Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Vagnplatserna är ju detsamma som rullstolsplatser, det måste ni väl ha?

Många av bussarna här är ju väldigt nya så det är ju lite vadderat runt och rejäla spännen man kan knäppa fast vagnen i. Dock kör de som skållade troll här med. Jag är ofta livrädd när de drar iväg på E18 och hela bussen vinglar :eek:

Jag blir faktiskt osäker på det... jag har rejäla problem att ta mig uppför/nedför trappen in i bussen många gånger så jag vete tusan, men har ju inte tittat efter det som sagt.

Den andra sortens buss är lättare att ta sig in i, men gången är så jäkla trång att man stöter i vartenda säte på väg bakåt i bussen.

Hm, ja då kanske ni inte har någon sådan... Som sagt, du får ta och kolla eller ringa till de som kör och fråga hur man går tillväga :)

Kl
Nu hittade jag en onlinebutik som säljer bas till Brio Primo (högre prisklass än så går jag inte med tanke på hur lite jag kör bil, det känns inte värt alls) och basen där gick på knappt 700:-. Ligger dessutom på sveavägen så det är inte så långt härifrån och borde gå snabbt att hämta alternativt skicka. De hade även själva bilstolen för 900:- men den var slut på lager och inkommer preliminärt den 15/3. Det vet jag inte om jag vågar vänta på...

Här har det varit en livad morgon..

Vaknade av att det ringde hysteriskt på dörren så fick kasta mig upp och dra på mig en onepiece.. Då hade tantan bredvid gått och trillat i trapphuset och tog sig inte upp.. Och vi fick inte upp henne heller (förtvivlad och inte helt samarbetsvillig dödvikt på 110kg+)

Slutade med att vi fick ringa räddningstjänsten.. Där stod jag nyvaken, håret på ända i min onepiece (nånsin sett en gravid i onepiece? :D) när det väller in snygga brandmän.. :rofl:
Det slutade iaf bra och hon är på plats i sin lägenhet igen nu :)

Vi köpte en acta graco sweetpeace gunga igår, skickade pappa att hämta den sålänge (blocketköp) och han ringde efteråt och var helt lyrisk över alla funktioner och finesser :D sen sa han med allvarlig röst "det finns ett problem med den... Där är en BLÅ blomma på den!"
Tönt :rofl:

Haha! Vilket uppvaknande!

Blå blomma? Det var i alla fall en blomma och ingen bil, doh! ;)

Såg nån video på tuben med reklam för sweetpeacen och inte nog med att den är gjord i "mjuka färgval" för att skona bebisens intryck så är den designad i bra färger för att inte störa dem nyblivna mammans omsorgsfullt inredda hem :angel:

Ikväll är det återigen husvisning! :bump:

Såg nån video på tuben med reklam för sweetpeacen och inte nog med att den är gjord i "mjuka färgval" för att skona bebisens intryck så är den designad i bra färger för att inte störa dem nyblivna mammans omsorgsfullt inredda hem :angel:

Ikväll är det återigen husvisning! :bump:

Hahaha ja det måste ju bara vara ett amerikanst påfund? ;)
Hoppas ni överlever den blå blomman, anars får ni väl sätta ett klistermärke över :)

Måste också bara säga att jag blir så glad när jag läser om era tokigheter här i tråden med trosor i toan och gravidmagar i onepieces... det gör vardagen lite lättare när man kan få sig ett litet fniss emellanåt :)

Fast jag måste faktiskt säga att sambon har varit helt suverän på att hålla mitt humör uppe nu de senaste dagarna när han har varit ledig från jobb, så härligt att kunna umgås lite och bara vara hemma tillsammans och skratta och tramsa runt utan att ha en massa måsten och ärenden.

Tack lew :)

kl
Haha, vad lurad man kan bli. Jag har ju stirrat mig blind på brio primo (vad jag har läst är det en gammal beprövad modell) då den ligger bra i pris. Axkid, som jag också läst gott om bl.a som bästa budgetalternativ ligger något högre. Kollar man däremot på basen till de båda finner man att Axkid har billigare bas vilket gör att man sparar in hundralappar på det. Dessutom fann jag att stället som sålde den till bra pris inklusive bas hade fri frakt när man handlar för minst 1000:-. Tror mitt val är gjort faktiskt ;)

Nej, vilken besvikelse! :(

Klockan och Kaktus: leker era barn med fingerfärg? Funderar på att röra ihop lite fingerfärg imorgon men vet inte om jag törs... :crazy:

Jag har satt min dotter i badkaret (utan vatten ;)) med papper och fingerfärg några gånger och det har varit succé :D och bara att tappa upp ett bad efter kladdorgien och så blev det rent igen. Nu var det dock länge sen.

Klockan, jag förstår verkligen att du har det tungt och att motgångar blir jäkligt tuffa. Jag blir dock glad över att du vill stanna kvar, jag gillar dig och det är helt ok att ha dåliga eller riktigt urusla dagar.

KL
Jag fick lite panik igår kväll när jag insåg att jag hade slut på halsbrännetabletter :eek: Blev väldigt glad över att jag inte ätit något alls på kvällen och hoppades därför på att få sova och det gick turligt nog bra. Idag ska jag köpa hem mer igen, det är ju mina livräddare!

Neeeej!! Det var ju det jag glömde köpa på apoteket i går! :crazy:
Två påsar samarin har jag kvar, det räcker nog inte så långt...

Håller med Lew, jag älskar alla roliga tok-anekdoter!

... dreglar ni när ni sover? :o Jag vaknade i en liten pöl nyss, inte första gången, ovärdigt... :o :p

Tack för att ni inte sparkade ut mig för mitt sur-utspel igår... fast jag blir nästan sugen på att ge Apollo en känga för gnäll om bebiskräk och nattvak. :D OB betalningen kommer, vänta du, snart får du ett nöjt leende från henne... :love:

*KL*
Igår i min jakt på information och hopp (ju mer jag läser desto mer börjar jag förstå att det finns en enorm okunskap om foglossning...) stötte jag på en tidningsartikel där det jag är rädd för hänt. En kvinna med jättesvår foglossning och som "pajade" på förlossningen ... hon sitter fortfarande i rullstol - nio år senare, :crazy:
Alltså när jag känner hur bäckenet åker ur led lite hit och dit och sen tillbaka igen, för att jag typ kliver på en mattkant (vi har kastat ut alla mattor nu).

Min älskade man (!) - har ringt och varit lite arg på min BM och spec. mödra som bara fokuserat på bebisen och graviditeten och inte på mig och min hälsa. (jag har ingen glöd kvar att slåss för/ifrågasätta nåt längre...)

BM hade tydligen avslöjat att hon under 26 år (!!!!) aldrig varit med om någon som varit så dålig som jag .... :o - och hon höll med Maken om att det borde ske en extern riskedömning för Min hälsas skull....så det håller hon på och kollar upp nu tydligen, hon var inne på att en ortoped borde göra en riskbedömning.

PUST!

Jag är såå tacksam att J ringde "åt" mig. :o jag har träffat så många puckon i sjukvården att jag liksom "gett upp"- det är ingen ide man säger nåt, typ. framförallt är jag så slut just nu, slut på gnista,..

Ja jag såg det med när jag satt och jämförde. Jag klickade hem en, nästan 1300:- fattigare men det var ju ändå billigt i förhållande till andra stolar och framför allt i förhållande till allt möjligt annat man ska ha. Det känns faktiskt helt okej ändå och som sagt, jag åker inte så mycket bil idag och räknar med att det kommer vara ganska stilla på den fronten närmaste tiden. Det sägs ju att man inte ska åka så långt i bil med bebisar också. Det går ju ändå bra mycket kollektivtrafik här och vi bor så pass nära stan att det inte är några problem att ta sig någonstans. Den med grå detaljer ser ut att matcha min bilklädsel himla bra dessutom :D

De mest akuta inköpen är klara. Det saknas en säng men det hade tydligen Alex en i sin familj som vi kunde ta vad det lät som så det är väl bara att åka och hämta den någon dag, var den nu finns. Skönt att det minskar på inköpslistan, särskilt när det är de dyraste grejerna som är avbockade :)

Åh vad bra att maken kunde sätta sig ner och ringa lite, sånt är verkligen guld värt när man själv inte orkar mer! :bow:

Ja det är kanske lite sent påtänkt av dem att börja tänka på dig först NU, men bättre sent än aldrig kanske...? Hoppas verkligen att du får den bästa hjälp som bara finns och att det "går över" fort när bebben är ute.. (önska kan man väl alltid i alla fall?)

Jag tror också att det är det som är lite svårt att sätta sig in i, hur jäkla dålig du faktiskt är. Rullstol är jättebra att man kan få låna och använda, men utan att verkligen vara där och se dig, kanske till och med uppleva hur du har det, så är det nog svårt att inse hur pass påverkad hela er familj blir av det. Att BM aldrig träffat på någon som har haft det så illa som du sätter ju faktiskt en del perspektiv på det hela. Det gav i alla fall mig en ny syn på dina problem, även om jag inte på något sätt misstrott dig innan.

Men fy! :eek: Kanske är det bättre med snitt ändå för att undvika att det blir samma för dig? Eller är det onödigt mycket risker med det i förhållande till eventuella men efter vaginal förlossning?

Hoppas innerligt att de kommer på någon lösning som gör att det inte blir värre än nödvändigt. Synd att man inte kan trolla ut barnen... Det är ju lite pest eller kolera-varning på det där.

Det gav mig lite perspektiv också. :o
Alltså jag har inte tänkt så mycket "för egen del" annat än efter FL liksom....jag är jättedålig på att ställa krav på sjukvården. :o

Jamen det är inte så konstigt, man litar ju liksom på att man blir erbjuden den hjälp som finns... tyvärr.

Men precis. Det gäller kanske att ha lite mål i mun om man liksom inte kommer in på sjukan med armen i en burk vid sidan av liksom.... :crazy:

Det är nog bäst att säga till då också, annars börjar de väl med att fråga om man har feber, om man röker och om man verkligen inte provat att ta en alvedon för att se om det går över? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar