Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Vaknade efter en lite för trevlig dröm som följdes av SD som hette DUGA!
Är det det här som kallas hatkärlek? :cool:

Haha, jag har inte heller hjälp, maken bara skrattar åt mina kreationer ;)

Ni och era drömmar, synden straffar... Eller hur var det nu Klockan?

Min plan är att ta det extremt lugnt (fysiskt) de två första månaderna, sen ska jag börja på lite smått i samråd med sjukgymnast,,. och kräva en utredning om min kropp... tänker inte acceptera nån jäkla "vänta tre månader till" den här gången..

Det låter som en bra plan. Det hade ju underlättat om du fått veta exakt varför det tar sån tid.

Kl
Det där med rakningen, jag har ju blivit lovad hjälp men jag har ännu inte bett om den och ärligt talat har jag inte direkt orkat bry mig jättemycket. Man får ju alltid något inåtväxande hårstrå som ska jävlas skiten ur en sen. Jag kapar det runt klittan när det kliar för mycket så ni kan ju tänka er... :p

Jag har gett upp helt. Tyckte det vsr mer pinsamt att duscha i simhallen och ite veta om jag såg helt tufsig ut. Hellre se ut som grottkvinna då och eftersom sambon är helt okräsen pallar jag inte anstränga mej. Har ingen jättesexdrift för tillfället ändå.

Jag har så lätt att få skav av håret så ibland har nöden ingen lag så får man se ut som man gör, haha. Jag blir så frustrerad när jag inte bara kan slänga upp magen på sidan och nyttja mina atletiska skills som jag kunde för några månader sedan.

Samma här! Lycka till med besiktningen idag.

Vad det gäller gravidkilon tänker jag inte dra igång värsta löpträningen. För mig räckte det rätt bra med amning och alla promenader som blir ändå. Men ridning och kanske lite orientering vore kul.

Senast ändrad:

Alltså nu är jag lite trött på hår på och kring muffen diskussionen....

(den heliga vreden har vaknat, nu blir jag väl portad men.... :o )

Grottkvinna?! skärsår?

What?!

:eek:

Vad håller ni på med?! Vad har ni för syn på er själva och era kroppar?!

.......

Hur farligt är lite hår?!

(Nu måste jag väl förtydliga att jag alltid ansar under armarna och suckar åt hårbuskar under-armarna-kvinnor ( jag anser att det är onödigt provocerande), (lustigt nog verkar kvinnor ha mer hår under armarna än män?) och att jag rakar mina BEN på sommaren...
)

Det är mitt i vintern ....? badtrosor i boxermodell någon? (snyggare än tjejer som ser obekväma ut i för små trosor ändå (tycker jag) - de flesta jävla trosor är ju sydda efter en kvinnomodell som utgör kanske 10 % av den kvinnliga befolkningen .....

Alltså....

Man får väl göra som man vill och tycker själv såklart så länge man mår bra av det och kan se sig själv som lika värdig, duglig och inte skadar sig själv?!

Grottkvinna......?!
............

jag är ingen jävla grottkvinna. Ingen kvinna som vågar leva med sin kropp som den är, helt eller delvis, är några grottkvinnor..............inte ni heller, rakade eller inte.

Jag noppar mina ögonbryn regelbundet också förresten. Men jag är aldrig/extremt sällan makead, inte ens när jag gifte mig... Däremot är jag en sucker nagellack.... för att det är KUL...

Nu tycker jag du överreagerar, jag tycker inte alls det är negativt att vara grottkvinna, snarare var det min och min sambos uttryck för "så som naturen skapat oss". Jag bryr mej inte om hur andra ser ut mellan benen men ska jag suga kuk får kulorna gärna vara rakade. Av samma anledning rakar jag mej mellan benen. Och när jag inte pallar blir jag grottkvinna.

Noppar du ögonbrynen också? :o jösses, det har jag orkat bry mig om en, max två gånger den här graviditeten. Jag rakade benen för första gången på läääääääänge (långt innan graviditeten) förra veckan men under armarna kan jag gå lös med hyveln då och då (läs max en gång i veckan).

Jag har blivit galet bekväm, förutom vad det gäller mellan benen då jag har såååå lätt att få skav på klittan och det gör ont :p

Självklart noppar jag ögonbrynen, man vill ju inte se ut som en grottkvinna?

:cool:

(förlåt, skyller hormoner och lågt blodsocker)

Haha! Tusan då, nu blev jag ensam kvar i klubben... Fast jag är å andra sidan övertygad om att jag inte ser ut som en grottkvinna, särskilt inte när jag ska till stallet påpälsad med jacka, överdragsbrallor och kängor. Med en liten ryggsäck till detta kommer folk kasta pengar till mig ;)

Alltså, rent utseendesmässigt skiter jag personligen i hur jag och andra ser ut - vart hårväxten än sitter. Att jag nämnde att jag ser ut som hej kom och hjälp mig där nere är för att jag ser ut som en skabb-räv efter att ha varit i farten med sax eller hyvel utan att se... :angel:
Annars vill jag mest ha det ansat för att det kliar, sticks och blir ASVARMT om håret får växa fritt... :o
Sen tycker sambon att det är lite trevligare med ansat om vi ska bli lite intima... ;)

På tal om det känner jag mej urslöfsig i min gravidjacka. Där är liksom ingen stil på den så igår snodde jag en vid kappa av min mamma.

Husbesiktningen gick bra, tyvärr hade jag ju barnen med så min koncentration var inte på topp. Och tack och lov hade jag pappa med så han kunde koncentrera sig på att lyssna. Min rygg är helt fucked, jag ska inte göra mycket mer idag tror jag.

Kul att husbesiktningen gick bra! Betyder det att allt är ok för köp?

Jag känner mig förresten också slafsig i min gravidjacka, jag gillar liksom inte tält...

Vi vuxna här hemma fortsätter i förkylningen/influensans tecken, inte kul med ledvärk också och en ynklig make...

Grattis till att det gick bra med huset!! Vad kul! Besiktningar är ångest!
Vad är det för strul med din rygg? :(

Kl

Höhö, ev gick mitt vatten nyss... Eller så hade jag den stört mesta flytningen i historien (lätt värre än den jag sist åkte in för), eller så.. Kissa jag ner mig ^^ fast det tror jag inte. Ska ringa obstretiska (hahahah jag mindes namnet!!) imorgon om jag inte fått några värkar.. För min propp gick ju trotts allt för en vecka sen!

Jag kommer fortfarande i min vanliga vinterjacka! Iof med nöd och näppe :D hoppas verkligen våren kommer snart för det är nog inte mer än Max 2-3 veckor kvar innan jag inte kan knäppa längre :p

Har precis varit och storhandlat.. Tog bara 1,5h! :o skulle mött sambon på bilverkstan efter men han fick komma till citygross ist för jag var inte ens halvvägs igenom.. Nu är iaf kyl och frys fyllda (nåja) med mat så nu ska vi väl inte behöva äta mackor varje kväll iaf :D

*kl*

fick min räkning om sjuk & olycksafallmförsäkringen och insåg att jag har rätt till ersättning för sjukskrivningen... perfekt med ett bidrag att betala räkningen med ;)

Jag hade inte haft en tanke på det, så tänkte tipsa er om att kolla upp sånt ... ni som är sjukade o så...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar