Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

:love:
men Pan!!!!! De är ljuvliga!! Stort grattis!!!!!!!

Jag har fått EDA. Jag var ju livrädd men de satte slangen för ett par timmar sen. Just för att jag har så ont så den skulle vara på plats. Det var hemskt att sätta den, säkert för att jag var så nervös också men läkaren hittadr inte rätt först så
det var lite extra besvärligt.
Barnmorskan och Johan var ett helt underbart stöd!

Nu har jag fått första dosen och jag är 100 % smärtfri. Det går inte att beskriva. Helt sjukt vad skönt det är. Det kliar i benen, en biverkning tydligen, men alltså... vilken enorm effekt.
Jag låg här och hade så ont så jag vågade inte röra mig och mådde illa mm. men eftrr ungefär 15 min. kickade det in.....:bow:
Känner mig lite yr och domnig i fossingarna men det gör ingenting ... :bow:

Ska GÅ och kissa strax tänkte jag. GÅ - det ni!

Annars vet jag inget mera. Som det kändes innan edan så
var det bra med värkar men det kan ta tid. Hoppas han är här
innan morgonen i allafall! :love:

Fortsätter uppdatera er efter vad jag kan om
ni vill ... det händer ju inte så mycket här
så jag får passa på att underhålla min exhebitionistiska ådra! (smärtlindring=avancerade ord!) ;)

Men klockan vad glad jag blir för din skull, att vara helt smärtfri måste ju vara rena himmelriket!! (Dessutom blir jag än mer övertygad om att EDA är vad jag ska ha!)

Jag vill jättegärna att du fortsätter uppdatera så mycket du bara känner att du vill och orkar, jag sitter ju här hemma på helspänn för er alla som har bebisar på gång! (Räknar in även visslan och DS här ;))

Åh! Vad härligt! Du får minnas känslan av att kunna gå för första gången på länge ;) Kan du också sitta och guppa på pilatesbollar och grejer nu som man ser på tv? Lyder benen när du rör dig? Iom att bäckenet inte är särskilt stabilt menar jag.

Pan: Jättestort grattis! Vad skönt att de verkar må bra och vad himla söta de är! Är det en hand där bredvid Freya? De var inte stora de där. Hur mår du efter snittet?

Lew: Helt galet, jag räknas in bland de som är "på g" :o Tack och lov för det iofs, jag är så less på det här med tjockisfasoner nu. Känner mig allmänt jättebitter och är så avundsjuk på alla som lyckats få ut sina ungar!

Visslan: Hur går det för dig? Något på G?

kl
Fortfarande stabilt med fogarna här så länge jag fyller på med alvedon med jämna mellanrum. Ska lägga lite tabletter och vatten bredvid sängen så jag inte blir strandad inatt och i morgon bitti. Vill ju inte väcka stackars karln i onödan. Skönt att jag lyckas hålla det i schack så jag kan klara mig själv :) Får se hur jag tar mig till MVC bara. Funderar på om jag ska försöka ta bilen dit men det är ju inte särskilt roligt att köra bil i de här trakterna. Alltid något som stoppar upp när man har tid att passa. Får se hur dagsformen är helt enkelt.

haha och då läste jag ändå texten typ tre gånger :D dyslexiutredning nästa!
Pan jättefina namn och ursöta tjejer! :love:

jag tycker att mina förvärkar blivit lite mer frekventa så era fina földanser hjälper!

Åh sickna fina töser du fått! Små grynen! Min "lilla" på 2,9 kg känns plötsligt så stor. Fina namn ni valt också :) Skönt att höra att de ändå verkar må så bra, hoppas du också gör det!

Klockan, härligt med smärtfri uppdatering! Den där edan är något extra :) Tänk, snart har du din bebis hos dig, det är så surrealistiskt!

Jorå benen lyder men det är stelt och stappligt. Jag går till och från toan- rena himmelriket. Har regelbundna SD nu, korta och svaga ... Ctg:ar just nu och vill mest "göra kväll" faktiskt. ;)

Visslan, Visslan friskt humör, skjortan hänger utanför!! :bow: :banana:

Vilka små, åh hjälp vad fina!

Vackra namn, har en 2 månader gammal liten Freja själv ;)

Hejja Klockan!

- kanske ska hålla mig till vintertråden men är ju så mys att följa er!

Nu tar i alla fall jag kväll, i morgon när jag vaknar hoppas jag på uppdatering att förlossningen gick bra och Grodan är finast i världen, eller nåt åt det hållet ;)

Har sovit ett par timmar, vaknat och fyllt på EDAn ....:love:
Gör en kurva nu igen, känns som luuuuugnt fortfarande men det blir höga siffror på värk-ometern när de kommer ....
Är rejält öm där narkosläkaren bråkade mig på ryggen men med tanke på
effekten i övrigt så är det rena himmelriket ...

Grodan har iiiiiingen brådska. :smirk: hoppas bara han inte siktar in sig på att dela födelsedag med sin far (29)- längtar efter dottern!!!
Tur jag kan det här mer tålamod nu .... ;)

haha-
modern teknik och uttråkad kvinna= jag kommer inte behöva skriva nån FL-berättelse sen, kommer finnas i en live version här! Pinsam jag är!! ;)

Senast ändrad av en moderator:

Neej, du är inte pinsam. Bra att det finns nåt för mig att läsa när jag och min huvudvärk ligger vakna :idea:
Skönt att du mår så bra, Grodan kommer nog tids nog ska du se, nu är det ju nära i alla fall :bump:

Live är såå mycket bättre!

*vaken och ont i fogarna, fyller på med tabletter så jag kan ta mig ur sängen* Klockan, hur tusan har du överlevt alla dessa dagar? Jag förstår inte hur du ens har kommit ur sängen :crazy:

DS din stackare. Man har inget val, det finns inga henliga trix utan man får bryta ihop också kommer man igen också
bryter man ihop och kommer igen .....
Försök tänka på så glada saker som möjligt och slappna av så mycket du kan= få tiden att gå.

*kl*
Hade pinvärkar - dubbla med minuters mellanrum
så ironiskt nog fick jag bricanyl.... så Grod stackarn skulle få en chans
att vila lite. Tappen var mjuk och fin och ca 2
cm öppen- somnade som en stock och vaknade av värkar för en stund sedan. Hade dött utan EDAn kan jag säga, börjar fatra nu vilket jobb jag gjirde förra gången ...
Blodsockerfall eftersom jag knappt fick i mig mån middag och kräkted upp kvällsmackorna ... men dricker blåbärssoppa nu och knaprar en kexchoklad, se ska jag försöka sova lite till ...

Åh vad bra att du uppdaterar!

Nu har jag gett upp sängen för i natt och har lite tråkigt. Det finns ju inte jättemycket på tv den här tiden på dygnet :)

Känner mig lite "knasig" som uppdaterar men faktim
är ju att det tar tid, händer inte så mycket, har inget ont just... borde väl sova lite men är rätt pigg=sockerchock! ;)

Öppnade fönstret för en stund sedan och släppte in lite luft, hör fåglarna som vaknar .. mysigt!

Inte ska du känna dig fånig, och du behöver inte känna att du måste ha en massa att berätta varje gång heller. Tråkigt att det tar tid och inte händer så mycket men det är väl så det är så bara gilla läget :)

Heja klockan! :bump:

Vi ligger vakna och väntar på att bm ska komma och ge spruta och fixa med morgonbestyren.. Gasig och bubblig mage är ju ingen höjdare med ett 24h gammalt snitt kan jag säga :crazy:

Var uppe och gick några steg i ståstol igår så hoppas kunna köra bort till flickorna i rullstol idag, är lagom frustrerande att inte kunna pilla och gosa så mkt man vill när man är bunden till sängen! Fick sätta mig med bröstpumpen medan Andreas sondmatade grynen igår, som en mjölk-kossa :D "här har du din bästa vän" sa bm när hon visade hur den fungerar :p fick dock inte igång nån mjölk men det kommer väl :)

Vilka otroligt söta tjejer, Pan! :love: Och jättefina namn!
Hoppas mjölken kommer igång snart och att du läker ihop fint. :laugh:

Åååh vad jag längtar efter mitt troll nu! :love:

Klockan: Nejmen, ingen groda än? Jag som förväntade mig det nu när jag loggade in här på morgonen... ;) Nu är det bra nära iaf och vad skönt för dig att vara helt smärtfri! :laugh:
Hejar på med en miniföldans (så inte mitt eget troll får för sig något) :banana: :bump:

Nu ska jag faktiskt gnälla lite bland all bebisglädje här inne... men jag är så jäkla less!
Av ren reflex igår så flög jag upp och tog ett par språng-steg för att hindra katten från att spy på mattan. Hann såklart inte men förstörde hela bäckenet :cry:
Satt på den där mattan i säkert en kvart och bara lipade och idag kan jag knappt gå. Varför så mycket besvär? Det enda jag begär är ju att kunna gå omkring som folk, inte att hoppa runt med akrobater på cirkus liksom... :(

Extra skitkul att min handläggare på AF kände sig tvungen att (helt utan anledning) påpeka att jag bara är gravid - inte sjuk.
Helt korrekt men varför kläcka ur sig det?
Som att säga till en skidåkare som brutit benet att "ja men jo du, skidåkning är ju faktiskt en hobby, inte en sjukdom!" :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar