Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Med googles hjälp hittade jag att det fanns på citygross så då borde det kunna finnas på coop forum om ni har något sånt någonstans.

ah ska kika efter det på coop forum nästa gång vi åker och storhandlar då. Det såg verkligen galet gott ut med hemgjorda vårullar :love:

Undrar om de är frysta eller färska? Funderar på om det ligger i frysdisken eller bland asiatvarorna... Ska kolla efter sånt på Ica Maxi i morgon när jag åker och storhandlar. De brukar ha lite allt möjligt :)

*kl*

Öppnade altandörren och hör... fåglar!!
och jag ser asfalt..! Det betyder att det snart är bart vägarna och jag kan kanske ta den första promenaden på typ sex månader...! :bow:
Å snart, snart.... kommer Grodan. :love:

Tills dess lyssnae jag på en podsändning av Spanarna och äter lite glass. :o

Jag gick precis till tunnelbanan, i vårväder och vårsol :) snaaart kommer bebisen och snaaart hoppas jag kunna lägga mycket energi på finaste hästarna. Tyvärr innebär det att jag snart får akutboka hovslagare för att lägga dojor på gammelhästen men vad tusan, vårtecken som vårtecken!

eh snöstorm och -2 i skåne. jag har sovit nästan hela dagen igen, fick cocillana igår så jag kan ligga ner utan att hosta sönder allt jag har. känner mej lite bättre idag även om jag fortfarande är helförkyld med lock för öronen.

bebisen verkar må bra iaf, sparkar som en hel elefant. idag är jag i v 36+0, 28 dagar kvar! 15 dagar tills vi flyttar.

*kl*

Enda "stora" vi har kvar och köpa nu är babysitters.. Känner att det är extra viktigt när man har två dessutom, ett nöjt barn i en sitter är nog guld värt om man är ensam..

Men är det värt så mkt som att köpa babybjörn? Ska ju endå ha två liksom , blir massa pengar :crazy:

usch för snöstorm! Nu är det ju snart dags för dig ju! Och redanom en vecka är väl den första bebben i tråden beräknad? :banana:

Vi har haft underbart vackert i dag, jag passade till och med på att dricka lite kaffe ute på farstutrappen och att borsta lite på solbadande hästar i hagen :love:
20130224-130823.jpg

Om ni ska ha bärsele så köp en (två) ergomomisk bärsele istället för BB. Kolla på Sjalbarn.se - där finns det massor begagnat så behöver det inte bli så dyrt!

Tänkte nog köra på sjal tror jag.. Har problem med ryggen sen ridolycka så kommer försöka bära så lite som möjligt öht..

Usch, vi har strålande solsken och nollgradigt, men jag tar mig tyvärr inte utanför dörren ändå idag, fogarna är överjäkliga efter för mycket aktivitet igår så jag får nöja mig med att titta på det. Man och barn är ute och leker iaf :)
Det var ingen lunginflammation åtminstone? Jag älskar Cocilana när jag har riktig hosta, det är det enda som brukar hjälpa för mig.

Här är det 29 dagar kvar till beräknat och turligt nog ingen flytt ;) men jag förstår att ni ser framemot det! Skönt att kunna få ert eget igen :) Vi har dock ett badrum under renovering som jag hoppas hinner bli användningsbart innan bebis kommer, men det är inte hela världen om det inte blir så.

Pan, vi hade (har) en annan modell där man kan få liggläge och det var guld värt, för de ska inte sitta för långa stunder i typ BB babysitters, har man liggläge funkar det även att slumra i om det gillas av bebisarna.

Nä, det är inte värt att kost på babybjörn babysitter.
Vi hade två en "gammeldags" och en modern variant från jysk- toppen båda två. :)
(och jag grät floder när vi fick den första (present) för jag trodde att bara babybjörn skulle duga... :angel: )

åh hjälp! :crazy:
krya på dig!! tur ändå i oturen kanske att det är ett par veckor kvar till både flytt och BF!

Än så länge har jag ju bara haft lite förvärkar men det är inte ens varje dag så det oroar mig inte. Däremot börjar det trycka rejält neråt när jag går lite längre sträckor, jag vet inte om det är ett tecken på att jag borde stanna på hemmaplan snart? Jag tänkte ta med mig blodkort och journalkopior i alla fall. Man vet ju inte om det skulle behövas även om jag "bara" är i v. 35 eller eventuellt början på v. 36 när vi åker.

själv känner jag en som födde i v 35+2.. Satteeeeeh... Kanske intevska ta det fööör chill :D;)
Däremot.. Du har väll haft massa problem med fogarna.. Känns de verkligen värt att stressa dem "bara" för att få köpa bodysar för tio kr?;)

Jäklars vad gott med egna vårisar! Vi köpte massa thai när i låg på BB (sjukhusmaten ni vet..) och åt vårisar men jag tycker de är hyfsat smaklösa.. Vore jätte kul att få göra egna! Era såg ju jätte fina ut!! :bow:

Vi har haft vårväder här idag även om vi har snön kvar. Bästa kombon! Men mig gjorde de inte jätte mycket nytta eftersom jag vart inne hela dagen.. Förutom när vi bar in två nya fotöljer.. Jag vet inte hur men jag har AJ i en sätesmuskel, så det får dröja ett par dagar innan jag tar mig ut på fler barnvagnspromenader.

Haha, nä jag vet men det hade varit lite roligt att åka ner på äventyr med mamsen ;) Bensinen kostar ju med så det blir ju inte kanonbilliga bodysar om man slår ut det så det är ju mest för att det är lite roligt som jag åker.

Det enda problemet är ju att jag blir som lite öm i fogarna när jag gör för mycket men kan man låna räser där kan jag ju klara mig bra, hoppas jag :p man får ju se till dagsformen när man åker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar