Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Hahaha! Bra jobbat! :D sådär klantig har inte ens jag varit :p

Kl
Åh, morr! Bara för att jag har suttit här och berättat om att jag inte har några förvärkar och dumheter började det härja igår kväll. Ganska kraftiga sådana med. Nu på morgonen har jag känt några stycken också men de har inte varit lika kraftiga och i tydligare intervaller än igår kväll... De får ta mig tusan lägga sig så jag kan åka på shoppingresa ifred! :cool: Hon är inte välkommen förrän efter den eventuella resan! :p

Vi är såklart jätte nöjda med namnet ;)
Men det kändes bra för det funkade bra med alla våra kriterier.

Såklart det hade vart ok, jag menar, vad skulle du göra? Tvinga mig att berätta? :D
Nej men det har vart lite knepigt att bestämma sig, samma sak med FLberättelsen.. Ska jag berätta att jag slog olle i bröstet med lustgasmasken för att han andades sin kaffe-andedräkt på mig? ska jag berötta att jag EXPLODERADE fostervatten över personalen... TVÅ gånger? osv ;) hur mycket detaljer vill man ha på nätet liksom ;)

Vila lite så går det nog över :)
Förresten kan jag hälsa från BM på FL att åka till affären och handla räknas inte som vila, även om man tar det jätte lugnt :angel:

*kl*

Jag måste få skriva av mig lite ........

I morse hade jag främmat till frukost som började ställa frågor om bebisen är normlstor enligt UL, när vi pratade igångsättningen.... Samma person satt i julas och gruffade om att det minsann inte är bra för bebisar att födas för tidigt ......

Förra veckan var det en annan person som sa: "men är du helt säker på att du inte ska gå tiden ut..?" (efterom det är bättre för bebis...)

Jag blir så :devil:-a trött/ledsen/stött/irriterad........

För det där är mina åsikter också. Jag vill inte bli igångsatt. I förtid. Jag vill inte göra det ingreppet på min kropp och graviditeten. Jag vill inte riskera krångel. Det är ändå två veckor "före" om det nu blir v.38, eller kanske en hel månad om man går över tiden... och det är större risk för komplikationer vid FL.... Det är läskigt: jag är RÄDD på riktigt, för mig o för bebisen.... :crazy:
men...
Jag vill inte ha så här ont heller. Jag vill inte sitta i rullstol. Jag vill inte ta äckliga sprutor i benet varje dag. JAG VILL INTE.

och ingen behagar fråga hur det känns, eller tänker att jag tycker att det här är jobbigt , utan istället finns det någon slags tro om att jag tycker att det här världens fiffigaste nöjesresa och inte alls ser vare sig risker eller nånting..... som om igångsättning är allt man går o drömmer om sån nån lyx-grej ....

Fast vänta nu! Att födas i v 38 anses ju som fullt normalt och man ses ju inte ens som förtidigt född?! Det är ju jätte vanligt att komma två veckor innan så det behöver du nog inte fundera på!! Dessutom, inte tusan skulle dom plocka ut grodan om de trodde det var någon fara ju!!

Håller med apollo!
v 38 är ju inget konstigt - jag till och med önskar att mitt drar igång då ;)

Fräs ifrån till de som ifrågasätter. Dels har de inte med det att göra, och dels är de ju bra dumma om de tror att man plockar ut en bebis "för skojs skull".
Herregud.. *muttrar och svär över folk* :mad:

(jag blev nog lite irriterad haha :o )

Kl

Vad tråkigt med alla som är sjuka. Hoppas ni kryar på er snart. Vi hade en släng magsjuka förra veckan. Inget jag kan rekommendera. Känns som om jag har tvättar, skurat och spritat allt i hela huset. Sen blev det iofs desto bättre helg med mina föräldrar på besök.

Apollo Härligt att höra att ni fått komma hem och att allt går lite bättre. Jätte fint namn ni valt.

Ds Jag accepterar inte fler som tränger sig före i kön. Ställ dig snällt på din plats igen ;)

En vecka kvar för min del. Loppan får gärna komma när som helst. Eller åtminstone efter att jag hunnit med lite bokrea imorgon :D

Fast de flesta ungar kommer ju i v 40 + x antal dygn.... :o

Att de inte vräker bebis om det vore nån fara eller risk "vet" jag ju egentligen....... men ...... men...... egentligen är jag så jävla rädd för att det ska hända nåt, att bebis inte mår bra eller att det blir förlossningskomplikationer och det beror på att jag inte "stod ut" tills bebis kom av sig själv...... som om det är jag som hittat på att vräka bebis. Det är det inte, och det har ju inte varit som ett erbjudande heller ....

Blö, jag är verkligen känslig idag! :crazy:

Min svägerskas vän blev igångsatt i v38+2 med sitt andra barn. Det hade tagit några timmars ipad surfande innan värkarna kom igång men från värkstart tills att bebis var ute tog det 4h med enbart lustgas som smärtlindring. Bebis var förstås alldeles perfekt, strax över 3kg tung och definitivt "färdigbakad".
Så det kan verkligen bli hur bra som helst med en igångsättning.

Jag förstår att igångsättning känns otäckt med som Apollo och vilse skrev så är de färdiga i v38. Jag hoppas att det känns bättre när du varit på din planering.

Skönt att du tittade in, jag har funderat lite på om du redan hade fått din lilla. Usch för magsjuka, kan tänka mig att det är mardrömmen nu, fy fasen!

Klockan, du får svara de med åsikter att du själv har funderingar så att det räcker och man blir inte igångsatt om det skulle bedömas vara risk för barnet eller "onödigt". Fy för att spä på ev dåligt samvete eller oro!

DS, har du provat duscha/bada varmt, ta två Alvedon och vila vid förvärkarna? Riktiga värkar ska inte ge med sig då. Vissa kan gå med förvärkar länge innan det är dags, jag hade inte en enda förra gången utan när jag väl fick värkar var det på gång. Det är nog bra att vara vaksam iaf :) Och så håller jag med Mayday, träng dig inte!

Att oroa sig är väl fullt normalt. Jag läste någonstans att mammor ofta oroar sig mer över bebisens hälsa med andra barnet är vad man gör med första. Det stämmer verkligen på mig i all fall. Kan ligga och nojja över saker mitt i natten istället för att sova. Så mycket för den rutinerade och lugna 2:a gångs mamman...

Tack för pepp och kloka ord hörni! Det är jobbigt att vara så här jolligt känslig!

Ja, jag känner en helt annan oro den här gången, helt klart. Men man vet ju vad man får nu, förra gången var man ju.. ja, nollkoll, i allafall jag. ;)

och jag håller med- föder hellre än är magsjuk! :o

Skriver jag också under på, efter en förlossning har man ju äntligen sin bebis. Efter en magsjuka så har man ingenting kvar, helt tom och orkeslös och så tar det tid innan man återhämtat sig.

Jag har ringt och kollat om min remiss till spec-MVC för bedömningssamtal hade kommit fram vilket den hade, men inte kommit n i deras system än. Skulle återkomma i slutet av veckan för att höra mig för igen.

Vila lite så går det nog över :)
Förresten kan jag hälsa från BM på FL att åka till affären och handla räknas inte som vila, även om man tar det jätte lugnt :angel:

Tur att hon inte ser mig nu då ;) har storhandlat a la familjen annorlunda :angel: men sen ska jag vila :)

Försök att inte lägga någon vikt i det de säger. Bebisen kommer ju att kontrolleras före eventuell igångsättning och det kan ju hända "olyckor" ändå. Umgås inte med de som snackar sådär, det ger dig väl ändå ingenting mer än dåligt humör? Försök att glädjas åt det du har nu (du kan rulla iväg med din stol och göra saker och det är inte långt kvar av din graviditet osv).

Mayday: Jag försöker att inte tränga mig. Jag har som sagt grejer att ordna med innan. Jag har inte ens någon hundvakt så jag måste ju köra hem henne till mamma innan det är dags :p

Kaktus: Det hade jag inte en tanke på, ska prova det om det kommer mer intensivt igen. Nu har jag precis kommit hem från shoppingrundan och har hittills inte känt av något. En liten förvärk innan jag körde från parkeringen men inte mycket mer än så. Känns otroligt skönt att ha kyl och frys fullt igen i alla fall. Förhoppningsvis har vi mat så vi klarar oss åtminstone närmare en månad nu. Det är bra nog ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30