Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Allt gottesnack smittar! Tur att ingen av oss är i skick att ta oss iväg och handla, får bli lite frukt istället.

Tror jag är sjuk jag, blir inte nå sugen... :o

Åh vad gott med tacos! :love:
Det skulle vi ha ätit igår, men vi köpte pizza istället - lättare att fixa fram när man just flyttstädat och mamma + två små systrar ska ha mat också.
Tänker minsann kräva tacos väldigt snart... :angel:

Har samma problem med att det inte ryms lika mycket mat längre. Himla tråkigt för tacos har jag tidigare kunnat äta mängder av och sen proppa ner lite till bara för att det är gott :d
Hoppas att det går över som det gjorde för dig, DS! ;)
*jag äger ingen våg så vikten är obetydlig lalalalala jag hööööör er inte* :D

Instämmer - lockar varken choklad, tacos eller semlor så måste du vara sjuk! :eek:

Jag blir nästan lite nervös faktiskt.... maken bjöd på en citronkaka förut (favorit) och jag kunde inte äta den?! :o

Det är nog en gravid-grej... jag fick grym avsmak när det gällde OST i början av graviditeten (jag är den värsta ostomanen genom tiderna :d)
TUR att det gick över!
Dina matpetigheter har kanske kommit senare än normalt? :angel:

Alltså i början av grav. mådde jag också apa oså, men godis och sötsaker var det aldrig funderingar om..
det är nog ingen fara btw- jag behöver inga extra kalorier just nu ;)

Din kropp har kanske tagit förnuftet till fånga åt dig? :) Tänk om min också kunde göra det. Jag saknar smågodis.

Fast jag äter väldigt mkt mindre skit nu än i vanliga fall.. Jag tom haft en chipspåse i skåpet i flera veckor (händer liksom inte i vanliga fall :D) och åt halva ungefär i fredags sen har den legat hela helgen tills sambon nyss "förbarmade" sig över den ;)

Snöar däremot in på saker vilket gör att allt annat känns menlöst.. Som nu med kladdkakan, inget annat duger..

Och har varit sugen på Harrys-mat i flera dagar och då duger liksom ingen annan "ute-mat" skulle eg gått på Harrys igår med vännerna men dom kunde inte på kvällen så blev inget med det, och jag var fan lipfärdig :p

Jag åt kladdkaka igår ;) Var det inte Vilse som fick någon grej för kladdkakssmet? Det är säkert därför vi andra blev sugna.

Förra gången hade jag avsmak för godis och annat gott genom typ 2/3 av graviditeten, jag ville ha sallad på påse med lite salt, helt sjukt!

alltså hamburgare och pommes skulle jag kunna vräka i mig oändliga mängder av.:o

egentligen är det rätt skönt att inte vara så sugen. rör mig ju typ inget har gått upp 12 kg tydligen, men jag ägde ju 85 är jag började .. skulle gääärna hålla mig på två siffrigt faktiskt.... :o vägde 101 när jag födde dottern...

Längtar tills det här är klart. Jag har ju en historia av övervikt också, på ett par år (ca 18-20) gick jag upp från 60 till 123... sen gick jag ned 50 (och inte 60 vilket jag ibland skriver av misstag ;) så jag vet vad som krävs och vad jag ska göra, och jag lääääängtar...

Haha! Ja jag tror det också!

kaktus: Jag hade ju också avsmak för allt sött men det slog tillbaka med 3dubbel styrka nu runt jul och nyår ;/ Bittert as hell!

Jag är också sjukt peppad på att få gå ner alla extrakilon efter förlossningen! Gick ner från 85 till 67 förförts sommaren och man mår ju så mkt bättre! Nu började jag ju på 80 vid inskrivningen (efter en psykiskt påfrestande vår och en allinclusive-resa :o) och målet är att hålla mig under 95 och sen gå ner till 60 inom ett år!

Det som peppar mest är en tuttreducering som jag tror jag kommer få genom landstinget, men då måste jag ha ett normalt BMI för att få igenom det..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 559
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar