Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Realitybilden är den översta va? :) fin är du i alla fall!

Kl
Jag känner mig superfräsch, det gjorde mycket att ta sig i kragen häromdagen, ungefär som superwoman :)

Vad fin du är! Och starkt att jobba på fortfarande tycker jag!

Jag var på HM förra veckan och de hade inga 6-pack, bara 3 för 2, så det är nog lite olika... ganska litet HM i grannkommunen här. Däremot fick jag reda på nu i kväll att det ska finnas en second handbutik som ofta har mycket barngrejjor där så det blir till att ta en titt nästa gång vi åker och handlar hästfoder :)

Visst är det? :D Blev överlycklig när jag hittade det :D
(jag ska ju dit i TVÅ dagar när jag är i vecka 36... Börjar fasa lite över det faktiskt haha )

Ja precis, på jobb försöker jag iaf piffa till mig lite ;)

Lew- dom finns i webshoppen iaf :)

Tack så mkt båda :laugh:

Vi ska få burger king nästa vecka här i Växjö och jag har helt galna ceavings efter bk-pommes! Längtar ihjäl mig!! :bump:

Ååååh BK!! :love:

Webshopen! :o Den har jag inte ens tänkt på, det borde ju gå att beställa där och hämta ut i butik?! :idea:

Njäe det tror jag inte.. Men du får ju direkt hem i brevlådan annars ;)

Nu är det "mellomys" (:D) med en våldsam hicka i magen :love:

Nån mer som känner tydligt när det hickas? Tror ettan vänt sig med huvudet neråt nu för kan tydligt känna hick-klickandet även från utsidan :eek:

Hahaha Jean-Pierre Barda är verkligen inte snygg... :D
Mello-mys med ostbågar, portello här.. sambon jobbar så jag får rocka med bebben och hundarna istället :)

Jag tror inte jag har känt någon hicka än, men vet inte riktigt hur det ska kännas...

Det slog mig precis vilket oerhört socialt liv jag har nu för tiden... :angel:

Sitter med två hundar i knät, ett glas potello på bordet brevid mig, skäller lite på kotten som dansar loss i magen till kvällens sämsta låt och umgås med... Buke :o Härlig lördagkväll! :banana:

hahaha ja visst är föräldrar bra ibland ;)

pappa påpekade när vi hälsade på nu i början av februari att mamma såg ut som ett helt luftskepp när hon var gravid... :angel: Känns ju bra med tanke på att hon är 15 cm längre än vad jag är ;)

+ alla andra
Ja, mina föräldrar är bra härliga ibland alltså... ALLTID lika smidiga och synkade, när mamma ska försvara mig när pappa sagt något klantigt så låter det alltid tio resor värre... :angel: Man kan inte annat än skratta! :D

Haha Lew, smidig kommentar av din pappa också, måtte de två aldrig träffas! :angel:

Ang. Ullared så finns det möjlighet att låna rullstol om man behöver! Jag ångrar faktiskt att jag inte gjorde det. :)
Finns parkbänkar typ överallt i varuhuset att dimpa ner på också... och papperskorgar med plastpåsar om man behöver kräkas.. ;) Så Gekås är rätt gravidvänligt ändå! :D

Eller rakt av - what she said:

Tjockisen lyxade till det lite extra idag med hemmagjord kinamat! :love:
40 vårrullar stod jag och rullade, jag kommer inte vara mig själv på flera veckor! :eek:
Men GOTT blev det! :banana:
8500473987_16a4993e9f.jpg

Oj, vi funderade på att göra hemmagjorda vårrullar häromveckan, men pallade inte utan köpte frysta istället...

Kan vi få receptet?

Recept och recept... köper färdigt vårrullepapper i orientbutiken och fyller med fint strimlad morot och vitkål. Brukar göra någon färs på quorn (eller kött om man så vill) och ha i ägg + massa kryddor. Blir olika varje gång men igår hade jag nog salt, peppar, spiskummin, paprika, vitlök, liiite kanel, koriander... hm, kan vart något mer. :p
Andra hälften av de 40 rullarna fyllde jag med ost... :angel:

Doppas i sweet chilisås... :d

Grytan gjorde jag på en massa blandade grönsaker (morot, vitkål, böngroddar, minimajs, bambuskott, vattenkastanj, lök), i med en burk kokosmjölk + 1-1,5 dl teriyakisås, lite soja, peppar, sambal oelek... :)
*nomnomnom*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar