Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Låter som jag missade nåt idag, med en unge alltså... jag/vi ade främmande och jag sitter så pass bra i rullstoln att jag kunde sitta med vid bordet i nästan två timmar...! Så himla skönt...... ont gör det men det gör inte ondare än när jag ligger så.....

Dessutom har jag lagat mat!! eller pja, hackat lök och skurit grytbitar v en lammbog. men jag kunde ta fram och hantera allt själv. :bow: Dottern är helt: :eek: över att jag GÖR saker. ;) hittils har all tid som jag varit uppe ägnats åt att leka med henne. ;)

Appropå Hårresande saker så har jag fått plocka strån från hakan. :crazy: har hört nå rykten om att det beror på testosteron-producenten som ligger och skvalpar där inne. ;) magen däremot är slät och fin. :p

Blir faktiskt lite tårögd av att läsa att du blir så hjälpt och är i så positiv anda! Härligt o höra klockan! :banan:

Det är galet vad skönt det är. jag har inte riktigt "fattat" vad dåligt jag "gått"...varje steg har krävt 100 % fokus. .. jag kunde inte föreställa mig att det kunde innebära en sån frihet, ändå kan jag ju liksom "bara" åka runt här på nedervåningen... ;)

Det enda som retar mig är att jag har svårt att ta med mg saker, benen lutar lite för mycket för att jag kan åka med nåt i knäet och jag "kör" ju med händerna. men jag stuvar både här och där så går det...!;)
(och dottern har blivit proffs på att luta sig och hålla i! :love: )

Vad roligt att du är ute och "knallar" :D Jag är så sugen på att kalla din rulle för Räser :p Du får sätta små hakar här och där så du kan hänga fast saker.

Kommer du upp tillräckligt högt för att nå saker så du kan roa dig med t.ex matlagning och lite sånt där? Det är ju ett sjysst tidsfördriv :)

Kl

Jag är i farten med att försöka boka bord på Norra Brunn Comedy med målet "innan förlossningen" :p Måns Möller kommer nästa helg och det hade ju varit fantastiskt kul att se men jag antar att det redan är fullt. Ska försöka få en plats för mig och Alex i alla fall. Finaste lillebrorsan har köpt en stand up-middag (3-rätters :love: ) i julklapp till oss och jag är såååå sugen så jag hoppas innerligt att det finns plats när Måns är där, annars är frågan om man ska gå när det är några man inte känner till eller vänta. Väntar man för länge och får ett lite besvärligt barn som inte går att ta med sig eller lämna bort är ju risken att värdebeviset går ut...

Jag blir också så glad över att läsa att det funkar så bra med rullen!
Var glad att du hade anledning att missa det :)

Jag kan ju resa mig upp så jag når ju "allt"- bänkarna i köket är höga men vi har ett litet "frukostbord" som är helt perfekt. det är rätt litet i köket också så det går smidigt ..! :)

Ang. Norra Brunn så skulle jag passa på nu innan. :)
Finns ju inget som säger att bebis inte kan hänga på eller vara med någon hugad barnvakt men jag skulle passa på nu om jag var ni. ;)

Men klockis, du kan ju baka sockerkaka då ju! :bump:

Jo, jag ska försöka få antingen nu nästa helg eller så 14 mars. Senare än så vågar jag nog inte boka upp mig idag.. Undrar om förlossning skulle vara giltigt att omboka för...

Sorry! :o har varit sugen på sockerkaka i flera dagar.

Dags för ny realitybild snart, jag har inte tvättat och borstat håret på flera dagar. Dock är jag inte suuuuperseg idag som jag var sist. Mest bara jävligt mycket ryggont så jag blir helt svettig. Kanske räcker med svettlackande panna?

Jag brukar smygläsa er tråd (bebissjuk - jag?!) och jag blir så himla glad att läsa att du fått hjälpmedel, så himla skönt för dig :love:

Lycka till allihopa :) :bump:

:D jag är ruskigt sugen också, men jag har "råkat" lite vit choklad idag, :angel:
men det var ett himla bra tips! jag älskar att baka, har liksom inte hunnit dit i tanken än bara. ;)

Kommer en kul reality bild på mig i morgon, ska dunka igång datorn för ändamålet. Eller är det nån som kan tipsa mig om hur jag får ut bilder på nätet på paddan och sen får fram adressen?

Jag har haft funderingar på att lära mig baka crossianter. Det är ju inte helt enkelt att lyckas med degen vad jag förstår så det är säkert ett lagom projekt. Gott är det med. Litet tips sådär.

Är det inte såna som man måste kavla typ 100 ggr? När jag skulle göra piroger igår fick jag värsta sammandragningarna av kavlingen, tror jag passar på croissanter.

Ang. halsbrännetabletter:

Jag vet inte riktigt vilka receptfria sorter som finns här, men vår läkare hade sagt att hans fru hade väldigt problem under graviditeten (hon var gravid med andra barnet under min förra graviditet) och då hade han gått igenom hela marknaden men inte hittat något som verkligen var testat och godkänt för gravida. Och han rekommenderar ingenting som inte är helt säkert.

Som plåster på såren hade han dock också sagt att han har en väldigt bra ultraljudsmaskin så om vi vill gör han ett extra köns-ul ifall min gyn inte lyckas se könet vid nästa ul. ;)

:D Det blir nåt för framtiden med andra ord! Vispa ihop en sockerkakssmet kan jag nog klara av men inga större grejer ...

Lite halvhumor- testade att "gå" till toaletten (dv.s hasa lite lätt bakåtlutad med ena foten på släp... :eek:). Johans kommentar: "Tycker inte du ska prova nåt mer förrän... typ i mitten på April eller nåt.."
:o
Helt sjukt hur det kan bli. Lill-Prinsen är det då fullaste farten på. är så nyfiken på vad det är för en person... :love:

Kl

Bord bokat på Norra Brunn 1/3 kl 19! Tadaa! En sista dejt på tu man hand innan bebben :)

har du ingen kontakt i Sve. som kan skicka Novalucol till dig?
De är mina räddare i nöden både förra grav. och den här...

DS: härligt! :bump:kul med en dejt.

Du, jag efterlyser din reality-bild som du lovade för länge sedan :p du ligger efter!

Jag var och handlade frukost nyss och såg i spegeln i hissen på vägen HEM (!!!) hur jag såg ut. För stor stickad tröja (mammas från när hon var på tjocken), flottigt hår, säckiga mjukisar och detta toppades med ett par Magnum Elite-kängor som börjar bli dags att pensionera. Jag får ju skämmas! Nu ska jag väga upp det med en tur till duschen OCH fiffa till ögonbrynen innan jag äter frukost! Som sagt, hade jag varit i ditt skick hade jag sett för**** ut konstant... Nä, det dåliga samvetet gentemot mig själv kallar. Dusch, ögonbrynstillfixning och sen frukost, innan jag gör ett ryck med hemmet så det inte sunkar till sig igen!

Och just det, bilden. Måste nästan väga upp med en efter-bild sen också där jag kan känna mig lite fin.

blogger-image-1363971488.jpg

:love: skönt med en "riktig" människa. :bow: inte för att man är mindre riktig när man är på snyggsidan men så där ser vi alla ut då och då. ;) Myströja förresten!

Ja, "jag ska bara"... ;) kommer lite senare
jag är lite avis på erat hårfixande, jag vågar inte färga håret, men nu har jag klickat hem en massa lull-lull från yves-rocher. jag har ju fått en stol till duschen så nu är det Klockans-Lilla-Spa på G... :p

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar