Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

*knapp*

Tappade en sked på diskbänken som fick Trollet att hoppa till och sparka mig så hårt på blåsan att jag kissade på mig... :cool:

I övrigt har jag fullt upp i helgen (och det börjar bra för fogarna är helt kras) - Idag ska jag göra ett hembesök, i morgon kommer mamma, pappa och systrarna och fikar, tills dess ska jag göra cheesecake (:d) och på söndag ska vi till ikea och köpa spjälsäng! :banana:
Får hoppas att jag inte hänger över en papperskorg där också som på gekås... :angel:

Och ja just det - hemgjord kinamat var beställd till helgen, vilken dag vet jag inte men jag ska alltså stå och göra vårrullar och kinagryta också. Sååå gott men där får sambo bannemig hjälpa till! :devil:

Haha.. Jaa, graviditeter är ju så glamourösa.. ;) visst är man sååå vacker och fräsch jämt?

Sjääälvklart är det så! ;)

---
Iiiiiih! Vilken härlig intervju på nyhetsmorgon! Akut kejsarsnitt - bedövningen tog inte!!! :eek: :eek: :eek:

Äh, det gör ont att föda... :o;)
uuusch...! :crazy: otäckt....

Kaktus: du kanske ska kolla uppom att få citodon. när man har så ont att det påverkar vad man gör och inte (tex. hoppar över mat..) behövs det nog hjälp...

Ett annat tips: Glidlakan!! halleluja! Jag köpte faktiskt ett sånt riktigt, ca 400kr inkl, frakt, fick hem det dan därpå, de var galet snabba! :bow: men man kan nog ha vanliga sidenlakan osså.. jag ville ha kanterna så jag inte skulle dratta ur sängen :p :o

I natt har jag premiärovit, vaknade som vanligt när jag skulle vända mig och tänkte "faaan..." men sen bara tjopp så var det gjort. Superskönt!! Men bäst av allt: är inte öm/trött/ond i höfterna .. inte förrän efter en halvtimme uppe i allafall. ;) Fortfarande ont bak i ryggen, underliv, bäcken, stel osv. men all form av lindring är ju heeelt underbar.

Micks: :D welcome to the clan.... fyy för att kissa på sig. Sånt som man inte tror ska hända en själv, iallafall inte jag. :p

Haha ja det är sant, en riktig gnällspik på tv alltså... :D ;)

Tack, tror jag! :D Lyckades knipa innan det blev katastrofmycket - jag får väl vara glad att jag bara behövde byta trosor och inte behövde torka golv... :angel:

Vad roligt att du tog hem och blev nöjd! :) det verkar som om det går bättre för dig nu, Klockis. Jag anar en mer positiv ton!

:rofl:
Haha, det är så ovärdigt att vara gravid :D

Klockan, tack för input!
Jag pratade faktiskt med en vän som jag vet har citodon hemma och skulle få några tabletter för fler ev smärttoppar. Jag ser det som ok eftersom jag ändå skulle fått det utskrivet av läkare om jag inte tackat nej (för att jag trodde att det fanns hemma...) Jag hoppas jag slipper fler som är så illa för nu är det mer normalont igen, men skulle det hända igen så har jag något att ta till och det känns tryggt att veta. När man väl har så ont känns det inte ens realistiskt att försöka ta sig till läkare.

Vad skönt med glidlakan och att kunna vända sig! Jag blir lite snål när det är så kort tid kvar och tänker att jag får stå ut...

Haha ja verkligen. Jag får kanske ha blöja på när vi åker till ikea! :D

Tipset om sidenlakan ska jag ta till mig förresten - tack för det, Klockan! :laugh: Jag har ju satin-påslakan som jag kan bädda med. Smidigt när man måste upp och kissa var och varannan timme om nätterna.

Kaktus:Vad bra att du fått tag på .... jag tänkte som du, att ta liksom när det är som värst. Förstår precis vad du menar, när man har så där ont alltså, då man kanske egentligen skulle behöva träffa en läkare så de FATTAR då tar man sig inte dit helt enkelt ...
Jag kommer ha glädje av lakanet även efteråt känner jag. jag hade ont jättelänge efteråt förra gången, hur hade du det sist? var det lika illa då och hur gick det efteråt?

DS: joo, tack! Det är helt sjukt vad skönt det är. Rullen är helt underbar. Inte bara för förflyttning utan att kunna sitta i!!! Just nu sitter jag vid bordet te.x och skriver på datorn ...! Jätteskönt... känns som jag fått en del av mitt liv tillbaka och de där sista veckorna som återstår känns inte oändliga längre.
Lite humor: varje gång jag har tagit mig samman och varit uppe och grejat har det i 99 % av fallen varit för att interagera, leka eller göra något med dottern. Således tror hon att allt jag gör handlar om henne. :love: Hon är sååå söt. Jag får nästan dåligt samvete när hon förvånat tittar på hur jag torkar bordet. Ser ut som hon tänker: "vad håller du på med mamma, det där är ju pappas jobb?" :D

Nu ni ska ni få se på en bild .....! :cool:

*KL*

realitycheck_512720509606ee67bdc601d3.jpg

Klocksters Reality Check! :bow:

Bilden till Vänster är från nu på morgonen - skitigt hår och tröööött på ögat.
Den andra bilden är livet i Rullen. Hur man tar sig till bordet för att hacka lök tillsammans med löken och kniven. :p Maken hade rätt kul åt mig. ;)

Du ser ju inte riktigt så sliten ut som jag föreställt mig i alla fall ;)

Tur att du är kvinna så du kan göra flera saker samtidigt i alla fall, annars hade det nog blivit jobbigt! Haha!

:p
Skönt att höra.

och jaa.. multitasking förmågan är på topp! :cool:

*kl*

Jag tror vår vagn ligger på posten och väntar idag!! :D

Fick en hemleverans igår (var ej hemma), och kunde inte för mitt liv komma på vad det var jag beställt :o Efter lite fundering kom jag fram till att det kanske var ett par kattgrejor, även om det var sjukt snabbt skickat av dem då...

Mailade polen idag och frågade om vår vagn var skickad ännu, och om det fanns tracking number. Helt övertygad om att den inte var skickad ännu :p
Bra överraskning! :D

(och om jag nu har fel lär jag ligga och böla resten av kvällen - sådana besvikelser är mer än vad mina hormoner klarar av :p )

Ja, men det är ju så, sjukt att ha för ont för att ta sig iväg. Lite skrämmande faktiskt.
Jag hade inte alls såhär illa förra gången. Då klarade jag att jobba hela tiden ut och jag red fram till v 30, efter det började det krångla lite så att jag la av. Då var det mer att jag inte fixade att gå i backar osv, men så länge jag undvek sånt och inte dammsög så höll det sig i schack. Återhämtningen efter förlossningen var därför rätt snabb, dock förstår jag nu att vissa problem under promenader och liknande nog var fogrelaterat.

Jag har hoppats på att det efter förlossningen inom ett par veckor är så att jag slipper kryckor och kan vända mig utan problem i sängen, men det kanske är naivt att tro det?

Ang bilderna så tycker jag att du på första bilden har vilken morgonfrisyr som helst (säger nog mest om mig själv...) och på anda multitaskingbilden ser du ju riktigt fräsch ut :D Vad skönt att rullen kunnat ge dig lite livskvalité tillbaka, det glädjer mig verkligen! Mysiga kommentarer från dottern också, kan tänka mig att det gör mycket för ens hjärta att kunna vara mer med henne :)

En Tako jumper green :)
Vi bestämde oss dessutom för att beställa från polen, så jag tror kostnaden totalt slutade på 3000 kr för vagn med ligg/sittdel, babyskydd, tror åkpåse ingår, samt paraply.
I svergie kostar den runt 5000 och jag fick aldrig något svar på om paraplyet ingick eller om det gick att köpa till...
(jag vill inte säga att vi är snåla - men jag är tusan så ekonomisk ibland haha :D)

tako_jx_gt_green_blak0.jpg

Håller med kaktusen, första bilden är ju vilken morgonfrisyr som helst ;) Andra bilden ser du pigg och fräsch ut på :)

Snygg vagn! :love: (äääääälskar limegrönt!)

Klockan: Håller med de andra, morgonfrillan har jag också, med tillhörande virvlar som är ett rent helsike att få ordning på! Och jag tycker du ser pigg och fräsch ut på bild två - och riktigt pirat-bad-ass med kniven i munnen du... ;) :D

Jag har EXPLODERAT! :eek:
8497662562_cd7c2c37e5.jpg

8497662748_870efe9e0a.jpg

(och jag gillar mitt "nya" hår! :love:)

Oj ja, vad du har förändrats! Tror jag. haha
Annan hårfärg och kortare hår? (ja, jag vet, du skrev för inte så längesen men mitt minne är sämre än sämst numera :o )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2