Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Jag vill packa! :o men det blir nog igångsättning för mig så jag kommer nog ha ett datum... då kan man ju packa dan innan typ?

Packar nog ...

* kamera o laddare
* kläder till bebis (två uppsättningar + ytterplagg)
* necessär med toa prylar
* Ombyte till mig- sköna mjuka kläder (sno en skjorta av maken - smidigt, mycket hudkontakt ska det va!)
* Gooooodis .... :o
* Färdig blåbärssoppa (!!!!)
* Iphone och laddare
* elektriska värmedynan
.......
det var nog det. hade med mig halva bohaget förra gången men hade fullt sjå med att föda när jag kom in och sen for vi hem så fort vi fick (ca 12 h efter dottern tittade ut, hade jag fått som jag velat hade vi åkt efter läkarbesiktningen på morgonen. ;)

och babyskyddet monterat i bilen "såklart" ....
Jäklar! :eek: Det där har jag inte lagt en tanke vid! Hade säkert kunna åka iväg till BB utan det skyddet :rofl: :rofl:

Vi ska hyra på lasarettet, men uthyrningen har inte öppet på helgerna så fan se till o knipa om det sätter igång på en helg :D ( nu räknar jag visserligen inte med att få komma hem direkt iof så det ska nog inte vara några problem)

Vi tänkte hyra skydd på sjukhuset. Dock osäker på när vi bör hämta ut det - man får bara hyra i 9 månader och sen vet man ju inte hur tidigt bebis eventuellt tänker komma?
400 kr kostar det. Plus 200 om vi ska hyra till bas - hur vet man om man behöver en bas? :confused:

Haha, ja, det är ett problem ;)

Vi funderar på att antingen få skjuts in till förlossningen eller ta en taxi, därav att vi tar med oss babyskyddet upp. Det är så dumma parkeringsmöjligheter på sjukhuset vi ska föda och så fick vi info på föreläsningen om att man får ersättning för det som överstiger 160 kr av landstinget här vid taxiresa.

Man klarar ju sig utan bas men dom säger att det är lätt värt pengarna att bara kunna klicka i skyddet och slippa böka med bälte.. Vi betalar 650 inkl bas/st i 9mån. Hon sa att tvillingar brukar gå lite dispans om dom föds tidigt så 9 mån från bf :)

Det är väl lite hur bekväm man är. Ingen behöver nog bas, men har man en gång haft det så är det oerhört smidigt. Jag skulle lätt betala 200 kr extra för basen.

Här verkar det som att de ersätter en resa (dit eller hem), sa de något om det till dig?

Nä, jag förstod det som att det var båda, men 160 kr per resa.
Värt att kolla upp :)
Vi har nog annars rätt goda chanser att få skjuts, men startar det mitt i natten så är nog taxi att föredra.

De var rätt tydliga här om att det var en resa men som sagt, värt att kolla.

Å vad fiffigt att de hyr ut!
Man kan väl leva utan bas- men varför? :o

Vi funderade på försäkringsbolagets erbjudande om att låna skydd gratis men det var utan bas... det är såå skönt att bara hysta in bebisen, men det klart, handlar ju om hur ofta man är ute och far med bilen också....

+ Kaktus

Aha! Ni ser, jag hade inte ens någon koll på vad en bas var för något... Påläst? Jag? :angel:
Ja, men bas låter ju himla smidigt i så fall. Överlåter till sambo att kolla upp allt praktiskt med detta sen då... :)

Inte behöver väl du packa redan. Du har ju bf efter mig och det är ju låååångt kvar tills jag ska ha... ;)
Sist packade jag efter att vi hade varit på det där sammanfattningstillfället hos BM, tror det var v35 el 36. Denna gången blir det nog när jag slutat jobba i vecka 38.

Vilket fint hus. Härlig när det är så iordning. Bara att flytta in direkt.

lewellyn: Grattis på födelsedagen!

Angående babyskydd. Med bas!! Det gör livet så mycket lättare (MayDay som skulle vilja ha en extra så att det fanns en bas i varje bil... :D)

Nä för dom "småpengarna" är det ju absolut värt det! Vi funderade lite på att köpa adapter och skydd+bas till vagnen med men kände inte att det var värt 5000:- extra :grin:

På tal om babyskydd, för er som inte köpt så har barnens hus babykväll imorgon på många ställen i landet där dom säljer brio primo inkl bas för 999:-!

Äh, jag är väll mest nojig eftersom min propp faktiskt gått och att det nu hänt TVÅ gånger att jag funderat på om vattnet gått.. Annars hade jag inte ens tänkt tanken.

Kl

Ang bas, vad jag har läst så är det säkrare med bas än utan eftersom stolen kan vrida sig om den bara sitter med bälte. Sen ofc att det är extremt mycket enklare att bara klicka i än att hålla på och spänna, och se till att spänna rätt och säkert, varje gång!

Min lista är snarlik din men byter ut godiset mot druvsocker. Godiset kräver ju att man kan fokusera på att tugga, druvsocker är bara att låta smälta i munnen :D

Iofs blir det nog lite godis till maken så han får något i sig. Visserligen fanns det möjlighet för honom att få köpa mat på förlossningen men jag hade inga planer på att släppa ut honom ur rummet så han fick klara sig på sina kexchoklad som han hade med.

Sen är det ju faktiskt lite mysigt på något underligt sätt att ha den där väskan packad. Plötsligt känns det som om "bebis på utsidan av magen" är så väldigt mycket närmre.

:D jag hade med mig kexchoklad förra gången som snabbproviant på FL men jag hann inte tugga/svälja mellan värkarna,,. :p men jag ska väl ha EDA den här gången "som det låter" så det blir väl lite annorlunda den här gången tror jag..

Du får väll be Johan mata dig som om du vore en föggel-unge! Han kan Kungälv sig från att svälja den så han måste kräkas i munnen på dig men tugga kan han väll gott göra!? :D

Sen är det ju faktiskt lite mysigt på något underligt sätt att ha den där väskan packad. Plötsligt känns det som om "bebis på utsidan av magen" är så väldigt mycket närmre.

Haha jag tycker det mest känns löjligt :angel:
Lite som att den packade väskan skulle stå och hånskratta åt en för att bebis inte kommit än! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte