Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

citodon är ingen fara med att ta, så har du hemma så ta en och prova i alla fall tycker jag.

Jag fick citodon när jag hade tandvärken från helvetet i början av grav.

Men vad tusan...

Nun är den ömma modern och gossebarnet kryat på sig kom min man hem från jobbet med feber igår!

Hör det här till dem där sakerna som ingen berättar innan man får barn. Vi är inne på tredje veckans sjukdom nu! I mitt tidigare arbetsliv har jag varit sjukskriven en gång - det var efter skrapningen - och ätit antibiotika en gång. Min man har ungefär samma sjukdomshistoria. Vi hade liksom inbillat oss att vi har ett absolut intakt och oantastligt immunförsvar. Jo eller hur...

Det ska inte vara någon fara för barn/grav. du kan gå till en vanlig läkare och få utskrivet också... testa. plåga inte dig själv i onödan. <3

Vi har en snorig och hostig onge också. :-/ Hörde nån läkare på nyhetsmorgon som surrade om attsmå barn (under 5) kan ha 7-8 olika infektioner på ett år.... :crazy:

En gång i månaden sa vår barnläkare när jag frågade. Eller varannan vecka om de går på dagis eller på annat vis träffar mycket barn. Detta gällde dock under vinterhalvåret, från och med april bör det bli mycket bättre. Vi snittar väl på varannan var tredje vecka för närvarande och längtar efter våren!

Jag har också hört siffran 12 om året, med betoning på vinterhalvåret. Jag vågar knappt säga det, men vi har klarat oss oförskämt bra hela familjen, än så länge ska nog tilläggas.

Nu hörde jag att Skansen fått björnungar, mysigt! När bebis är ute och jag kan gå igen ska vi till Skansen och titta :)

Klockan och lew, tack för omtanken! Jag ska nog leta och se om vi har några kvar hemma då jag har minst lika ont idag och inte har sovit i natt. Lite som att jag önskar BM igår lite smärta också, eller iaf en lektion om patientbemötande och hur foglossning ter sig.

Börjat piggna till en aning... igår sov jag till kl 14. Vaknade tidigt idag men somnade snabbt om på soffan och sov till nu, tog en järntablett när jag vaknade första gången och en kvart senare låg jag på toalettgolvet och trodde jag skulle kräkas... :crazy: Gjorde inte det och nu har magen lugnat sig men jag tror inte min mage gillar niferex... :crazy: :cool:

Hoppas ni andra sjuklingar mår bättre nu!

Jag är för en gångs skull frisk! *peppar peppar* :D

Förutom en halsbränna som jävlats nå hysteriskt det senaste dygnet har jag varit riktigt pigg och fräsch :)

Tycker det blir värre av socker (typiskt med mina sötsaks-cravings) och är ständigt megatörstig och kan inte dricka min älskade saft jag dricker ständigt :( vatten smakar för tillfället uggel för jag har en bismak i munnen som vägrar gå bort.. Vettefan vad jag ska släcka törsten med :/

Fun light!

Antar att där är något annorlunda sötningsmedel i - men det fungerar finfint för mig. :D (dricka bob's saft är inte alls lika gott, och halsbrännan kommer oftast som ett brev på posten dessutom)

Jag har haft dille på såna lättdrycks-boxar man blandar 1+4.. Dricker ca 1-2 liter om dagen :p ska prova fun light ist! :)

Jag tycker att kallt eller fesljummet fruktte (alltså gjort på bara frukt och inget riktigt te i) funkar rätt ok om man vill undvika både socker och sötningsmedel.

Micks, hade missat att du också var dålig. Krya på dig!

Jag föredrar faktiskt vanligt kranvatten framför saft och lättdrycker osv... mjölk är sjukt gott till middagen (är laktosintolerant och passar på att dricka det nu när jag plötsligt kan!) men annars är det i princip bara vatten för min del... saft är för sliskigt, och då blandar jag ändå väldigt svagt. Fun light gillar jag inte alls.. :angel:

Jag gav maken i uppdrag att fråga om lämplig hjälp mot halsbränna när han var hos doktorn idag (vi har samma läkare och det är dessutom en vän till familjen, så han känner ju mig väl också).

Fick tillbaka att det just inte fanns något att göra, förutom att äta havregrynsgröt. Min man hade sagt att det är ett av mina grundnäringsmedel och fick då tipset att det kunde funka bättre utan mjölk till. :eek: Jag hade i förra graviditeten inga direkta problem men tipsade andra om att äta några mandlar. Det verkar hjälpa många (mig inte alls för närvarande tyvärr).

Annars hittade jag följande tips på Internet:
-undvika stora måltider
-undvika fet, stark mat
-undvika sötsaker
-undvika kolsyrad dryck och kaffe
-äta havregryn och mandlar
-sova med höjd huvudända på sängen

Eftersom min hemska halsbränna kom nu när jag var sjuk och i princip inte ätit alls, bara druckit te eller avslagen cola, inget kaffe eller sötsaker, men massor med kuddar i sängen pga snuva och hosta så kändes det lite som ett skämt.

Nu när jag kommit igång och äter igen så har det blivit bättre.

Fast har inte ni halsbrännetabletter i Tyskland? Det botar ju inte halsbrännan, men lindrar symptomen och det är ju tillfälligt under graviditeten. Jag skulle aldrig sova om inte jag tog mina Galieve Peppermint innan jag går och sover.

Har insett att stark mat är absolut förbjudet, sött och fett går i mindre mängder, men jag får liksom inte vara mätt när jag går och lägger mig (kan inte vara hungrig heller, men absolut inte känna mig mätt).
Skönt att det blivit bättre för dig nu iaf :)

Jo, det var ju det jag hade tänkt mig, eftersom ni har pratat om dem, men om ens läkare säger att man ska låta bli så gör man ju gärna det... De kanske är annorlunda mot i Sverige? :confused:

Nu har det ju som tur är blivit bättre så jag förtsätter väl med min havregrynsgröt och mandlar helt enkelt.

Lägger till: undvik att böja dig ner.

Jag hade för första gången problem med halsbränna igår och det kom av att jag böjde mig ner massor med gånger under dagen i samband med städning. Idag är det borta.

kl

men vad tusan... amerikansk variant av en unge i minuten i dag :( erkar tramsigt redan i inledningen.

lägger till - undvik stekt mat!

halsbrännetabletter osv botar ju inte halsbrännan, men det lindrar.

Gaviscon, samarin, ovalucol och rennie finns här hos mig... :angel: Rennie fungerar snabbt men sitter inte i så länge, samarin är en rejäl livräddare och novalucol tar jag till natten. Gaviscon var så äckligt så det kan jag inte med.

Amerikanska realityprogram är ofta tramsiga. Gillade dock hon som inte nådde mobilen. Såg ut ungefär som jag känner mig. Det är ju inte för inte som jag får hjälp att resa mig från soffan nu och då...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar