Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Godmorgon! Sovit som en kratta och vaknat 511 ggr dels av SD och dels av konstiga drömmar..

Sista jag gjorde innan sängdags var att kräkas och första jag gjorde när jag vaknade var att blöda näsblod.. I löve being pregnant! :D

Drömde att A var jättestörig, jag skulle färga håret så snodde han min hårfärg, la sina kläder i duschen när jag skulle duscha, smetade hårfärg på alla dörrkarmar och var otrevlig mot grannen för han spelade gameboy.. :rofl: var som o ha en femåring i huset :p

Fast han är förlåten för fick frukost på sängen både igår och idag :love:

Jag har också haft sovmorgon men den tills inte.. Efter att jag vaknade 22:30 igår så somnade jag jätte Sent ist.. Men vaknade såklart svin tidigt ändå och var helt förstörd.. Sov till nio och vaknade med huvudvärk.. Underbart!

Nu har jag smällt i mig massa frukost och ska ut och slå ett öga på Apollo som antagligen fått sömtryck efter skoningen igår.. Matte litar inte på husses ögon :o:angel:

:D bra svärmor det där!

Pan: hur har det gått?

*kl*
Dotra kommer med mina skor, pekar mot fönstret och ser jätteivrig ut...:cry: hon får gå ut med sin pappa förståss meeen....Svider i mamma-hjärtat... å vad vi ska ta igen det här i sommar.
och Åååå vad jag a l d r i g kommer vara gravid igen....

Haha! Vilken dröm! Meeen det är bara vänja sig, du kommer få TVÅ femåringar sen och dom kommer antagligen inte be om ursäkt med frukost på sängen :D

åh, där är du ju! bra! :)

bidrar med att jag hade fem stora nordsvenska inklämda i fårhuset på grden dr vi bodde, i natt... det var ju så kallt ute...? :o :D

En dag mindre kvar tills att allt är över, än igår! Vi är snart där min vän! Snart kommer du springa likt en gasell över sommarängen med L bland blommorna och fögglarna!! Eller nått... ;)

Åh.. Men du har inte så långt kvar innan liten är ute. Jag hoppas verkligen att du repar dig fort när bebisen har tittat fram. Du har varit sängliggande länge nog nu :( Förhoppningsvis är det mysigare att vara utomhus i vår/sommar också. Sist jag var ute (det var ett par dagar sedan pga den satans förkylningen) halkade jag på en isfläck och jag trodde f*ttbenet skulle dela sig mitt itu. Jag längtar till våren och vårblommorna och jag håller alla tummarna för att även du får njuta av lite vårblommor :)

Apollo: Haha! Han låter inte särskilt lätthanterlig din make! Tur att din svärmor har bättre pli. Kan hon inte komma med lite tips? ;)

Min känsla idag: om sju år (eg. veckor) ska jag på spec. mödra för bedömning om igångättning. Sen är det ytterligare två år kvar...typ.. också sa jag föda och vara nyförlöst och att jag är sur över dt begriper jg inte för föda barn är blnd det mäktigaste och häftigaste jag gjort i mitt liv, det var världens boost..!

Nåja. en minut i taget, en minut... se där gick flera stycken bara av att skriva detta med ena pekfingret! ;)

Haha, jag kämpar på och det händer grejer sakta men säkert och än så länge funkar det hyfsat att ha henne som back up. Förut var han smått ohanterlig men det är betydligt bättre nu. (Hmm låter lite som att jag pratar om en vidrig unghäst haha!)
svärmor ÄLSKAR dessutom att få vara delaktig i saker och ting så hon är stornöjd ^^

Positivit tänkande kommer man långt på även om det kan kännas lamt och segt ändå, jag tycker iaf du är duktig!
I värsta fall får du väll sätta L på ena knät i racern (rullstolen), Grodan på andra så får Johan köra er över den där sommarängen :D

Hade det inte varit coolare om hon hade en racer med raketmotor? :)

Klockan: Du har PM, tänkte kolla om du sett det :)

Åh vad härligt med egensydda lakan, vilken fin present!
Ang vagn har vi också med rörliga framhjul och skulle inte kunna tänka oss annat. I snö vinner 4 fast hjul för att det gärna samlas snö i själva hjulfästet på rörliga hjul. För oss är det inte ett problem, men om man måste kunna ta sig fram på oskottade ytor är det nog lite mindre jobbigt med 4 fasta hjul.

Ang hjul så har vi nu en Babyjogger City Select och de har pantent på sina punkteringsfria hjul, de känns som lufthjul och är även fjädrande för de är skumfyllda, inte alls hårda och stumma som andra punkteringsfria hjul.

Här hemma blir det en lugn dag med minimal ansträngning. Maken har antagligen åkt på influensan och är helt sänkt, jag har blivit förkyld och är mindre på topp än vanligt och även dottern känns lite dämpad. Så det är soffläge och så tittar vi på bambi och dricker te och vatten.

positivt tänkande är bra och idag orkar jag faktiskt välja...

Men apprpoå det där med "pli" så kan ju Fru Duktig med Det Perfekt Förhållandet avslöja att morgonen inleddes med utskällning av Maken för att han råkade spela spel i mobilen när han sövde om dottern som vaknat till....:o :o (vilket ledde till att han var vaken längre än nödvändigt, och kunde tänkas bli trött och det har han ju inte tid med nu...det måste han väl begripa..? . :o

/Ragatan på Ängbacken :angel:

Ang hjul så har vi nu en Babyjogger City Select och de har pantent på sina punkteringsfria hjul, de känns som lufthjul och är även fjädrande för de är skumfyllda, inte alls hårda och stumma som andra punkteringsfria hjul.

Ja det hade ju varit det perfekta... fast de har ju fel hjul framtill de där vagnarna... :)

Skönt att se att jag har tänkt rätt också (med snön och hjulen) så jag inte ställer till det onödigt besvärligt för oss i vagndjungeln.

kl
Vad härligt med sovmorgon!! Här var det kissnödiga hundar klockan 7 så det var ju bara att masa sig upp. Sambon åkte till jobbet i går och kommer hem i eftermiddag igen.,, tänk om man hade unnat vinna en miljon eller tre så han slapp åka till jobbet och kunde vara hemma på heltid istället :(

*kl*

Inbyggt kakbord! :D

blogger-image-65527786.jpg

Ja, vill man ha 4 fasta så är det fel vagn :)

Det är ju så individuellt vad som är rätt vagn, för att hitta den som verkligen passar så måste man ju fundera på vilka egenskaper som är viktigast för den egna familjen. För oss är det tex viktigast att den är lättkörd och inte tung att lyfta in i bilen. Vi kör absolut mest på plana parkvägar eller preparerade skogsvägar och jag vill inte behöva lyfta vagnen varje gång det ska svängas. Däremot kan vi oftast anpassa oss om det är mycket snö ute vilket gör att rörliga framhjul är självklart för oss. Andra har andra behov, det viktigaste är ju att man själv är nöjd :)

Pan, skön bild! Tur att du hittar nya användningsområdrn för magen, kan bli lite blött bara om de börjar jazza ;)

Haha! Här fungerar också magen som bord. :D Funkar sådär när det ska sparkas... :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 553
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 362
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar