Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Laddaren ska i när det väl är dax.
Purelan glömde jag sist jag var på apoteket så det står för tillfället på inköpslistan i stället för med till bb listan.

Räknade lite snabbt igen och kom fram till 23 men misstänker där är nått vi glömt/förträngt :D

Jag tycker det här med SD/värkar är skitsvårt.. "Ring om dom gör ont el du får tryck neråt" jovisst.. Men vad är ont? Idag har dom tagit riktigt "hårt".. Men vet inte om jag kan kalla det ont! Fick en slags kramp i ryggen nu i samband med en SD som jag nog kan kalla "ont" men är mer obehag ffa..

Det som är jobbigast är väl eg att det känns som jag ska kissa på mig vid varje SD.. Men det är ju en annan smärta..

Är ju ganska smärttålig med och van vid krämpor så frågan är hur "ont" ska man ha innan det är värt o reagera? Suck på sånna här individuella frågeställningar och tankar ingen eg kan svara på endå :p

Alla har dessutom olika smärttrösklar. Ännu ett dilemma. Jag har inte brytt mig om att ringa pga mina "ont" då jag tänker att ja men först går väl slempropp och vatten och sen kommer bebis :idea: Alternativt väntar jag tills jag känner tydliga, jämna intervaller men då är jag ändå i v. 35 så jag vet inte ens om de gör så mycket för att stoppa förlossningen?

Skulle köra på "ring om du är orolig" :)

Jag har väl också tänkt så.. Lär ju märka om dom är påväg :p men samtigt är jag ju bara i v28..

Jag skulle nog be om exempel på hur och var det ska kännas för att man ska börja fundera på om det är på g... Tryck neråt, mer eller mindre ont i ryggen och sd skulle jag nog ringa om. I kombination alltså.

Jag har bara sd om jag lyfter något, vrider på mig eller reser mig för snabbt, går för fort, går intrampande osv. Inte regelbundet och inte så ihållande längre, tidigare höll de i sig i ca en minut, nu har jag lugnat ner min vardag och de håller sig på runt 20-30 s. "som det ska vara". Är också i v 28.

Världens bästa salva att ha på ömma och såriga bröstvårtor. Ganska dyr i förhållande till den ytte pytte lilla tuben, men dryg och den hjälper verkligen. Finns på apoteket.

Det är svårt det där med tanke på att alla är olika. Men min erfarenhet är att när det väl sätter igång då tvekar man inte längre då bara vet man, alltså mer ont än något annat innan. Bra förklaring, eller inte ;)

På danderyd höjer de bröstmjölken till skyarna. Perfekt till såriga bröstvårtor och röda rumpor sägs det. Jag har hittills bara använt mjölken till torra bröstvårtor och det funkar den prima till :p

Purelan är guld värt. men jag har kvar sen förra gången, så det beöver inte gå så mycket. när tuttarna väl var inkörda räckte mjölken bra. :)

Håller med klockan helt. Mjölk funkar när tuttarna har vant sig men i början tyckte jag purelan gjorde mer nytta. Den ger liksom en skyddande hinna.

Tror att det faktiskt är ullfett. Det är nämligen ren lanolin i tuben. Vart köper du det?

Ja det var det jag såg och tänkte jag ska kolla upp det lite... Har ett par olika ställen jag beställer från när jag gör salvor, krämer osv så jag ska kika om de har. Kan meddela här sen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III