Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Nä, tyvärr är det väl rätt kört att banka igång förlossningen tidigare på egen hand... Dessutom är det nog inte så roligt att komma till förlossningen med skavsår i hela muttan av ihärdigt knullande i flera dagar, träningsvärk av studsmattehoppande, trappgång eller vad man nu hittar på.

Miks: Det låter ju inte supermys att spruta in cola i härligheten :o

på temat myter... :angel:
(coca cola innehåller vatten och (kanderat) socker :idea:)

Kolsyra är väl ändå frätande? Kanske inte tillräckligt för att ödelägga hela muffen men det svider nog till en del, precis som det brukar göra när man dricker kolsyrade drycker.

*kl*

Festligt att det är så olika. Inför min förra förlossning fick vi (t ex på förlossningskursen) lära oss att om vattnet går och bebisen inte är fixerad så ska man lägga sig ner och ringa ambulans! Och det var väl ingen direkt överdrift, för en gång när jag var på förlossningsförberedande akupunktur (rekommenderas, trots att det stundom var överjävligt) så ringde en blivande pappa in om att vattnet hade gått. BM som tog samtalet satt i samma rum som jag så jag hörde liksom allt. Hon frågade om de visste om bebisen var fixerad och det var väl lite osäkert så ett tag funderade hon på att skicka ambulans. Men så bestämdes det att de skulle köra in själva, var väl inte långt och de skulle luta ryggstödet så mycket de kunde...

(När mitt vatten gick - ca 30 sek undee efter att vi kommit in på förlossningen - så var det liksom ingen tvekan om saken, det blev en jättestor pöl på golvet!)

:o ja just det... kanske därför det har en preventiv effekt, vem vill nuppa efter att ha blivit cola-fierad? :p

Hm, ja inte jag. Hade jag varit kille hade jag inte nuppat med ett colabad heller :o

*kl*

Jaha, där fick jag för gammal ost.. Nu har jag med sovit som en kratta två nätter :devil: ont i varenda ligament i magen och tror bebbarna är på väg upp i revbenen nu.. Lägg till lite skrapande och pillande mot bäcken/blåsa varje gång jag hittar en bekväm ställning och mardrömmar blandat med kåtslag.. :rofl:

Tur man e sjukskriven och kan sova ikapp på dagarna :angel: tror inte jag har då mkt rätt o gnälla egentligen ;)

Så är det nog lite här också, vet att det var så förra gången iaf, men då ska liksom vattnet gå och inte bara sippra eller läcka lite. Det var för att bebisen kunde åka ner till fixerad och råka klämma navelsträngen om jag inte missminner mig.

Tur man e sjukskriven och kan sova ikapp på dagarna :angel:

:o
det tänkte jag igår också. Skulle lätt hellre vara normalgravid och vara på jobbet men nu när det är som det är kan man ju passa på att njuta av fördelarna. :bow:

Men uuuuuuurk! :crazy:
Läkaren ringde precis och förklarade att jag M å s t e ta blodförtunnande sprutor .... :crazy: äckliga ämnen som ska styra och ställa med min stackars kropp ... också måste jag gå på extra kollar .... blodproppsrisk med min vikt o stillatigandet...det är därför jag behöver det...

Ska ta en om dagen till kontrollen i v. 37 och sen sluta för ev. igångsättning i v. 38 el 39..... också... och det vill jag inte heller. :( jag vill inte ha en massa äckliga kemikalier som ska styra och ställa och hitta på saker med min kropp. :cry: jag blödde ganska mycket vid förra FL...

Uch vad fjantig jag känner mig men .... jag gillar verkligen inte sånt... också är jag rädd för att bebisen påverkas... :cry: och att jag ska må dåligt av det av nåt skäl ...

:eek: hur har de tänkt då? Det finns så grymt mycket ointelligenta människor utan förmåga att ifrågasätta och fundera själva.

Någon som har läst Annika Lantz bok än?

Det har jag missat, vad är det för bok?
Jag snålade och skulle låna boken om myter (visst var det nåt med "mössa" i titeln på den?) på bibblan men den var så klart utlånad.

Jag mådde illa hela kvällen i går också men har i alla fall sluppit kräkas mer. Jag är rätt hungrig, men får knappt i mig något alls... vete tusan om det är för att det är trångt eller om det är nåt annat? För trångt kan det väl knappast vara redan, jag är ju bara i vecka 24??

Jag har haft en sån period med, miniportioner och illamående men det börjar gå över :) grattis på födelsedagen! :bump:

Hur går det för Apollo??

Förstår dig precis! Jag har aldrig varit så medicinerad som jag varit under grav! Och det är nu man ska tänka på vad man stoppar i sig :crazy:

Men du får se det som att en blodpropp är nog inte så kul för varken dig el bebis och dom stoppar väl inte i dig nått som är direkt skadligt för bebis heller :)

Anledningen till sprutor är väl att tabletter inte är bra för bebisen. Med andra ord borde det inte vara någon fara. Risken ligger väl snarare, som du säger, i att förlora mycket blod men det är ju så pass kontrollerat på förlossning så det kommer nog att gå bra. Prata med dem om dina rädslor :) Får du en propp kommer du att bli sängliggande på sjukhus i stället, det är nog inte heller sådär jättelajbans. Pest eller kolera så att säga.

Kanske är det en släng av magsjuka? Hoppas att det ger sig snart i alla fall.

Grattis!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 363
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar