Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Avundsjuk! Har tre barn och ingen av förlossningarna skulle jag vilja göra om..:crazy:
Är inte gjord för barnafödande helt enkelt även om de varit komplikationsfria förlossningar! Men utfallet gör det ju värt det iaf :D

Ska jag vara i ett förlossningsrum föredrar jag att föda tror jag. (har ett barn sen förut, och hade en "toppenförlossning" :angel: )

Som notorisk tjuvläsare av er tråd och precis nyförlöst så vill jag bara säga att jag skulle hellre välja att sitta bredvid än att föda :D:angel:

Jag är ett sånt kontrollfreak att jag föredrar att ha koll på vad som händer - så jag är övertygad om att jag gör mig bäst som den födande... :angel: :devil:

Ett kontrollfreak här också! Sambon skulle bara göra feeeel! :angel:

---
Haha, jag och sambo var ju på Maxi och handlade igår. Skulle ha något längst in i frysdisken och eftersom jag är så kort brukade jag ha problem med att nå redan innan jag blev gravid.
Sambo berättade sedan att medan jag hoppade och hängde och klättrade för att nå den där förbannade påsen så stod en man snett bakom och hade VÄLDIGT svårt att hålla sig för skratt... :D
Kul att man kan roa någon... ;)

:rofl:
haha ja eller hur!!!

Kan se framför mig hur jag själv mycket väl skulle kunna göra nåt liknande... jag är också lagom lång ;)

Själv satte jag mig på golvet och klippte lite tovor i unghundens päls, fick grabba tag i soffan och vältra mig runt på golvet för att sprattlande kunna ta mig upp... Note to self - ställ hunden på bordet nästa frisör-session! :angel:

Vagnen kom igår! Helnöjd!! :love:

Dock... chassit har fått sig en smäll påvägen hit, så det är snett. = handtaget går bara att låsa i 2 av 10 lägen, samt att de olika delarna är lite svåra att ta av och på. Så nu är bilder och filmer tagna så får vi se hur garantiärende hanteras i Polen...
(liiiite nervös är jag faktiskt haha)

Jag gillade verkligen vagnen - förutom hjulen.
Tips! Maila och fråga om det finns möjlighet att beställa med fasta hjul!
De svenska återförsäljarna var inte ett dugg intresserad av att hjälpa till med specialbeställningar, men denna snubben tog direkt kontakt med leverantören och vidarebefordrande mina frågor och förslag på ändringar. En del gick, andra inte. (nu slutade iofs med att vi köpte en standardvagn ändå... :p )

Hahaha, man blir verkligen grymt smidig som gravid! :rofl:
Något annat som är smidigt är min familj... :cool: :D

Pappa säger: Är du säker på att det inte är tvillingar?
Jag: Menar du att jag är SÅ tjock?
Mamma: Men Erling, så kan du ju inte säga! Jag vet ju själv hur det är att vara kort och gravid, jag var ju som ett helt berg...
Jag: Mamma... det där hjälpte inte.

Hahaha! Vänligt! :rofl:

Kl
Jag pratade med mamma idag och frågade om hon hade möjlighet med tur till Ullared nu i veckan eller början på nästa så får vi se om jag också får handla 10:-bodysar :p Jag vet dock inte om jag vågar åka mycket senare då jag hade tänkt att det blir Alex och inte mamma som ska vara med när bebben föds och sånadär shoppingparadis är inte riktigt något för honom säger han.

Än så länge har jag ju bara haft lite förvärkar men det är inte ens varje dag så det oroar mig inte. Däremot börjar det trycka rejält neråt när jag går lite längre sträckor, jag vet inte om det är ett tecken på att jag borde stanna på hemmaplan snart? Jag tänkte ta med mig blodkort och journalkopior i alla fall. Man vet ju inte om det skulle behövas även om jag "bara" är i v. 35 eller eventuellt början på v. 36 när vi åker.

Men det här med att det "trycker på" nedåt - är det något konstigt egentligen? Det ligger ju faktiskt en hel unge och lite till och trycker på din (och min och de andras) bäckenbotten. Jag har också så, men har inte en tanke på att det betyder att förlossningen tänker dra igång. Har inte heller något minne av att det blev värre direkt innan förlossningen förra gången. Jag tror att det är helt normalt.

Att ta med papprena är väl en bra idé (här rekommenderas det at tman alltid ska ha med sitt s.k. "Mutterpass" det är väl det som motsvarar era grejor tror jag.

Ta det lugnt och vila mycket emellan så kommer det säkert att gå bra.

Ha det så kul!

Nä jag har tänkt att det är ganska logiskt men jag har ju inga barn sedan tidigare så jag är fel person att avgöra vad som är konstigt och normalt. Jag känner ju tydligt var ungen har mosat ner huvudet och hon ligger ju bra nära "utgången". Att hon då gungas ner ännu mer när jag går är väl inte helt konstigt.

Samtidigt vill jag ju inte vara nästan 47 mil hemifrån när det sätter igång så det är klart att man blir vaksam på eventuella tecken på att det är på g (vilka jag egentligen inte har så stor aning om som förstföderska). Jag vet ju det med slemproppen, vattnet och värkar men inte om det är något som kan dyka upp tidigare än så eller vad man ska säga.

Vilse: vilken otur att det fått en smäll. Hoppas det går bra med garantin. Förstår att du är lite nervös.... Håller tummarna för att det löser sig snabbt och smidigt!

Micks: :rofl: jag dööör! Men det är ju BARA mage på dig!

DS: men oj, hur långt är det till Ullared från Sthlm? Fixar du det med fogarna? :crazy: trycket känner jag också nu... det blir ju så, särskilt när bebis fixerat sig. Så det är nog ingen fara. :)

Alla: Maken tyckte att jag skulle sova en stund, jag muttrade (kan ha varit lite "röt") argt att jag minsann inte var nå trött... :angel: Ett par timmar senare vaknade jag av att han drog igång dammsugaren... :angel:

Det är lååångt till Ullared. Det fanns en "hitta hit"-knapp på deras hemsida som slog upp vägbeskrivning i google maps och kortaste vägen var 46,6 mil tror jag det stod. Åker nog inte hela turen på en dag, mamma bor ju på vägen dit, ca 25 mil härifrån så jag nattar nog där på vägen. Sen försöker vi väl åka så det blir som en heldag där och helst på en vardag så man inte åker samtidigt dom ALLA andra. Förhoppningsvis hinner man många pauser, annars får jag väl åka kundvagn eller nåt ;)

Rent logiskt så låter det inte så konstigt om det blir tryck neråt när det ändå bara är fyra-fem veckor kvar till BF... bebis är ju rätt stor vid det laget och börjar ju få ont om plats... sen så börjar de väl lägga sig till rätta vid den tiden (ibland) med? Eller minns jag fel nu?

Men du.. om du kommer iväg till Ullared, skulle du kunna köpa ett gäng 10:- bodys och skicka med posten? *tittar med cockerspanielögon på DS* :o :angel:

Hahaha, man blir verkligen grymt smidig som gravid! :rofl:
Något annat som är smidigt är min familj... :cool: :D

Pappa säger: Är du säker på att det inte är tvillingar?
Jag: Menar du att jag är SÅ tjock?
Mamma: Men Erling, så kan du ju inte säga! Jag vet ju själv hur det är att vara kort och gravid, jag var ju som ett helt berg...
Jag: Mamma... det där hjälpte inte.

hahaha ja visst är föräldrar bra ibland ;)

pappa påpekade när vi hälsade på nu i början av februari att mamma såg ut som ett helt luftskepp när hon var gravid... :angel: Känns ju bra med tanke på att hon är 15 cm längre än vad jag är ;)

Det ska väl inte vara några problem :) jag lär nämna här att jag ska ner dit om det blir av så kan du väl slänga iväg ett PM om vad du i så fall önskar för något mer exakt.

Det förstår jag, det är ju inget döskoj plagg att köpa direkt. Såg att Ellos hade 7-pack för okej pris ifall att jag inte kommer ner. De ser lite tråkiga ut men det kan man väl leva med. Blir nog mest bodysar i lite olika storlekar och pyjamaser samt något enstaka par byxor och tröja till "finare" tillfällen men hemma känns det lite löjligt att "klä upp" bebisen.

aha ja det ska jag kika på med! Jag tänker lite samma där, bara man har bodys och pyamasar så får man väl ha ett litet urval om man ska iväg nånstans... huvudsaken man har nåt att ta på första tiden bara, de växer ju ur så fort så det känns lite ovärt att lägga stora pengar på de minsta storlekarna när de ändå mest sover, äter och bajsar :)

jag har varit på stans enda second hand-butik och knipit de två bodys de hade i storlek 50 redan... :angel:

Tradera finns ju med förstås, men med frakt så blir det ofta inte så mycket billigare.

Hm har också billiga 6-pack :) och ofta nått sånt köp 3bet2 typ..

Min mage har satt sprutt igen och har västvärk from hell! Känns som jag ska gå av på mitten mest hela tiden.. Tanken var att vi skulle åkt till Skåne i helgen och hämtat vagn, säng och skötbord men eftersom vagnen inte kommit än och väglaget är som det är så sket vi i det.. Lite trist för mamma åker till Teneriffa imorgon och är borta 3 veckor.. :(

V28 igår (27+0) börjar bli tungt o jobba men har bestämt mig för o hålla ut till nästa läkarbesök den6e och snyfta lite till läkaren då.. Borde inte vara några problem då iom jag är i v30 då och rek sjukskrivning är ju v25-27..

Såg ni pratade verklighetsbilder så här får ni en av mig med ;)
blogger-image-1862496174.jpg

Och en till från jobb i torsdags..
blogger-image--441550804.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024