Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

jag har också hört det där om att kroppen förbereder sig på nattvak, men också hört att det är ren bullshit :)

Äh, ljug å hittepå! Gå och försök imponera på nån annan. ;)
vad skönt, eller det kanske det inte alls är?

Kl

Är det fler än jag som har fått helt störda sömnvanor? Vaknar kl. 5-6 på mornarna för det mesta och nu kan jag inte ens somna om när jag vaknar längre. Rätt störande att vakna så tidigt när man är ledig. Jag har liksom sovmorgon om jag får vakna vid 7 i stället.

Sambon går normalt upp vid 8-9 så det är inte hans "fel" på något vis.

Ja, här har det blivit en trend att vakna och vara på tok för pigg när sambon går upp - dvs 5:30-6:00. INTE OK! :mad:
Men sen efter en halv veckas tidiga mornar brukar det bli ett par mornar jag sover till 9-10.
:)

Nä om man kör i terräng utan mycket svängar är det absolut att föredra med fyra stora fasta hjul. Jag har haft en brio i fyra år och varit toppennöjd så länge jag slipper svänga med den (typ runt gatuhörn, i affärer mm.). Vi har haft punka ett par gånger men det är ju plättlätt att fixa, bara att säga till sambon så fixar han!

Min sambo börjar jobba på måndag, slut på semestern för vår del!

De där sovmornarna väntar jag på förgäves verkar det som. Jag går inte upp på nätterna om jag inte blir väckt men tidiga mornar kan man visst ha ändå...

Det är riktigt skönt! :D har haft en period med vakna timmar på nätterna och tidiga morgnar med men det här är ju att föredra ;)

Jag sover ofta helt galet. Vaknar vid fyratiden och är akut kissnödig och törstig. Efter att ha baxat sig upp ur sängen, vaggat till toan och tillbaka för att sedan hälla i mig en halvliter vatten (ur den nu mer obligatoriska vattenflaskan vid sängen) så är jag så vaken att jag inte kan somna om. Ligger vaken några timmar, lagom till att det är ok att gå upp, då är jag trött och somnar ;)

Det varvar jag med nätter med skeva drömmar, typ mardrömmar som gör mig ledsen och inte rädd.. Så när jag vaknar till vill jag inte somna om direkt för att riskera att fortsätta drömma, då är det kört igen. Brukar ligga och surfa i mobilen tidiga morgnar ^^

Blir så ledsen nu..

Har varit iväg med kompisar och tittat på vagn till dom och efter det gått ett väldigt kort och långsam runda i skogen med hund och sambo (som var lovely iof :love: )

Blev så trött och tagen av detta "äventyr" så jag fick inte i mig någon kvällsmat och nu ligger jag i sängen efter en lång och varm dusch med täta sammandragningar :( har tagit en bricanyltablett som jag fick av läkaren på förlossningen och visst intensiteten har lugnat sug men dom kommer ungefär lika ofta.. *suck*

Pan så tråkigt, förstår att du är orolig. Hoppas det lugnar sig snart.
Jag har också varit ute på promenad idag, 3 km på en timme. Det var nog ingen toppenide, har mycket mer ont nu... Sammandragningar har jag massor men de är långt från regelbundna och jag hade massor med tvåan också så jag är inte orolig.

Haha det där var faktiskt lite kul!!
"Det är jääätte enkelt att fixa! Bara säga åt sambon!!" :D

Kl
Jag som tyckte de va drygt att vakna halv fyra och vara klarvaken...
Idag kom vi i säng väldigt tidigt, vet inte hur tidigt men det måste ha vart jätte tidigt eftersom jag vaknade 22:30 och tyckte det var dags att gå upp ^^

Haha! Spännande! Gick i säng runt 22:30 (senare än vanligt men jag var fortfarande pigg), vaknade mååånga gånger under natten med hosta och täppt näsa. Vaknade som vanligt vid 6 men har vägrat att gå upp hittills förutom när förkylningen håller på att kväva mig. Ser ut som ett lik, helt blåsvart runt ögonen.

hur tusan lyckas ni hålla er kvar i sängen när ni väl vaknar? Jag blir så jäkla nödig så fort jag vaknar att jag får rejält ont om jag inte går på toa...

Skulle vilja gå och lägga mig igen efter toabesöket men det är så jäkla jobbigt att ränna upp och ner för trappen så det får räcka att göra det om nätterna.

inte om man har pli! ;)

/Hon-som-haft-sovmorgon-och-precis-legat-på-sängen-och-tittat-på-när-mannen-dammsugar ....:angel:

Stackars din, Pan! :( Hoppas det går över snart!

*knapp*
Gamla lägenheten är färdigstädad! :banana:
Jag gjorde nog helt rätt i att ta dagen innan som "soff-dag" för det var mamma och sambo som fick göra det mesta... :angel:
Blev snurrig av allt rengöringsmedel och andfådd av allt putsande, men jag fick gjort en hel del ändå faktiskt och nu är vi KLARA! :D Sista foten satt där nu.
Fick några SD av ansträngningen men inte många och räckte att sätta sig på en pall en stund, som tur var.

Idag blir det ytterligare en "soff-dag". :)

Sovmorgon här med! :D Gick väl upp för en kvart sen tror jag. Sambon har vad det verkar spenderat morgonen med att spela datorspel dock... ;) Men det kan han gott får göra som han fixar och donar annars! :love:

Drömt jätteskumt inatt. Levde i något slags kollektiv med hundratals katter (inkl. mina egna) och utan orsak började alla katter attackera mig, bitas och rivas så snart de kom åt... :crazy: Jag var full i sår och alldeles blodig och försökte komma fram till orsaken samtidigt som jag fick försvara mig mot alla katter...
Så obehagligt :crazy:

Tror att jag, tillsammans med någon annan, kom fram till orsaken men minns inte riktigt vad det var... Typ hur någon i kollektivet hade formulerat sig eller nåt. :confused:

Haha jag önskar att jag hade pli på Olle!
Igår lyckades jag brinna av på honom eftersom han bara ska skjuta på saker och ting. Helt underbart nog så var hans mamma här och hon är den enda som faktiskt har pli på han! Så hon genomskådade hans trams och försök till att slingra sorg och fick fart på honom och bokades dessutom in att hon ska komma hit nästa helg igen för att styra upp resten.. :angel:
Så jag älskade henne lite extra mycket igår haha! Hon kom dessutom med jätte fina presenter! Två set lakan och påslakan hon sytt själv varav det ena varthelst sjukt fina, vitt med vita svalor på!! :love:

Jag sa till henne att jag borde ha henne på speed dial på telefonen så jag kunde ringa henne med tjat-uppdrag. Hon tyckte set var en jätte bra idé! :angel::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 866
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 548
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 360
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar