hennes mat och sovklocka... då skulle vi ju så sova hur mycket som helst :p

Haha, det är nog så det kan vara, men dubbelkolla med BM innan du :)

Själv har jag börjat undra hur mycket en bebis kan hicka, min hickar flera gånger om dagen och dottern hickade nog ingenting i princip i magen. Jag väntar på tid för bedömningssamtal för ev igångsättning och hoppas att det kommer till veckan, funderar på att ringa och kolla att de fått remissen, BM jag var till i veckan var ju inte direkt förtroendeingivande...

Haha hicka! Jag var så besviken för att ungen aldrig hickade i magen.. det var något jag sett fram mot att få känna.. nu efteråt så har jag insett att ungen måste haft hur mycket hicka som helst i magen bara att jag inte känt av det (pga mycket fostervatten?)... alternativt om hon håller på att ta igen sig nu, för nu hickar hon konstant! :D Skit söt när hon ligger där med sina tefatsögon och tokhickar så hela kroppen hoppar :D

Jag kände som sagt heller aldrig av det i magen förra gången och har för mig att dottern inte hickade så mycket när hon var född heller.
Fint namn ni valde förresten :)

Olivia är jättefint! :) det blir eventuellt ett mellannamn här, planerat sedan lääääänge fast som sagt, mellannamn och grundas i ett "till minne av" eller vad man ska säga. Förnamn har jag ett som jag blir mer och mer kär i men det får vänta lite till. Jag frågade Alex om han gillade det och han tyckte att det var fint så vi får väl se om det står kvar när hon tittar fram.

Trodde aldrig att jag skulle spåna på namn innan ungen kom men så blev det så ändå.

Olivia var det enda namnet som låg högt upp för oss båda och det har varit bestämt läänge. Vi nämnde det tom kort när jag var gravid för drygt ett pr sedan men fick MF. Då var det dock väldigt löst eftersom det var så himla tidigt.
Sedan har vi två mellannamn, ett efter min farmor och ett efter Olle. :)

Jättefint namn, Apollo! :love:
Haha, hicka ja... här hickas det en del, men det kan jag faktiskt känna är lite irriterande ibland! :p Som små regelbundna nervryckningar/studsningar och de känns tydligast längst ner i magen.
"Håll andan där inne hörru!!! :devil:" :rofl:

:rofl:

*kl*
Är det någon som gjort en reklamation hos posten någongång? Det var dit polen hänvisade mig nämligen...
Så nu påbörjar väntan antar jag... Jag är mer nervös över att reklamera till posten än vad jag var över att reklamera till polen :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024