Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Micks: Jesus, har du sminkat dig??? Och plattat håret? Är du på riktigt?

Jag brukar försöka komma ihåg att kamma mig känns det som just nu.

Du är jättesnygg! Bra frisör!

Wow!!! :bump: Tänk vad du strävade emot den där rullstolen och så blev det så bra!

Nu ska jag googla om sköldkörtelvärdena kan påverka immunsystemet, mina var inte längre optimala häromveckan. (Inte jättedåliga, men låg utanför normerna). Skulle avvakta att bli riktigt frisk (haha...) och sedan ta nya prover innan vi anpassade dosen, tyckte dem. Pratade bara med tjejen i receptionen i onsdags, men ska ringa min läkare nästa vecka och rådgöra igen.

Sedan tror jag att jag ska åka och tröstshoppa lite korgar till skafferiet. :mad:

Vad roligt att du kan göra saker! :) Tänk hur du satt och svor över alla som tyckte att du borde prova rullstol och så blev det så bra ;)

Jag sitter precis och mumsar scones bakade på grovt rågmjöl, blev inte alls så tokigt som jag trodde faktiskt. Väldigt mättande!

Ja det var en process med rullstolen... känner mig lite knäpp som inte fattade.

Har fastnat som en skalbagge på rygg i sängen nu... skrattar faktiskt åt det. helt seriöst så kommer jag inte upp. Gissar att kombon dusch+ knåda deg blev lite för mycket. Tur maken kommer hem om en stund. :p
(och att arb. terap. kommer med en mojäng till sängen så att jag kan höja huvudänden, det skulle jag behövt just nu.) ;)

Ut å tröstshoppa, det gör du rätt i! :bump:

Förstår att det är tufft att ta hjälpmedel. Det blir väl lite som att ha förlorat mot åkomman men det är roligt att det funkade nu :) Du kommer säkert ha mycket glädje av den innan du är helt "kry" igen ändå.

Micks: Jesus, har du sminkat dig??? Och plattat håret? Är du på riktigt?

Jag brukar försöka komma ihåg att kamma mig känns det som just nu.

Du är jättesnygg! Bra frisör!

Haha, smink - ja! Bara lite foundation och mascara... :p Plattat? Nej nej, räcker att kamma det efter dusch så håller det sig så rakt och fint så... :)
På riktigt? Nej inte jag inte! ;) Men jag ville inte se ut som ett vrak när jag skulle iväg och representera föreningen... :angel:

Tack! :laugh:

Fräsching där!

Klockan, jag somnade också, som en klubbad säl mitt på dagen i två timmar och kände mig helt vimmelkantig efter. Vi gjorde dock ett försök att åka och titta på kakel till badrummet, det börjar bli kakelklart och jag kan inte överlåta valet på maken. Vi har hyfsat lika smak, men jag måste vara med jag har lite bättre öga för det där om jag får säga det själv... Jag har hittat kombinationen jag vill ha, nu gäller det bara att få med honom på tåget helt ut. Golv och vägg är vi överens om, men det är mosaiken i duschen som han är lite mesig med ;) Vi hann inte titta så mycket innan fogarna sa upp sig helt och det bara var att åka hem.

Vilse, OJ vad billigt det var! Snyggt med limegrönt :)

Majola, hoppas att det bara är lite skrämselhicka så att ni inte blir riktigt dåliga igen.

Klockan: tack för ditt shoppingstöd!

Faktum är att jag kom hem med sex plastkorgar och tvåpar skor. Deichmann hade rea och jag fick båda paren för 22 € (ord.pris 80 €), så det var inte mycket att orda om.

Korgarna var så bra att maken skickade iväg mig igen: köpte 16 till + fyra snygga glasburkar till skafferiet.

Kl

Hu, sitter på bussen och funderar. Jag har precis kommit på att jag tycker så synd om Alex som ska vara med mig på förlossningen. Jag hade inte gillat tanken på att han skulle ligga i händerna på vårdpersonal, bli stucken med nålar, ha ont osv utan att jag kan göra något :o Tänk vad hjälplös man måste känna sig!

Skit i honom. Ingenting som han kommer känna/uppleva på förlossningen är i närheten av vad du fått utstå sen du blev gravid och hur det blir när du föder, :devil: ;)

*kl*
jag har försökt lära mig virka. för miljonte gången i ordningen. nu kastar jag ut garn och stickor och skit...... :mad: (hej humörsvägningar?) :o

Haha senast sa jag till Paddy att han kunde åka och jobba (sjukhuset var i den staden han körde taxi) så skulle vi ringa när jag började krysta. som tur var för hans skull gjorde han inte det. Men det är nog astråkigt och drygt och hemskt att vara den som inte föder.

Jag sitter på vårdcentralen, mår fortfarande apa med feber och ont i huvud och lungorna. Tänkte de kanske vill testa om jag har lunginflammation...

Kl

Hu, sitter på bussen och funderar. Jag har precis kommit på att jag tycker så synd om Alex som ska vara med mig på förlossningen. Jag hade inte gillat tanken på att han skulle ligga i händerna på vårdpersonal, bli stucken med nålar, ha ont osv utan att jag kan göra något :o Tänk vad hjälplös man måste känna sig!

Det där har jag med tänkt en hel del på. Givetvis är det mest "synd" om mig, och det är jag som ska föda fram ungen, jag som kommer att ha obeskrivligt ont och jag som är fast där med allt - men det betyder ju faktiskt inte att han inte går igenom något jobbigt han med. Jag hade verkligen inte velat byta plats med honom.

Sen har jag faktiskt lite svårt för alla som är förbannade på sina män som är hungriga efter lång väntan, som får ont i ryggen av att sitta på hårda stolar osv... givetvis går det knappast att jämföra med smärtorna under förlossningen men det är väl ingen tävling heller? Och jag hoppas då att sambon hinner med att båda sova ordentligt, äta och dricka kaffe, jag vill ha honom pigg och stark för min skull.

Däremot är jag inte så förtjust i hans tanke på att åka på kurs den 20 - 24 maj... kotten är beräknad den 25:e :angel:

Jag tänkte också lite så, men det är ju klart att de ska vara med när deras barn föds. Det är ju inte som att vi har så kul under tiden vi heller ;) Man får underhålla varandra och när det är intensivt behöver man ju stödet.

Ursäkta min bitska ton.
Jag har nu kastat ut det förbannade garnet och bestämt mig för att sluta försöka vara en sån där kvinna som kan handarbeta- Jag kan inte det. Jag är hopplös. Har aldrig kunnat. inte ens när jag är så handikappad som nu och har "all tid i världen") kan jag. Så det så.

Det måste vara fruktansvärt att "sitta bredvid" på förlossningen för övrigt. :crazy: Jag skulle nog inte vilja sitta bredvid. Som födande är man ju som upptagen .....

Vissla: Tänkte på dig igår.. hoppas du får bra svar på VC. Låter inge kul med lunginflammation. :crazy:

Lew: Låter som han ska ställa in den där kursen om det inte är i närheten. ;)

haha ja jag har sagt till honom att "älskling du vet att jag stöttar dig och att det är jätteroligt att du får möjlighet att gå de här kurserna, men under slutet på maj åker du fanimej ingenstans" ... typ ;)

Kursen är nere i Skåne nånstans tror jag, så det var ju inte direkt i närheten.. :) Även om nu kotte kommer tidigare så är jag inte så säker på att jag vill att han åker. Det beror på hur vi mår, hur allt funkar och framförallt p åvad det är för väder osv (dvs hur mycket jobb det är med hästarna)

Som notorisk tjuvläsare av er tråd och precis nyförlöst så vill jag bara säga att jag skulle hellre välja att sitta bredvid än att föda :D:angel:

Ursäkta min bitska ton.
Jag har nu kastat ut det förbannade garnet och bestämt mig för att sluta försöka vara en sån där kvinna som kan handarbeta- Jag kan inte det. Jag är hopplös. Har aldrig kunnat. inte ens när jag är så handikappad som nu och har "all tid i världen") kan jag. Så det så.

Det måste vara fruktansvärt att "sitta bredvid" på förlossningen för övrigt. :crazy: Jag skulle nog inte vilja sitta bredvid. Som födande är man ju som upptagen .....

Vissla: Tänkte på dig igår.. hoppas du får bra svar på VC. Låter inge kul med lunginflammation. :crazy:

Lew: Låter som han ska ställa in den där kursen om det inte är i närheten. ;)

Som notorisk tjuvläsare av er tråd och precis nyförlöst så vill jag bara säga att jag skulle hellre välja att sitta bredvid än att föda :D:angel:

Ska jag vara i ett förlossningsrum föredrar jag att föda tror jag. (har ett barn sen förut, och hade en "toppenförlossning" :angel: )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024