Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Riktig människa var det ja... :p undrar hur Alex kan tycka om mig (och vilja ta i mig) när jag ser ut som jag gör. Nu har jag i alla fall duschat och påbörjat ögonbrynen. Behöver lite betänketid för att se hur jag ska ställa tillrätta oredan jag skapade med mina stackars ögonbryn. Jag har knappt rört en pincett på.. Eh.. Massa månader är det i alla fall. I värsta fall får jag väl ta och köpa smink och lära mig sminka dem fina till middagen nästa helg! :rofl:

Mysigt med spa! :)

Ang. halsbrännetabletter:

Jag vet inte riktigt vilka receptfria sorter som finns här, men vår läkare hade sagt att hans fru hade väldigt problem under graviditeten (hon var gravid med andra barnet under min förra graviditet) och då hade han gått igenom hela marknaden men inte hittat något som verkligen var testat och godkänt för gravida. Och han rekommenderar ingenting som inte är helt säkert.

Som plåster på såren hade han dock också sagt att han har en väldigt bra ultraljudsmaskin så om vi vill gör han ett extra köns-ul ifall min gyn inte lyckas se könet vid nästa ul. ;)

Kanske nån kan skicka lite till dig här hemifrån? Bara säg till om du vill ha hjälp med det så kan jag göra det - halsbränna är fördjävligt!

Klockan - Åh vad härligt att du kan vara så aktiv!! :banana:

Jag gillar att känna mig fräsch och de få tillfällena jag tar mig ut nu så gör jag mig lite i ordning. Då känner jag mig piggare och sist när jag var och hälsade på jobbet fick jag en massa kommentarer om att jag såg så pigg och fräsch ut och då kände jag mig genast mycket bättre :D En liten tanke om hur sliten jag var innan jag gick hem for igenom huvudet, men den puttade jag snabbt bort och gottade mig i komplimangerna istället ;). Hemma sunkar jag dock runt i mjukisar och en tröja som är mjuk, udda strumpor osv, mindre bra när man får oväntat besök som igår...

Jag är också glad idag, mina fogar är snällare och bara normalonda igen och det är skönt!

Härligt med mini-spa klockan!

Vet ni förresten om det är "en unge USA" idag också?

Jo, jag gillar också att känna mig fräsch men jag orkar inte bry mig när jag inte riktigt ser hur illa det är (läs: studerar mig inte i spegeln). Nu har jag i alla fall snyggat till mig något, fortfarande med mjukisarna på som inte är gjorda för magar som denna så de veckar sig ovanligt fult. Hade funderingar på en kjol men jag kände att jag snart ska ut i kylan med voff så då var det lite onödigt.

Samtidigt undrade jag vem jag försökte lura när jag började knäppa bilder på mig själv, haha. 511 bilder senare så fick jag en där jag tittar in i kameran, inte är suddig osv men det innebär inte att jag blev särskilt nöjd, haha. Svårt att ta bilder på sig själv. Har nog lagt dit lite överhull också tror jag. Syns lite i ansiktet om man tittar ordentligt så jag får försöka se över hur mycket jag stoppar i mig med lite mer kritiska ögon så det inte blir övermäktigt många sådana som man inte orkar ta tag i sen. Kommer fortfarande i mina vanliga jeans dock så än är det ingen katastrof :)

Och ja, det är usa-varianten av en unge idag.

blogger-image--485477310.jpg

Ur dagens avsnitt av En unge i minuten - USA
Brittisk dokumentärserie från 2010. Säsong 1. Avsnitt 3 av 8. Efter att ha blivit inseminerade från två olika donatorer frågar sig Rochelle och Corene om deras tvillingar har en eller två pappor. Paret Cortney och Rich får en jobbig förlossning

Låter ju lovande... :grin:

Hörni, om serien är brittisk... varför står det att det är i USA då? :confused:

Jag skulle gissa att orginalet av programmet är britttiskt, och att USA och Sverige köpt in konceptet bara - därav är det en brittisk serie? Kanske...? :p

Den svenska säsongen är nog slut och så fortsätter de direkt med den amerikanska. Jag tycker de ska visa alla svenska säsonger istället!

Aaah, men det låter ju ganska logiskt ändå! :idea:

Jag vill också se fler svenska avsnitt... :(

Var med om det sjukaste hormonknäppen ever igår!

Hittade en smula rostad lök på A's bröst igår (eftersom jag hade ätit i sängen :angel: ) och drog till med ett dåligt skämt om att han var "lökig" och börjar själv RÅ-GARVA.. Asså sådär så man verkligen inte kan sluta! Mitt i allt börjar det verkligen spruta tårar som om jag störtbölade och helt plötsligt visste jag inte om jag var ledsen och grät el skrattade! Det var verkligen inte sådär att tårarna rann lite för man skrattade så hårt utan verkligen krokodil-på-begravning-tårar :o

Helt sjukt!

Andreas tittade mest på mig som jag var dum i huvudet och fnissade inte ens åt mitt otroligt roliga lök-skämt ;)

usch ja det där händer mig med ibland... sist kunde jag inte ens tänka på "vad det nu var" utan att börja fnittra okontrollerat igen. :o

*kl*

Majola har poopcorn! Lidl har amerikanska varor den här veckan, så jag passade på och köpte två trepack.

Det har du rätt i... Jag tar och poppar en påse ändå, det gör säkert mina fingrar smidigare...

DS: Tror faktiskt inte tat jag kommer att äta upp de sex påsarna under graviditeten. Men man vill ju vara på den säkra sidan.

Har världens hungrigaste dag idag! Min man är helt förstörd och tror att vi kommer att gå i personlig konkurs för att jag äter så mycket. Jag tror att det kommer att gå över innan dess. :D

Så länge du poppar och inte poopar ;)

Personlig konkurs låter obra, men jag tror också att det är övergående. Jag har haft två väldigt ohyggliga dagar, eller igår hade jag för ont för att tycka att det var värt att ta mig ner för trappan för att ordna lunch, så den uteblev och idag åt jag lunch, men var sen inte hungrig till middag då istället så jag åt lite sallad bara för att få i mig något.

Poop-corn... :D
Tror jag gör mig lite popcorn till eftermiddagsfika i morgon om vågen fortfarande står still. :p
Besvärligt medmpersonlig KK också.. hm... viss risk att vi ligger i farozoonen också, jag nätshoppar en del... :angel:

Kaktusen- ajajaj.... :crazy: provade du citodon..? tänk att det kan göra så ont att vänta barn...

Jag var på väg, men insåg att de nog var utgångna och därför utrensade och inlämnade till Apoteket, så jag fick mig ett antiklimax till...

Jag älskar nätshopping nu när man är så orolig, att tom shoppa apotekssaker på nätet är ju kanon!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2