Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

jaaa!! jag längtar också till/efter normalvikt. då :devil:-ar ska jag föra turtreduktion och ta bort löshuden på magen.....!

men men.
lite mc donalds kanske vore nåt.... :o

Ja, hade ju varit sjukt nice att rasa alla kilona och lite till när bebis är ute...

Haha jag var svinigt aktiv i beachtråden på äu innan jag blev preggo. Jag går ofta upp och ner, typ 8-9 kg. Jag är verkligen så där "allt eller inget" i våras blev det ALLT och jag gick från 68,5 kg otränad (nåja jag är hyfsat stark även när jag inte tränar) till 60,8 biff. Tränade, utöver hästar, mellan 5-7 dagar i veckan, sprang som en skållad råtta, körde styrka och höll på som en dåre tills dess att jag blev hysteriskt trött av grav och sedan huvudvärk. Så här i efterhand har jag insett att jag borde kört på endå och härdat ut, för min ryggs skull.. Men det brukar slå mig också - tänk om jag inte tränat så hysteriskt under våren, hur illa hade inte ryggen vart då!?

Men, jag kör gärna denna tråden vidare till en beachtråd sen, jag ska ju springa milen i sept ^^

Kl

Finns det förresten något sätt sedan art veta hur mycket "riktiga" gravidkilon man gått upp och hur många "ups för många kakor-kilon" man gått upp?

Jag är också pepp på att komma igång så fort bebis är på rätt sida av magen! Känns lite lyxigt att få barn på våren är ju som trevligare att vara ute vår/sommar än höst/vinter :)

Jag sa till Alex att jag ville ställa upp i nåt sånt motionslopp till hösten och han trodde att jag skulle få lägga den önskningen på is. Vi får väl se. Jag kan ju åtminstone få köra en pay and ride-distans eller nåt hoppas jag :) det brukar ju bara vara på 2 mil tror jag, det drar man på en pissekvart!

Det sägs att barn och tillbehör väger 10 kg. jag gick ned 12 kg första veckan efter FL ...

Jaja, men nu är vi runda o goa allihopa. :bow: precis som det ska va... :love: tror jag ska fota bebiskulan i morgon, nu putar den mer än rumpan i allafall.. :D

Min plan är att ta det extremt lugnt (fysiskt) de två första månaderna, sen ska jag börja på lite smått i samråd med sjukgymnast,,. och kräva en utredning om min kropp... tänker inte acceptera nån jäkla "vänta tre månader till" den här gången..

Ja runda och fina är vi nu :D

Duschade nyss och råkade gå förbi fönstret och se mig själv naken (inga nära grannar så det är ingen fara) Ser numera ut som en sån där liten modersfigur. Liten och rund med en boll till mage och gigantiska bröst.
Jättesöt :love:

Jag insåg bär jag stod i duschen (el eg ålandes på golvet i ett försök att slappna av i varmvatten.. Damn vad jag vill ha badkar) att jag inte kan se mina fötter längre utan att luta mig kraftigt framåt :D

Jag har grym halsbränna, har svalt en halv flaska galieve och det hjälpte lite. Fasen vad äckligt det är med magsyra!

Jag är också grymt sugen på att börja springa igen. Men förra gången tog det två år innan jag kunde springa i tex nedförsbackar utan knivhugg i fogarna. Trots att jag gjort allt enligt boken, gjort massor av stärkande pilates och så småningom kettlebells för att stärka bål och rygg.

Så en mil i september blir det inte för mej, jag får ta det som det kommer.

Håll tummarna för imorrn besiktigas vårt nya hus!

Mina fötter är borta sedan länge, det är dessutom helt omöjligt att se något vid trim av bikinilinjen! När jag stod i duschen nyss.. Insåg jag att jag har två magar!! En på ryggen också!! Satan i gatan vad stor (och dallrig) min röv blivit!!

Visslan: tråkigt att det tog så lång tid! :( hoppas verkligen inte det hör det för mig! Än så länge mår jag ju hyfsat förutom ryggen så jag är ändå optimistisk.. Ma får hu satsa högt, i värsta fall blir det fem km, i värsta värsta fall blir det inget alls. Det är inte jordens undergång. Men vi håller tummarna för att det går snabbare för oss båda ån vad det gick för dig förra gången :)

Haha känner igen det där.. Hade ett inåtväxt hår i bikinilinjen men fick ge upp att lokalisera och fixa för såg inget för magen :rofl: ansning sker numera på måfå.. Vilket resulterade i Skärsår och en halv hjärtattack innan jag kom på orsaken till blodfläckarna i trosorna :p

Haha vidrigt!! Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med "ansningen" nu fram över.. Jag lär ju se rätt humoristisk ut där nere eftersom jag brukar göra lite mer än bara putsa :angel: och jag väägrar vaxa.. Det känns ju mest pinsamt att komma till FL och se ut som en missbildad, tufsig pudel där nere ^^

Fö är det pensionärsvarning de Lux på mig just nu. Jag ligger och skuttar runt som en säl i sängen för att få ordning på mobil, laddare, padda, kudde och täcke... Helt hopplöst ^^

För inte så länge sen helrakade och spritade man muffen när man kom till förlossningen.... kanske nåt att be om i frlossningsbrevet...? :angel::D

Jag håller tummarna idag! Vad spännande!

I natt har jag knappt sovit alls, förkyld så det heter duga. För en timme sen gav jag upp och gick till soffan istället så jag kan kolla på Nyhetsmorgon och halvsitta upp.

Ang träning så hade jag inte heller kunnat springa ett lopp efter några månader ens om jag försökt, för det tog ett tag innan det kändes som att allt hängde med inne i en och att magmusklerna gick ihop. Om jag inte missminner mig så ska man vara försiktig med att just springa "för tidigt"? Är det något någon annan känner igen?

Ansning här sker också på känsla, eller brist på densamma kanske är mer rättvisande. Maken tycker det är rätt kul att se kreationerna iaf ;)

Ser inte heller nåt när jag ansar och hittills har sambo inte velat hjälpa mig! :eek: :rofl: Lär se ut som hej kom och hjälp mig där nere men det jag inte ser har jag inte ont av. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 559
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10