Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Det finns lite såna häromkring, kolla om du hittar något spännande och så kan jag åka och kika samt ta fler bilder om du vill? Är ju bara att du gör upp med säljaren om att skicka ifall det är nåt att ha. Jag gör ändå ingen nytta annars :)

Pruta? sex tusen kan man ju få en ny emmaljunga för? :o

Med tanke på hur snabbt de få vagnar som känner att passar in på vad vi vill ha säljs, så är det inte riktigt rätt läge att pruta :angel:

Vi har iofs ett stående erbjudande om att få låna en äldre vagn om vi vill, så det är väl inte tokpanik med att köpa iofs... hinner vi inte hitta den vagn vi vill ha till ett vettigt pris så kan vi alltid låna första tiden och köpa senare... men jag vill ju haaaaa! :o

Angående hjulen, kan man inte byta till hjulen ni vill ha även om det är en annan uppsättning monterade?

det vet jag faktiskt inte... har funderat på det men inte kollat närmare vilka hjul som passar på vilka, vad det kostar i såna fall osv.

*kl*
:eek: såg precis de inledande minutrarna på "en unge i..".... och slog av.
Shit.... jag blev helt skakis. :crazy:
Varför gör man ett sånt program där man lyfter fram liksom.. det värsta med massa läbbiga klipp/ljud, panikslagna kvinnor som har asont.... :crazy: usch det där törs jag inte se. :crazy:

Drar på Metallica och sätter mig i duschen istället. :angel:

en unge: hahaha ilken störtskön liten tant som sitter med på förlossningen hos det ena paret... :d missade om det är mamma eler mormor, men för jäkla söt i alla fall :)

ja har också funderat på att jäkla liv i början av programmen men det är verkligen inte så i resten av programmet sen.

OMG :eek:

Glöm det där jag sa om att det inte alls är skrikande och dramatik i programmet :crazy: Vad tusan håller barnmorskan på med som sliter och drar i nånting (sugklockan?) som lossnar hela tiden?

Nu är jag verkligen INTE sugen på några barn... :crazy:

låter som om det är ganska bra att jag missar "en unge i " - USA... de låter fruktansvärda :eek:

ja det är ju helt sjukt :eek: Vilka kontraster mot det svenska... visst kan det bli dramatiskt där med ibland, men verkligen inte en massa panik, skrikande, vrål och slitande...

Det känns lite som om kvinnorna blir igångsatta oavsett om bebisen är klar eller inte?
Jag vet ju inte förstås, men om man nu kommer in på bokad tid, de sticker hål på hinnorna så att vattnet går och sen får värkförstärkande dropp så att förlossningen ska sätta igång så kanske det inte är konstigt att det blir så galet?

Eller har jag en romantiserad bild av förlossningen, att det oftast sätter igång när bebis är redo att komma ut så att säga?

Eller har jag en romantiserad bild av förlossningen, att det oftast sätter igång när bebis är redo att komma ut så att säga?

Chanserna ökar väl att den bara ploppar ut då i alla fall...

Detta är helt otroligt och tämligen löjligt, men jag vaknade med galet ont i halsen imorse. Även maken har en ny svacka, trots att han fortfarande äter antibiotika. Har precis sovit ett par timmar med man och son (den senare går ju som tur är på dagis på fredagar så vi hade tre timmars kvalitetstid tillsammans i förmiddags. Ägnade dem åt att städa skafferiskåpen, ej klart ännu, men blir bra. Romantik på hög nivå. Funderade kort på att gå till sängs igen, men vi iddes liksom inte. :crazy:). Nu pimplar jag salviate och hoppas på det bästa. Tur att man köpte ett rejält lager med olika örtteer!

Åh, jag älskar Walles kommentar på familjen annorlunda när dotran tog hem killen hon dejtar. "Duue, höll hännena i böxficka, jag vann ett priis!" Och dialekten är ju helt underbar! :love:

:crazy: Läskigt program och ingenting de borde visa på vardags eftermiddagar kan jag tycka.... glad att jag duschade, jag blev lite nervös för programmet efter igår med de de där snitt-scenerna.... :crazy:

Nä Majola... inte igen! Nu får ni ta och krya på er tycker jag!

*kl*
Jag har gjort en pizzadeg..... :bow: jag är så lycklig så jag nästan gråter. Sist jag "bakade" var före jul, då gjorde jag fudge men Maken fick hjälpa mig med typ allt... nu kunde jag ta fram, slänga ihop degen och sätta undan grejerna efter mig.....! :bump:
Nu ligger jag på värmedynan i sängen och minsta rörelse gör att jag skriker rätt ut. Men jag har gjort en pizzadeg! och duschat inkl. hårtvätt vilket är en process eftersom jag kör balsammetoden - så det var det vääärt! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar