Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Pan: Spännande, hoppas det är eran tur nu...!

Kaktus: jiiihaaa!!! den boken har jag haft enorm glädje av, men den fanns inte att få tag på förut, jag kedjelånade den på biblo! ;) fast den fanns inte nu heller såg jag precis.. nåja, tur biblo finns..

Apollo: nu ljuger du. Du hade iiiinga planer på nåt tvättande tills du blev tillsagd ju... :p hur många hade du förresten? en till varje dag första två månaderna? ;)

Vilket fint hus! :laugh: Håller tummarna för er! :bump: (och är inte ett dugg avis... :angel:)

Jag bara älskar det änsålänge :love: ligger i ett lugnt område i rätt utkant från stan med tanke på våra jobb och nära sjön/badplats osv..

Området är lite gräddhylla (bara älskar det uttrycket :D) där det är lite generationsbyte just nu så kommer finnas gott om barnfamiljer dom närmsta åren + en riktigt bra skola :) är dock orolig för budgivningen.. Det är lite lockpris :/

Ja, men vad fasen! Det missade ju, men den är så bra att ha hemma om man kan få tag i den.

Pan, förstår att ni är sugna på huset, det är ju jättefint!

Å såg ju hur härligt ut som helst! :) låter bra oxå, skönt med fjärrvärme o garage och sånt...
håller tummarna...!

Joooda ;) jag ska väll förhoppningsvis inte ge upp före bebis, det vore ju lite oturligt ;)

Men jag har en liten fråga, hur tidigt packar man väskan egentligen? Nu har jag ju haft ett par fjantiga falska alarm och nu är det ju faktiskt inte jätte lång tid kvar.. Samtidigt känns det extremt töntigt att packa väskan när det känns som att det är ett halvår kvar :p jag vill ju bibehålla min coola image liksom ;)
Sen måste man ju lista ut vad man borde ha med sig... Någon som funderat något på det?

Apollo: nu ljuger du. Du hade iiiinga planer på nåt tvättande tills du blev tillsagd ju... :p hur många hade du förresten? en till varje dag första två månaderna? ;)

Jag tvättade faktiskt bara 50 så det var inte så hysteriskt många egentligen, men jag tror jag räknade förut och kom upp i 59 stycken totalt av 50, 50/56 och 56 ^^

Kul att ni hittat något som verkar intressant! Hoppas det är lika intressant i verkligheten men oroa dig inte för mycket, saker löser sig :)

Haha jag har typ 10 till TVÅ :D

Jag ska snart packa min väska, dels för att jag har så mkt SD och dels för rek säger v.25 (på fredag :eek: )

Har sett flera packlistor, ska se om jag hittar nån vettig igen så kopierar jag in här :)

Jag såg något tips om att ha två väskor, en till förlossningen och en tills att man åker upp på bb. Det kändes som ett smart tips så slipper man ha så himla mycket grejer till förlossningen och hålla på och rota bland bebiskläder osv när bebis inte ens kommit..

Min BM tyckte att i v 35 ska väskan vara packad, men man gör ju som man själv känner. När det väl drar igång har man för det mesta tid att packa om man vill ha det så. Jag är mer typen som vill tänka igenom vad jag vill ha med och tänker packa en väska och ha en lapp där i med kompletteringar som måste göras när det är dags.

Det jag vet att jag ska ha med är någon form av inneskor/tofflor, mössor och åka-hemkläder till bebis och mig, babyskydd, amningslinnen och kanske bh:ar om jag har hunnit köpa någon, amningsinlägg, bindor, mobilladdare, iPad och Ramlösa och godis...

Två väskor är nog smart, eller att man bara har det som är till förlossningen i en påse i väskan som man lätt fiskar upp.

Jag vill packa! :o men det blir nog igångsättning för mig så jag kommer nog ha ett datum... då kan man ju packa dan innan typ?

Packar nog ...

* kamera o laddare
* kläder till bebis (två uppsättningar + ytterplagg)
* necessär med toa prylar
* Ombyte till mig- sköna mjuka kläder (sno en skjorta av maken - smidigt, mycket hudkontakt ska det va!)
* Gooooodis .... :o
* Färdig blåbärssoppa (!!!!)
* Iphone och laddare
* elektriska värmedynan
.......
det var nog det. hade med mig halva bohaget förra gången men hade fullt sjå med att föda när jag kom in och sen for vi hem så fort vi fick (ca 12 h efter dottern tittade ut, hade jag fått som jag velat hade vi åkt efter läkarbesiktningen på morgonen. ;)

och babyskyddet monterat i bilen "såklart" ....

Det stora bekymret är bara hur jag ska kunna låta bli chokladen i väskan i 10-15 veckor ^^

:D jag hade med mig kexchoklad förra gången som snabbproviant på FL men jag hann inte tugga/svälja mellan värkarna,,. :p men jag ska väl ha EDA den här gången "som det låter" så det blir väl lite annorlunda den här gången tror jag..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 833
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar