Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Känns ju rent surrealistiskt att det faktiskt kan börja ploppa ut bebisar vilken dag som helst nu i vår-tråden! :D

Sen är jag lite imponerad av att du klarar av att hålla dig från att ringa tills imorn - jag hade ringt förlossningen i panik på stört... :angel:

Jaaa! Det är ju fortfarande vinter liksom! :D *amajgad slår händerna för ansiket*

Alla:

Haha. Lugna er! I "värsta fall" var det ju bara vattnet ^^

Enligt appen (gick in i v 34 igår) så försöker de inte stoppa det om det sätter igång.
Jag tror inte så mycket på kiss, man känner ju när man kissar lixom.. Men om de var en flytning så var det fan sjukt, det rann längs typ en tredjedel av låret.. Haha!

Jag tänkte inte ens berätta något för Olle först.. Tänkte att det nog bara var falskt alarm som sist.. Men jag sa typ "eh jag tror att det ev hände samma sak nu som det gjorde sist när jag fick åka till sjukhuset".. Han va lite trögfattad så jag fick förklara "när jag trodde att vattnet ev gått" "jaha så du kanske kissa på dig annars?" "Ja... Eller om de va... De där ordet de säger på reklamen som du hatar" (haha den där: har du problem med illaluktande flytningar?)

Men nåja för övrigt är allt som vanligt.. Bara avvakta.

Hahaha, vilka underbara konversationer ni har! :rofl: :love:

Men lugna oss? Näää det går inte! :eek: :bump:
Har inte du panik måste ju vi andra ha det så det blir lite balans här va... :angel:

Telefontid? Hade ringt till förlossning-förlossningen vaklart... :angel:

Jag tänkte inte ens berätta något för Olle först.. Tänkte att det nog bara var falskt alarm som sist.. Men jag sa typ "eh jag tror att det ev hände samma sak nu som det gjorde sist när jag fick åka till sjukhuset".. Han va lite trögfattad så jag fick förklara "när jag trodde att vattnet ev gått" "jaha så du kanske kissa på dig annars?" "Ja... Eller om de va... De där ordet de säger på reklamen som du hatar" (haha den där: har du problem med illaluktande flytningar?)

Hahahaha! :rofl: Han är ju bra rolig, du kan ju skriva en hel bok om karln!

Åh, jag är fortfarande sådär småförkyld så när jag skrattar högt låter jag som en riktigt gammal rökare :o

Men ringer ni inte till förlossningen om det är nått? Vi ska vända oss till fl fr.o.m. V 24 oavsett vad det handlar om..

Snart är det våår ... då slipper man örmas med jackor...!

Vad skönt att besiktningen gick bra, sånt har man alltid lite ångest över tycker jag. Är ni husägare nu då? och när kan ni flytta in? :laugh:

Apollp, Apollo... nu får du se till att hålla oss uppdaterade! Tycker f.ö att Mini-Apollo får stanna ett tag till, alla i Vintertråden är väl inte klara än och du ska ju vara med oss?

Precis! Apollo, du får inte överge oss här nu. Rätt ska va rätt - vårbebis är beställd, inte vinterbebis! ;)

Jag ringde faktiskt. Det slog mig att de fick så jäkla brått att få in mig sist o att de kanske var bäst att iaf fråga så jag ringde "förlossnings-förlossningen" ;)
De beordra troskydd och rörelse, så skulle jag avvakta i två timmar. Hade de inte kommit mer så var det inte vatten enl BM.
Så nu vaggar jag runt, runt köksbordet.. Tjihoooo

Ooooooh så spännande! :D :D :D
Hahaha, vad gulligt, passa på att sjunga en massa roliga visor för mini-apollo i takt med vankandet. Och så lägger du upp ett YT-klipp av detta här... :angel:

Sån där sprutorgasm utan orgasm kanske (för jag antar att du hade känt om det gått för dej). Man kan väl ha lite pyspunka också tror jag. Ligger bebisen då som en propp kommer det inte så mycket. Ja du skulle bara våga föda barn nu och lämna oss i vårtråden! :)

Kanske var en tsunami efter gårdagens orgasm hahahah!

Jag lämnar inte er oavsett, precision jag förväntar mig att pan ( eller nån annan) om hon går över tiden! :)

Jag börjar bli yr av alla cirklar! Haha och ena fogen bråkar.. Funderar på att går och borsta lite häst.. Men jag är lite lat, jag vill helst lägga mig och sova! Va skönt de vore!

kl

Det var gott med taco i går men huuu det gör jag inte om i första taget!

En taco gick bra, försökte klämma i mig en tortillia också fastän jag redan var proppmätt och en timme senare låg jag på toa och kräktes som en kalv :crazy:
Har legat på soffan nere i vardagsrummet i natt för att springa på toa och kräka en gång i timmen.. ett tag la jag mig till och med med täcke och kudde på badrumsgolvet för att slippa gå nånstans :angel:

Två bananer har jag lyckats äta under förmiddagen, sen skulle vi iväg med hingsten till kliniken så det var bara att ta sig i kragen. Han skötte sig bra som den ängel han är och nu är vi äntligen hemma igen, sex timmar senare. Puh! Jag försökte äta en burgare på Sibylla med men fick bara i mig 1/3.

Så slutgnällt och slutrapporterat, läser ikapp sen i morrn eller nåt när jag är människa igen.

Du får byta varv så du inte blir helt snurrig. När du ändå är igång kanske du kan ställa dig lite i hörnen och sådär, så du blir lite gymnastiserad :)

När jag var på föräldrakursen berättade barnmorskan att det bästa är att torka sig ordentligt och sen lägga toapapper i trosorna i stället för trosskydd/bindor just för att de suger åt sig så ordentligt nu för tiden. Spännande att de rekommenderade något annat då.

lew: Jobbigt att kräkas och ha sig, är det för trångt för att få ner maten?

Så länge du märker om det sipprar något borde det ju vara rätt lugnt. Jag har inte använt trosskydd på många år så jag kan inte säga hur bra de är eller inte är :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 563
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar