Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

men, är det nån risk med tanke på att du har två..? det är väl tvärtom med tvillingar att de gärna kommer före? eller?

är lite avis på dig.... en graviditet, två barn. vad lyxigt! :bow:

Samma här :p Min sambo kommer nog aldrig få ligga så mycket på så kort tid från v.37 och framåt om inte liten kommit då, tydligen kan ju sånt påskynda förloppet så att säga :p

Tänk på bara att det är sperman som sätter igång, inte själva knullet ;) så ni inte muppar ihjäl er i onödan menar jag, en kändisbloggerska berättade att dom hade pippat utav bara :devil: för att få igång fl men han kom aldrig i henne för hon tyckte att det kanske inte var så kul och komma in till fl full av sagge :rofl:

Klockan: jo jag får inte gå tiden ut, dom sätter igång senast v39 (ev38) så det är det ingen risk för! ;) två flugor i en smäll ja! :D

Ot
Nu är vagnen beställd! :banana:

hoppa studsmatta, ränna på Ikea, åka skumpig biltur, hoppträna, halka omkull i trapen sägs också fungera, gärna samma dag....
eller också är det enda som händer att man blir trött och får ont och får i allafall vänta tills bebisen och kroppen bestämt sig...
jag höll på att s p y på alla hurtiga kommentarer om färdknäppar förra gången...(bara att gå på toa var ju som att spinga maraton..)

mitt tips är: sitt still och var tyst- då blir ungen nyfiken och måste ut och kolla vart alla blev av,,,,

Jag som ju ev. kanske inte "får" gå mina 40 veckor känner nästan lite ågren inför om det blir v. 37 el. 38 efter läkarsamtalet förra veckan...ökad risk för strul med bebisen så man blir inne längre osv. jag vill hem bums. BB är svintråkigt....

Idag tänkte jag att när det väl är v.38 kan man väl lika gärna ligga två veckor till... fasft jag har väl som lite special också, börjar vänja mig vid det här... :o

Har de pratat med dig om att bebisarna kanske inte är "klara" då?:o

är grymt avis.. det kommer ha tagit mig tre år att producera två barn och du fixar det på nio månader liksom. ;)

Fast dom räknas ju som fullt utvecklade v.38 så det borde inte vara mer komplikationer iv38 än i 40 :)

Nä precis, det har jag också hört men ändå pratade läkaren om att vi kunde hamna på neo o sånt?
äh... det löser sig nog... ;)

längtar gör jag... :love:

Bra att du ringde förlossningen iaf, det ska man ju göra vid misstänkt vattenavgång :)
Har det hänt något mer? Jag var ju också inne för misstänkt vattenavgång och det var som du skrev att det rann längs låren och det var liksom inte kiss. Efter mycket om och men kom de iaf fram till att det inte var vatten utan antagligen flytningar som samlas till de blir tillräckligt vattniga och rinner ut, likt vatten...
Skulle du höra av dig igen efter 2timmar, eller ska du bara avvakta om det inte kommer mer?

Inget mer har hänt och jag har gett upp vankandet..
Funderardock på att steka pannkakor.. Jag är hungrig och middagen som presenterades såg skit äcklig ut så jag vägrade..

Alla: hade jag inte vart så snål så hade jag köpt den där boken om alla myter till er allihopa! Varken sex eller sperma sätter igång FL, inte rörelse heller ;)

Ää, kom nu inte och förstör vårt sist hopp om att kunna få ut ungen liiiite tidigare än beräknat :p

Skönt det lugnat sig i varje fall, ska du prata mer med FL idag?

Jag har ett tips som funkar - ät nutella! Varje dag! En av dagarna bara funkar det! :)

På onsdag ska jag på ultraljud (det man gör i v 32 här i malmö), ska bli spännande!

Angående huset så ska vi få rapporten imorgon och senast fredag eftermiddag ska vi lämna besked till mäklaren. Besiktningsmannen tog med sig ett syllprov (borrade loss en bit av trät i grunden, en grej som tydligen ofta orsakar problem på 70-tals hus) och ska kolla det imorgon. Men han såg inga indikationer på att något var muggigt eller fuktigt, det mest spännande han hittade var ett getingbo i fläktgången från duschen. Så jag antar att det är vårt, typ! Huset alltså, och getingboet, fast jag tror vi gör oss av med det. Det gamla svalboet däremot får vara kvar.

Eftersom det tog 4 timmar hade jag gott om tid att spana runt, planera var vi ska sova och hur soffan ska stå typ. Och var vi ska ha staketet.

Imorrn blir det besök på barnens förskola, ska bli intressant.

Alla: hade jag inte vart så snål så hade jag köpt den där boken om alla myter till er allihopa! Varken sex eller sperma sätter igång FL, inte rörelse heller ;)

Den har jag redan köpt! Läste ut den på max en halvtimma. :D Den var ju riktigt kul! Men att det finns folk som tror att coca cola är ett bra preventivmedel och faktiskt sprutar upp det i musen... :eek: :eek::rofl:

Åh vad kul!!! Getingboet tar man ju gärna bort, men svalorna hade fått bo kvar hos mig med :)

Micks, what?! Coca cola?? Ujujuj!
Jag tror inte på riktigt att det finns så mycket att göra för att få igång det hela och det smartaste är nog att samla krafter inför förlossningen. Men folk som går in för det hårt är ju underhållande för oss andra ;)

:eek: hur har de tänkt då? Det finns så grymt mycket ointelligenta människor utan förmåga att ifrågasätta och fundera själva.

Någon som har läst Annika Lantz bok än?

+ visslan
Jaaaa! Coca cola! :eek: Det skulle tydligen döda spermierna så att spruta upp det i musen var en bra idé om man inte ville bli på smällen... ;) Orkar inte ta fram boken igen nu, men Apollo - visst fick coca cola gå ut med någon text om att deras produkt INTE var till för att användas som prev.medel? :rofl:

Moahahaha, ja alltså vissa är ju så dumma så... Det nästan är rätt åt dem, det kan ju inte vara mysigt menar jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar