Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Hihi, praktiskt! Så länge inget skvimpar ut iaf.

Kl
Här är en till som inte kan sova länge på morgonen. Vid 5-tiden gör bäcken och axlar för ont. Hatar att sova på sidan! Men har inga direkt konstiga drömmar. Har nog aldrig kunnat minnas en dröm i hela mitt liv iofs, så säker kan man ju inte vara.

På undersökningen igår hade inte livmodertappen blivit sämre iaf = skönt. Kände ändå att jag behövde muntra upp mig lite, så slog till på en surfplatta på vägen hem. Har velat köpa en länge, men har inte kommit till skott. Gott att kunna surfa på större och hel skärm. (Sonen tappade min telefon i stengolvet under julen, tänkte nästan strunta i att fixa den eftersom jag borde få en ny hyfsat snart när abonnemanget går ut. Med plast över funkar det rätt ok.)

Välkommen till tråden förresten Roxanne! Jag är också shoppingsugen, men har egentligen det mesta. Lite synd...

kl

Jag har haft en helt vansinnig huvudvärk i 1,5 vecka nu... nån som har en bra idé om vad tusan man ska göra åt den?
Vill inte knapra alvedon flera gånger om dagen, eftersom det inte gör någon större skillnad.
Inte ens en kopp kaffe funkar.

Är det läge att be dem kolla blodtryck kanske? Järnvärde? Får man huvudvärk om såna saker är på sniskan?

Du borde nog kolla blodtryck och kanske ta prov för havandeskapsförgiftning. Jag hade problem med huvudvärk ett tag och hade ingen anmärkning på blodtryck osv. Käkade lite salt för att binda vätskan bättre och sen släppte det. Huvudvärken höll i sig bra länge kan jag väl erkänna.

Om blodtrycket är högt kan man få huvudvärk, då en koll är väl bra? Huvudvärk kan även vara en "graviditetsåkomma", men antagligen bra att kolla :)

Leia, tycker du gjorde helrätt som belönade dig själv lite och vad skönt att inte tappen var mer påverkad :)

Kl
Här har vi världens tråkdag, ingen i familjen känns på topp så vi har i princip bara legat på soffan hela dagen.

*kl*

:o snåljåpen vrider sig kramper.....

Hittade en troll bedside crib på blocket -igen- utlagd igår, 500 kr mindre än butikspris.... Såld!! IGEN?! tror det är tredje gången det händer.... jag får psykbryt.... så nu har jag beställt en helt ny....... :crazy::bow:

fast vi kom ju gräsligt billigt undan på babyskyddet så .... :p

man kan ju montera en vanlig bredvid också men det kommer bli klumpigt för mig i och ur sängen o så... de sista nätterna har vi varit fyra (grodan inräknad) i sängen så det är trångt nog redan nu... också slipper vi andningslarmet och jag behöver inte resa mig o.... ja det blir nog bra.

Hittade dessutom till bra pris på nån ny butik i gbg (nids4kids)....

Svettigt det här! tror Grodan har varit dyrare hittils än dotra :eek:

Ja kolla BT, som DS säger, visst missade du precis en tid hos BM också?

(herregud... BT, DS, FL, BM, ADHD, ADD, EDA....:D (uttråkad o lättroad))

jag får ont i huvudet av allt stillaliggnde: kommer från nacken .. testa att stretca? (sök på musarm)

Katastooooof!!

Enda som hållet mig på någorlunda humör isf har varit tanken på att baka kladdkaka när jag väl tar mig ur sängen så tog ett kraftryck precis och tar fram allt bär jag till min stora fasa inser att vi inte har någon kakao! :cry: :cry:

WTF liksom?!

tack för svaren, er kan man alltid lita på :bow:

Herregud, havandeskapsförgiftning hade jag helt glömt att det fanns.. det ska jag nog definitivt göra. Får sätta mig direkt de öppnar i morrn bitti och ringa efter en telefontid.

Blodtryck och järnvärden är inte kollat sedan första besöket hos BM, vilket var den 1 oktober.
Skulle ha varit där förra torsdagen men fick boka om då bilen började krångla på vägen och har inte ny tid förrän den 12 februari.'

Pan - Nooo! Fasen, det var det jag med glömde handla senast... vi är också helt utan kakao :crazy:

Och jag har TVÅ helt fulla paket med kakao men ingenting annat... :cool:

Grejen är att jag VET att vi ska ha, gjorde chokladbollar för inte alls längesen och vet att jag tog det sista från det gamla i höstas nån gång till nått annat.. Men vaaaar :devil:

se det som ett tecken från Gud och anslut er min avhållsamhet? :grin:
jag mår illa o vill inte ha choklad?! :eek:

Jag är hungrig vilket resulterat i sug efter salt (turkisk peppar hade varit riktigt nice) och surt godis! Funderar på att göra en äggröra och sleva i mig, då borde jag bli mätt.

Den där Gud kan ta sig i häcken... :grin:

Men jag har godis! :banana:
Och till middag blir det ugnspannkaka... :d

Den där Gud kan ta sig i häcken... :grin:

Men jag har godis! :banana:
Och till middag blir det ugnspannkaka... :d

Haha tänk på vad du säger, klockan är ju frikyrklig! ^^
Vi vet ju hur hon kan bli arg på sin make och det humöret vill vi inte ha här i tråden!! ;) :D

Klockan: PUSS :love:

Mwahahaha! Du har rätt, Micks ska vakta sin tunga.... Tsssssh... ;) :D

Vi ska äta tacos i kväll :banana:

Hoppas verkligen att jag orkar äta mer än två, har varit sugen sååå länge men vi har inte riktigt haft "tid"... jäkla kotte börjar nog ta plats i magen för jag kan inte få i mig lika stora portioner mat som jag brukar längre...
Hrm, vecka 24 nu, har ju massor av veckor kvar!!

Åh, gottgott! Det där med att inte kunna äta stora portioner gick över för mig efter ett tag. Nu kan jag äta hur mycket som helst utan att bli sådär äckligt mätt.

för övrigt hittade jag glass-strutar i frysen så jag klarar mig ett tag till, tills sambon är hemma och det är dags för matlagning när alla djuren är omhändertagna...

I den här takten står jag nog inte kvar på mina +5kg längre :crazy:

Åh, gottgott! Det där med att inte kunna äta stora portioner gick över för mig efter ett tag. Nu kan jag äta hur mycket som helst utan att bli sådär äckligt mätt.

Åh vad bra! Det har varit så här ett bra tag nu tycker jag, och jag kan bara äta mindre och mindre... fast jag äter ju rätt mycket oftare istället förstås.

Bra vet jag inte, när det är sådär riktigt, riktigt god mat vill man ju gärna ta mer fast man inte behöver xD

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 553
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 362
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar